pesh Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Hei.. Har fått et spørsmål som jeg skal være ferdig med til i morgen, og jeg synes at spørsmålet er ganske vanskelig. Derfor lurte jeg på om dere kunne hjelpe meg. Spm lyder som følger ”Er det noen forskjell på samefolket og de nye minoritetene(samfunnet)? Hvis dere vet noe plz skriv det inn her.. Setter stor pris på svar.. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 For et merkelig spørsmål. Det er vel mye lettere å finne forskjeller mellom samer og "de nye minoritetene" enn likheter. Samer har etnisk, kulturell og historisk tilhørighet i Norge dette har ingen av "de nye minoritetene". Stort sett alt er forskjellig når det kommer til disse folkegruppene. Noen få likheter finnes det nok. Skal vi se... De er begge minoritetsgrupper. Blir av store deler av befolkningen sett på som en belastning. Har eget språk. Bidrar mindre til det norske samfunn enn den gjevne nordmann. (Er ikke helt sikker på om dette gjelder samene) Lenke til kommentar
pesh Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Ja, kanskje det, men takk for svaret uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå