Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kjøleskap til kabinett.

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg er i full gang med planleggingen av midt nye kabinett, og har satt meg som kriterie at kjøleskap er noe kabinettet SKAL ha. Skal bygge kabinettet i tre og skal bruker til en rimelig stor pc. Kjøleskapet skal ikke brukes til kjøling av selve pc-en men til drikk og annet stuff..

Har leitet litt rundt etter et passende skap, men er ikke så lett å finne et rimelig og lite kjøleskap. Noen som har noen ider om hvor jeg kan få tak i noe i denne duren?

Må vertfall være plass til 2/3x 1,5 L flasker. Betyr lite hvordan døren ser ut, med tanke på at jeg skal kle den inn... :cool:

Har ikke tenkt meg noe pris enda, men reiner med å bruke rundt 2-3k på hele kabinettet så skapet bør ikke være for dyrt heller.

Visst dere har noe som kanskje kan passe meg eller vet hvor jeg kan kjøpe et slikt kjøleskap er jeg evig takknemlig :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke kjøleskap beregnet til båt, men det vil nok sprenge budsjettet ditt litt. Og så må du vel ha omformer fra 230 V til 12 V. I tillegg blir det kanskje større enn det du hadde tenkt.

Hvis du er flink, kan du jo demontere et gammelt kjøleskap og lage eget kjøleskap basert på motoren fra det gamle kjøleskapet (altså lage selve oppbevaringsrommet selv).

http://maritim.no/product.aspx?id=20828&groupkey=002007001

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Takk for noen gode tips :D

Kan jo forsovidt bygge det selv med motoren fra et gammelt skap, tror ikke jeg skal få problemer med det..men er kansje litt mye styr visst jeg får et nytt skap under tusenlappen.

Tror jeg går for ekstern strøm, ser ikke noe proeng i å belaste pc-en med dette.

Lenke til kommentar

Jeg mener å huske at Biltema og/eller Clas Ohlson har små kjøleskap til bil/båt der omformer medfølger. Mener blant annet å huske å ha sett ett i retro-stil med coca-cola logo. Men har dessverre ikke funnet det på nettet.

Ellers kan du jo høre med hotell i omegn av der du bor om de har minibarer som de skal kvitte seg med eller kan selge deg billig. Hender ofte at de får sånne ting til overs når de pusser opp rom osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...