alexf Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Jeg har problemer med å få tilgang til andre maskiner i nettverket mitt etter jeg la inn norton internet security 2003 og sp1.. jeg kjører winXP.. Maskinene er koblet sammen via en hub og så til dsl modemet.. Nettverket funket fint med norton internet security 2002 ..og ja, jeg har konfigurert tilgang til de ulike maskinene med ip-adresse og subnet mask.. deaktivert firewallen i XP har jeg også.. Eneste måten å komme inn på andre maskiner er å deaktivere IS 2003, så det er her problemet er.. noen som vet hva som må til? annet enn en reinstallering av IS 2002? takk for seriøse svar Lenke til kommentar
jensfs Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Slutt med firewallen til Norton. Er selv veldig fornøyd med Zonealarm. Den er gratis på nett for privatbrukere. Den er lett å konfigurere og er sikker. Tips: I zonealarm, legg til "trusted" IP-addresser. Finn ip'en til de andre maskinene i nettverket og "stol på dem". Det er ikke sikkert det hjelper, men det er mulig. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 Vet at det virker.. kjører zonealarm på en av de andre maskinene.. Jeg bare lurte på om det var noe spesiellt med IS2003.. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Vet ikke hva du har prøvd selv nå, men gå inn på Home Networking og bruk wizarden som ligger der. Funket bra hos meg. Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 NIS har også trusted zone.. Jeg har selv nettverk hjemme, og benytter NIS..Ingen problemer. Lenke til kommentar
aron Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 svortevik har rett. Dobbelklikk på den grønne jordkloden nede ved klokka, merk personlig brannmur og klikk på konfigurer. Så velger du arkfanen hjemenettverk. Bruker du standard ip-adresser for lokalt nettverk i serien 192.168.1.0 med maske 255.255.255.0 så er det bare å kjøre veiviseren og NIS setter opp hele greia for deg. Ellers må du legge inn Ip og maske manuellt for hver maskin. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Bruker også nis, har ingen problemer selv. det du gjør er først tar du og går under trusted sones så trykker du på aktivert, freser gjennom wizarden. Etterpå ser du hva som fungerer. Hvis ikke noe fungerer trykk så på start run cmd og skriv inn ipconfig/all (bare med xp) og fyll inn de adressene du mangler for maskinen, gjør så dette på hver maskin så nis får vite ipn til alle maskiner på nettverket. Og så fungerer det. Send en pm til meg hvis du har win98/me/95 osv for å få vite kommandoen for å finne ipene (gidder ikke å lete nå), eller hvis du har videre problemer så skal jeg følge opp tråden Lenke til kommentar
alexf Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 svortevik har rett. Dobbelklikk på den grønne jordkloden nede ved klokka, merk personlig brannmur og klikk på konfigurer. Så velger du arkfanen hjemenettverk. Bruker du standard ip-adresser for lokalt nettverk i serien 192.168.1.0 med maske 255.255.255.0 så er det bare å kjøre veiviseren og NIS setter opp hele greia for deg. Ellers må du legge inn Ip og maske manuellt for hver maskin. Hvis du hadde lest posten min hadde du sluppet å fortelle meg hvor den "grønne jordkloden" er... anyway.. Ja, jeg har kjørt wizard, og nei, den finner ikke nettverksadapter som er konfigurert for nettverkstilkobling.. merkelig.. ..og som jeg skrev tidligere har jeg konfigurert tilgang manuellt med ip, mask og det hele.. Kan problemet muligens ha noe med "reglene" (general rules) som NIS2003 bruker til å bestemme tilgang til ulike porter og ting? Som sagt var ikke dette noe problem med NIS2002, så jeg vurderer sterkt en re-install.. Zonealarm er sikkert bra ja.. men den har ingen antivirus funksjonalitet.. Takker for oppfølging av emnet.. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Piratkopier (HVIS det er det du har) nytter ikke. Reinstall, nyhetene kommer ikke fordi de ikke finner på noe nytt. Kjør inn 2002 så det funker igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå