Muse Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Som tittelen sier. Har også noen spørsmål i tillegg. 1: Jeg er altså ute etter en ekstern harddisk til min bærbare Dell Inspiron 9400. Vil ha en med minimum 500gb (maks 1 terabyte) plass, så billig som mulig (rundt 1000kr lappen). Noen gode anbefalinger? 2: Jeg har tenkt å overføre omtrent alt av spill og slikt til denne hardisken. Når man installerer et spill, opprettes det en mappe i programfiler mappen. Er det ikke her spillet leser filer fra når jeg spiller? Isåfall, kan jeg overføre spillmappen (som ligger i programfilen-mappen) til den eksterne hardisken og bruke en snarvei og dermed spille? Setter STOR pris på hjelp. Endret 26. september 2007 av Muse Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 1. Til den prisen får du 500GB ekstern harddisk med USB-tilkobling. USB2.0 er ikke særlig optimalt med tanke på ytelse hvis du har spill på disken. Det vil sannsynligvis gjøre at spill og spillebrett starter tregt. Jeg ville heller hatt spill på den interne harddisken og lagret alt mulig annet på den eksterne. Alle eksterne harddisker på over 250GB er 3,5" harddisker som krever strømtilkobling (230V stikkontakt). Alle diskprodusentene har gode disker og det er små forskjeller på de, stort sett bare utseendet. Lenke til kommentar
Muse Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Takker for svar. Ok, jeg kan betale noe mer for at det skal bli omtrent vanlig fart. Situasjonen er slik at omtrent alt som tar plass på datamaskinen min er spill. Tror jeg... det finnes vel ikke noe program som scanner dataen og forteller hva som tar så stort plass eller...? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Ja, personlig liker jeg å bruke Spacemonger 1.4 (2.1 er ennå bedre om du klarer deg med en 30 dagers prøve) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå