Devlish Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Hei Jeg kjøpte minne for en stund tilbake og gikk for Corsair Dominator TWIN2X2048-6400C4DF med 4-4-4-12 timing 2x 1 GB Strålende brikker (selv om det første paret jeg fikk var defekt) Jeg kjøpte så disse brikkene CORSAIR TWIN2X 6400C4DHX DDR2, 2048MB (TWIN2X2048-6400C4DHX) nå nyligt og i følge produsent og hw.no, så skal disse brikkene være de samme. Men i følge biosen på mitt nforce 590i kort så støtter ikke de nye brikkene EPP noe som de egentligt skal. Og CPU-Z hevder også at 4-4-4-12 ikke er støttet i 800Mhz mode. Kun i 667Mhz mode. Mens de gamle brikkene står spesifisert at under EPP kan de glatt kjøre på 800Mhz med 4-4-4-12 Så kommer problemet mitt, jeg har nå i ca en uke testet forskjelligt siden maskinen ble veldig ustabil etter at jeg monterte de nye brikkene. Jeg prøvde først å tvinge de opp i 4-4-4-12 i bios og det fungere flott men fremdeles forferdeligt ustabil PC Jeg gikk videre å satte dem til 5-5-5-16 men det ser heller ikke ut til å løse problemet mitt. Videre ser jeg også i Bios at jeg ikke lenger har muligheten til å benytte meg av EPP støtten (SLI-Supported mem) Noen som har noen forslag til å få dette til å fungere ?? Jeg regner ikke med at det er et strøm problem siden jeg kjører en 650 watt Tagan på et Quad Core med 8800 Ultra XXX med 4 disker og 3 vifter og en dvd brenner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå