Gå til innhold

Windows Vista - Hva blir din opplevelses indeks?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppgrader for all del ikke utifra Vista "opplevelses" scoren. Måten den gir karakter på er så lite plantet i virkeligheten i forhold til hva din egentige opplevelse vil være at det vil være en dårlig sjakktrekk.

Grunnen til at du ikke får bedre minnescore f.eks. er ikke fordi du har dårlig RAM. Det er fordi systemet ditt kjører på stock FSB, det igjen bestemmet minneoverføringshastigheten til minnet. Så, om du kjøper de feteste minnebrikkene du kan finne så vil det ikke hjelpe deg øke scoren VED MINDRE du overklokker...

Du kan jo lese litt her kanskje, men hele dette oppleggert er så random at jeg annser index tallene til å være total ubrukelig vortsett fra som rene skrytetall for mindre tekniske brukere.

http://windowsvistablog.com/blogs/windowsv...ges/458117.aspx

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke størrelsen på harddisken teller. Jeg får 5,9 med 36GB harddisk. Det er vel heller overføringshastigheten og responstiden som avgjør. Det at du har 40GB større harddisk enn kameraten din kan også bety at du har en annen type harddisk, eventuelt en lik harddisk med med høyere platetetthet, noe som igjen medfører større overføringshastighet.

Lenke til kommentar

Maskin 1:

5,7 (C2D E6600 @ 3,00GHz)

5,0 (OCZ PC6400 Platinum something...2GB @ 833MHz)

5,9 (X1900XT)

5,8

5,9 (2x74GB Raptor i RAID 0)

Her er minnet "flaskehals".

Maskin 2 (HTPC):

4,0 (Athlon 64 3000+)

3,9 (Geil DDR PC3200 1GB)

2,0 (Integrert Radeon XPRESS 200 pga. at mitt 7600GS røk og er inne til rep.)

3,0

5,6 (Samsung Spinpoing 250GB)

Her GPU "flaskehals". (Fikk ca. 4,3-4,6 på grafikk med 7600GS)

Endret av Spinner109
Lenke til kommentar

For harddisk måler den veldig endimensjonalt på maks burst overføringshastighet, så det har ingenting med størrelsen å gjøre. de aller fleste standard nye disker vil nok score høyt på den testen, spesiellt de med 16mb cache.

En SSD disk med 0,1ms responstid og midt på treet maks overføringshastighet derimot vil score lavt pga. den ikke tar hennsyn til noe annet...

-Stigma

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Da briefer jeg litt åsså

prosessor (2,3 triple core) 5,5 (dro meg ned)

ram (4gb.. though jeg bare har 32-bit) 5,9

Grafikk 5,9

Spillgrafikk 5,9 (ati Powercolor hd 4830)

Primær harddisk 5,9

Endret av Duppen2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...