Mowgli Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Jeg har nettopp fått nytt modem av UPC. Jeg satte det i uplinken på huben, og koblet 2 pc'er til. Men så fant jeg ut at det var kun 1 av pc'ene som kom på nett. Det var den første som jeg koblet til. Jeg har prøvd ALT når det gjelder innstillinger. Det er kun den ene pc'en som finner gateway....... Hva må jeg gjøre for å få dette til å funke? Hjelper det med en router??? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 vet ikke om du får flere ipr eller om du må kjøpe router. Det er hos upc jeg snakker om nå, prøv å sett kabelen i port 1 eller den siste (nr4 eller 8 osv (tenker på siste prort avhengig av antall porter)) Lenke til kommentar
Mowgli Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 vet ikke om du får flere ipr eller om du må kjøpe router. Det er hos upc jeg snakker om nå, prøv å sett kabelen i port 1 eller den siste (nr4 eller 8 osv (tenker på siste prort avhengig av antall porter)) Jeg har nå delt internetten igjennom pc'en. Tar jeg ikke feil, så deler den ut ip'er nå.....Dette går helt bra. Hvis jeg får meg router, deler ikke den ut ip'er da? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 vet ikke om du får flere ipr eller om du må kjøpe router. Det er hos upc jeg snakker om nå, prøv å sett kabelen i port 1 eller den siste (nr4 eller 8 osv (tenker på siste prort avhengig av antall porter)) Jeg har nå delt internetten igjennom pc'en. Tar jeg ikke feil, så deler den ut ip'er nå.....Dette går helt bra. Hvis jeg får meg router, deler ikke den ut ip'er da? Jo den deler den eksterne IP-en over til det lokale nettverket med interne IP-er for og si det enkelt. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Tror det er bedre med en router som deler ipr enn med en pc (som jeg har) da slipper iallefall pcn og mase med nettrafikk og du slipper å skru på pcn når du bruker de andre pcne på nettet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå