Gå til innhold

Hjemmenettverk, spørsmål =)

Lednar

Anbefalte innlegg

Jaah, hallo.

Så da har det seg sånn at jeg bor nå i et annet hus en der internet er. Det huset som har internettet er ca 30m fra hvor jeg bor og onkelen min bor der. Ikke har han noen form for router eller annet. Og dermed er det bare en kabel som kan brukes.

Nå, over til spørsmålet mitt: Jeg planla og sette opp en trådløs router sånn at jeg får dekning over til minimum rommet mitt. Antar det er ca 40 meters avstand fra hvor routern blir stående og til rommet mitt. Så det vil si at ca 30m er det absolutt ingenting som blir å forstyrre signalet. Men så har vi jo de 10 meterene som er vegger osv.

Jeg har testet med en LevelOne router fra skolen som har 802.11g standarden. Jeg fikk nett når jeg satt ved spisebordet(Bare en vegg og veranda som plager meg da) og bærbaren pekte mot huset der routern stod. Jeg fant signalet noen ganger ved rommet. Men ikke hele tiden. Men å koble seg opp mot dette var umulig.

Så, noen tips og triks evt router/antenner jeg burde tenke på?

Mvh Lednar

EDIT: Hei Leif... >_<

Endret av Lednar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøv en wrt54gl og flash den med dd-wrt da kan du sette opp sendestyrken, standard sendestyrke er 28mW men denne kan øke opp til 254mW (anbefales ikke å øke mer enn til max 100mW).

eventuelt den nye N routeren til linksys (heter noe med 300N husker ikke nøyaktig) da N routere skal ha bedre rekkevidde enn G routere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...