Gå til innhold

Nytt høytalersystem ca7000kr

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg tenker nå på å kjøpe meg anlegg, men har problemer med å navigere meg i jungelen. Jeg har ikke(relativt lite) peiling på anlegg, men setter stor pris på god lyd (som alle andre fornuftige mennesker;) ).

Det skal i første omgang plasseres i en stue på ca 40kvm, men må også kunne spille i mindre rom ettersom jeg flytter til leilighet etter hvert.

Alt jeg starter med er 7000 i startkapital. Dvs alt som trengs til anlegget må kjøpes.

Hører på all slags musikk i grunn. Det må kunne spille bra ved lave volum, samt det skal kunne danses på bordene en og annen lørdags kveld.

Veldig takknemlig for all hjelp!!

Mange hilsner...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trenger høyttalere + forsterker. Kilde, tja. har en laptop og en dvd-spiller, så ikke et must med cd-spiller.

Edit: Nei, ikke akk det jeg hadde sett for meg. Får da innderlig håpe man kan få mer ut av en 7000-lapp. Nå skal det sies at dette blir en investering (i masse glede), må det spes på en tusing eller to, går jeg ikke konkurs av den grunn. Kvalitetsmusikk er hva jeg er ute etter.

igjen, takk for all hjelp

Endret av JayMan1987
Lenke til kommentar

Tipset fra min side vil bli Dali Concept 6 sammen med Cambridge 340 A. Kabler trenger ikke bli mer avansert enn dette.

Du kan også ta en titt på PSB T45.

Men som det alltid sies her,du bør aller først gå innom en butikk og høre hva som passer deg. Ingenting funker for alle.

Edit: Glemte å si at det er en Hifiklubben i Trondheim,du vet kanskje allerede hvor den eller? Har ikke vært på den i Trondheim så vet ikke hvor sentralt den er plassert.

Endret av DanielL
Lenke til kommentar

Takker for tips! Bare for å være sikker: Hvis jeg nå høyner budsjettet til 10.000; vil det da åpne seg en helt ny verden, eller er det ikke verdt pengene?

mao. Hvis noen har noen gode tips til løsninger som ikke ligger innenfor "utropspris", som de mener vil lønne seg å investere i, nøl for all del ikke! Som sagt er dette en investering..

Lenke til kommentar

Nevnte 340 A da den var innenfor budsjett og er langt ifra det verste man kan ende med om man ikke har peiling, kunne så klart funnet noen brukte alternativer.

Vil si at et hopp mot 10 000 gjør saken en del lettere ja,mye mer å velge mellom i den prisklassen. Thule skal være gode de,jeg bare lurer om de blir veldig nøytrale. Noen kommentarer på det GnoMiz? Ville kanskje sett etter en H/K for litt mer kick og morro når festene kommer.

Lenke til kommentar

Takk for mange gode forslag. Jeg sendte også en mail til hi-fi klubben og spurte om råd. De foreslo følgende pakke:

Høyttalere: http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeytt...talere_sort.htm

Argon 7240

Forsterker: http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo...er_titanium.htm

NADC352

eller

http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo...er_titanium.htm

NADC325BEE

CD-spiller: http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo...piller_graa.htm

NADC525BEE

Hva synes folket om denne løsningen? Som sagt er det ikke et must med cd-spiller, men selgere skal jo selge... :)

Endret av JayMan1987
Lenke til kommentar

Dropp CD-spilleren hvis du både har laptop og DVD-spiller.

Bruk heller de pengene på bedre høyttalere.

Anlegget kan fo eksempel bli slik:

Dali Concept 6 - 4396,-

+

NAD C352TI - 3998,-

eller

Harman/Kardon HK 3480 - 4995,-

Skulle du ønske noen andre høyttalere, så kan du f.eks. se på JBL Northridge E-80 - 4895,-

Eventuellt har du en pakkeløsning her, som skal spille ganske høyt i alle fall.

Har aldri hørt QLN, men jeg antar det er relativt gode høyttalere.

Lenke til kommentar

Dere har vært veldig hjelpsomme, og jeg føler vi begynner å komme et stykke på vei nå. Men før jeg slår på stortromma og drar kortet, kunne jeg gjerne tenke meg å få svart på følgende spm:

Hva er best/gunstigst for meg?

-PSB T45

-Dali Concept 6

-JBL Northridge E-80

-Thule IA60

-NAD C352TI

Noen som har konkrete og objektive erfaringer med noen av disse?

Føler vi er så nærme, så nærme :)

Takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...