tegwy Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 jeg lurer på om det fins felger som spinner etter du har stoppet på mopeder også? dette kalles spinners hvis ikke min informasjon er feil xD Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 jeg lurer på om det fins felger som spinner etter du har stoppet på mopeder også? dette kalles spinners hvis ikke min informasjon er feil xD 9578569[/snapback] vil jo regne med det du kan få det lagd men vet ikke hvor eller hvem. har jo sett i alle fall en av syklene til OCC med spinners. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 ettersom jeg har sett på mange uber-styla mopeder på crazymoto forumet(fransk) og scooter-power forumet(nedelendere), de mopedene har så mye kreativ og forskjellig styling og pimping at det er helt sykt, om til nå har jeg aldre sett spinners så jeg trur ikke d finnes Lenke til kommentar
tegwy Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 oki =) takk for svar Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Det er ikke lov med spinners i Norge alikvell. Har en bekjent som fikk en KRAFTIG bot pga det. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Hvis du kommer med spinners på mopeden kommer du til å bli ledd av. Det wannabe-westside, stygt, harry og unødvendig. Men gjør som du vil, tror ikke du får kjøpt noe her til lands ihvertfall Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Vet ikke hvor du skaffer spinners, men hvis du klipper ut en liten pappbit pg fester den slik at den slår innpå eikene på moppen din så blir det en heftig lyd når du kjører! Lenke til kommentar
Eulogist Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Vet ikke hvor du skaffer spinners, men hvis du klipper ut en liten pappbit pg fester den slik at den slår innpå eikene på moppen din så blir det en heftig lyd når du kjører! 9585513[/snapback] jalla jalla Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Det er ikke lov med spinners i Norge alikvell. Har en bekjent som fikk en KRAFTIG bot pga det. 9585435[/snapback] Hvor har du dette fra? Snakker du om bil eller moped? På bil er det da ihvertfall lov. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Det er ikke lov med spinners i Norge alikvell. Har en bekjent som fikk en KRAFTIG bot pga det. 9585435[/snapback] Hvor har du dette fra? Snakker du om bil eller moped? På bil er det da ihvertfall lov. 9610419[/snapback] Haha den dagen, det var på bil ja. Jeg vil gjerne svar fra noen som vet dette. Jeg tviler meget sterkt på at dette er lov. Lenke til kommentar
eab Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Siden kameraten din fikk bot(?) (fikk han forenklet forelegg, vanlig forelegg, eller noe annet?) Så står det jo hvilke(n) paragrafer som ble lagt til grunn for avgjørelsen. Det blir mye lettere om du spør kameraten din, istedet for at vi skal lese gjennom kjøretøyforskriften Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Det er ikke lov med spinners i Norge alikvell. Har en bekjent som fikk en KRAFTIG bot pga det. 9585435[/snapback] Hvor har du dette fra? Snakker du om bil eller moped? På bil er det da ihvertfall lov. 9610419[/snapback] Haha den dagen, det var på bil ja. Jeg vil gjerne svar fra noen som vet dette. Jeg tviler meget sterkt på at dette er lov. 9611421[/snapback] Hvorfor skulle det være forbudt med spinners? Dette er jo noe som selges overalt også. Biler kommer jo gjennom EU-kontroll med spinnersfelger også. Tviler på at de har et ekstra sett med hjul som de bare bruker når de skal på EU-kontroll.. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hvorfor skulle det være forbudt med spinners? Dette er jo noe som selges overalt også. Biler kommer jo gjennom EU-kontroll med spinnersfelger også. Tviler på at de har et ekstra sett med hjul som de bare bruker når de skal på EU-kontroll.. 9615372[/snapback] bare fordi man får kjøpt det betyr ikke at det er lovlig å bruke på "vanlige" biler. og jo mange har et ekstra sett med dekk. eventuelt så tar de av spinners før kontrollen. deter så inne i hamperæva mye regler på hva som er tillatt og ikke tillatt på biler. du kan nok si at norsk stat sikkert mener de er trafikkfarlige. men jeg kan ikke finne en paragraf som omhandler dette direkte. Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hvorfor skulle det være forbudt med spinners? Dette er jo noe som selges overalt også. Biler kommer jo gjennom EU-kontroll med spinnersfelger også. Tviler på at de har et ekstra sett med hjul som de bare bruker når de skal på EU-kontroll.. 9615372[/snapback] deter så inne i hamperæva mye regler på hva som er tillatt og ikke tillatt på biler. du kan nok si at norsk stat sikkert mener de er trafikkfarlige. 9617001[/snapback] Er enig i at det er mye regler men akkurat denne er jeg enig i. Forestill deg hva slike spinners kan klippe av i riktig hastighet (altså da de stopper?) Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hvorfor skulle det være forbudt med spinners? Dette er jo noe som selges overalt også. Biler kommer jo gjennom EU-kontroll med spinnersfelger også. Tviler på at de har et ekstra sett med hjul som de bare bruker når de skal på EU-kontroll.. 9615372[/snapback] deter så inne i hamperæva mye regler på hva som er tillatt og ikke tillatt på biler. du kan nok si at norsk stat sikkert mener de er trafikkfarlige. 9617001[/snapback] Er enig i at det er mye regler men akkurat denne er jeg enig i. Forestill deg hva slike spinners kan klippe av i riktig hastighet (altså da de stopper?) 9617787[/snapback] Eller hvis det brytes av en bit, liten bit. Stakkars mann som har fått den i magen. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Jeg veit russebiler har kommet gjennom "russebilkontrollen" med spinner-kapsler, som er en relativt streng kontroll. Kapslene splinter jo ikke bare helt av seg selv. Og hvordan skal noen klare å putte finga inni der når bilen er i høy fart? Dette er vel spinners. Står ikke noe sted om at det ikke er lov til å bruke de. Endret 2. oktober 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Jeg veit russebiler har kommet gjennom "russebilkontrollen" med spinner-kapsler, som er en relativt streng kontroll. Kapslene splinter jo ikke bare helt av seg selv. Og hvordan skal noen klare å putte finga inni der når bilen er i høy fart? Dette er vel spinners. Står ikke noe sted om at det ikke er lov til å bruke de. 9622998[/snapback] men en selger er ikke lovpålagt til å informere om dette heller. de kan anta at du skal bruke de på showbil(uansett å teit du mener det høres ut) og fordan folk kan stikke fingrene i dem er jo enkelt. i motsetning til vanlige felger som stopper når bilen stopper så fortsetter spinners å spinne(tok du den?) så når du står ved lyset og venter på grønt kan noen(lite barn/full gutt/jente) stikke fingeren inn der. og da er de vel ikke langt ifra det blir "off it goes" og en tur til legevakten... og ang russebiler. ja strengt og strengt.når jeg var russ(2001) så var det ikke vanskelig å få en russe bil gjennom en "russekontroll" men den hadde ikke gått gjennom en standard kontroll. og bare for å si det: bare fordi det går gjennom en kontroll betyr ikke at det er lovlig. det betyr bare at den som sjekker det mener det ikke er så farlig. men alt vi skriver her (og det mener jeg alt alle skriver også meg) er bare antagelser helt til man har en offisiell uttalelse/lov som sier noe annet eller det er lov Endret 3. oktober 2007 av stich_it Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Kapslene splinter jo ikke bare helt av seg selv. Og hvordan skal noen klare å putte finga inni der når bilen er i høy fart? Dette er vel spinners. Står ikke noe sted om at det ikke er lov til å bruke de. 9622998[/snapback] problemet er jo, som stich_it sier, at de fortsetter å spinne etter at kjøretøyet har stoppet. Her kan det dukes for mange uheldige situasjoner, spesielt hvis man har spinenrs på moped. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå