SPiLL Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Har installert 4 GB ram og jeg kjører Vista 32 Bit som jeg vet ikke klarer 4 GB ram. Men det som er litt rart er at i Bios så finner også bare maskinen 3 GB ram, nøyaktig samme MB som Vista viser. Har Asus P5B Plus Vista Edition. Har oppgradert Bios til siste versjon. Skal ikke BIOS vise 4 GB ram selv om Vista 32 bit som er installert ikke viser mere enn 3 GB? Har sjekket at alle 4 minnebrikkene står skikkelig fast i HK, og kjører jeg minnetest program står det at alle minneslottene er i bruk. Jeg bruker 4 like ram brikker fra samme produsent. I manualen står det at HK støtter 8 GB. Endret 26. september 2007 av VistaGames Lenke til kommentar
SPiLL Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Har nå tatt ut en minnebrikke og samme rammen i bios som om jeg har i 4 (3008 mb) Endret 26. september 2007 av VistaGames Lenke til kommentar
ikodn Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Har nå tatt ut en minnebrikke og samme rammen i bios som om jeg har i 4 (3008 mb) 9578629[/snapback] Han her i denne tråden har et lignende problem.. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=836566&hl= Lenke til kommentar
SPiLL Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Ser ut som jeg fant løsningen i manualen "If you install four 1 GB memory modules, the system may detect less than 3 GB of total memory because of adress space allocation for other critical functions" Endret 26. september 2007 av VistaGames Lenke til kommentar
chrisdvx Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Har installert 4 GB ram og jeg kjører Vista 32 Bit som jeg vet ikke klarer 4 GB ram. Men det som er litt rart er at i Bios så finner også bare maskinen 3 GB ram, nøyaktig samme MB som Vista viser.Har Asus P5B Plus Vista Edition. Har oppgradert Bios til siste versjon. Skal ikke BIOS vise 4 GB ram selv om Vista 32 bit som er installert ikke viser mere enn 3 GB? Har sjekket at alle 4 minnebrikkene står skikkelig fast i HK, og kjører jeg minnetest program står det at alle minneslottene er i bruk. Jeg bruker 4 like ram brikker fra samme produsent. I manualen står det at HK støtter 8 GB. 9578423[/snapback] Har selv samme HK, og samme problem. men det ser ut som vi ikke er alene her er hva ASUS sier om det, det skal visst være sånn. http://support.asus.com/faq/faq.aspx?SLang...Vista%20Edition Chris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå