Gå til innhold

Valve usikre på episodekonseptet (Multi)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er min mening at episodene er for dyre i forhold til lengden på dem. De kunne kanskje vært en ide å lage kortere episoder og slippe minst en i kvartalet og presse prisen lavere. Da tror jeg at jeg hadde kjøpt dem.

Kanskje fått på plass en abbonementavtale av noe slag også slik at man får episoden når den blir sluppet og man får en merkbart (20-30%) lavere pris for dem.

Lenke til kommentar

Selv liker jeg episodekonseptet. 5-6 timer holder lenge, når spillet koster under 300 kroner. Det passer dessuten perfekt for oss som har jobb. Men ja, Valve skulle selvsagt ha gitt ut hver episode hver fjerde måned eller lignende; ikke en gang i året.

Det viktigste for meg er at Half-Life-universet får en slutt/konklusjon jeg føler jeg kan leve med. Det vil si svar på alle spørsmålene og de løse trådene som har bygd seg opp siden Half-Life 1. Jeg er fryktelig redd for at penger kommer foran en "korrekt" historie, og at Valve bestemmer seg for å melke kua til den blør. La oss håpe på at Half-Life-universet ikke ender opp som X-Files.

Lenke til kommentar

Tror også at de får mer ut av det hvis de fokuserer på å lage et helt fullt spill istedet for episoder. Det fungerte svært bra på Sam & Max, men Half-Life 2 bygger på litt mer avanserte spillmotorikker enn Sam & Max. Telltale games hadde mest sansynligvis planlagt hvordan og hvem som skal lage innhold for de neste episodene når de først begynte. For å utnytte tiden de har mellom hver episode. F.eks hadde de jo allerede bygd kontoret til Sam & Max, gaten, Sybils, Boscos osv når de lagde første episode. Dermed slapp de en god del arbeid. De kunne med en gang se hvordan resultatet ville bli i og med at de hadde skapt seg en slags "mal" de kunne følge for hver episode. Eneste de trengte å gjøre er å lage det nye innholdet for å så fylle alt inn i den allerede "malen". Uansett mye mindre å gjøre enn å lage fullstendig nytt innhold alt i alt som Valve gjør.

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...