Jaketten Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 lurer på om noen vet om det er muligheter til å begrense båndbredden til et programm, eller en port. Finnes det programmer som kan gjøre dette? Eller er det en funksjon integrert i winxp pro? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Dette lurer jeg også på, og har søkt en del i forumet å på google. AHr foreløbig ikke funnet noe. Tror en Modifikator kom med et forslag på en av postene her, men det bestod i å sette op proxy server og greier, så jeg slo det fra meg. Hvis noen har forslag er det velkomment. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 qos heter det.. men det er veldig vanskelig og.. vel.. ikke så veldig kult å begynne med sann bare en kveld.. Lenke til kommentar
Jaketten Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 qos er ikke det en pakkeutdeler som er satt fast av windows og som gjelder hele tilkoplingen? det jeg lurer på om det finnes et programm man kan dele ut bånbredde til diverse programm eller porter. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 er ikke helt sikker, men tror det kan fikses med smoothwall! Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 er ikke helt sikker, men tror det kan fikses med smoothwall! Er ikke det et egent OS? Da må man vell sette op en data som gateway eller noe? Ikke akkurat lett.... Lenke til kommentar
Jaketten Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 smoothwall er kanskje et godt og egnet programm, men det er linuxbasert. jeg kjører winxp pro Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 er ikke helt sikker, men tror det kan fikses med smoothwall! Er ikke det et egent OS? Da må man vell sette op en data som gateway eller noe? Ikke akkurat lett.... nja er vel egentlig en FW. jeg trur du kan bruke den som en gateway, men sjekk ut på smoothwall.org . Linux er lettere enn du tror. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 er ikke helt sikker, men tror det kan fikses med smoothwall! Smoothwall i GPL-versjon har ikke denne funksjonen, Clarkconnect har det som tileggsmodul. Lenke til kommentar
hda Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 openbsd -> altq fant ikke noe for win32 på :google: Lenke til kommentar
Jaketten Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 nei har sett rundt omkring jeg også kan ikke finne noe som er i nærheten til hva jeg trenger Lenke til kommentar
Chief Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 QoS (Quality of Service), skal gi enkelte tjenester fortrinn fremfor andre i køen! Bør gjøre jobben for deg! Aldri brukt dette, så ikke spør meg om hvordan man bruker det! Noen som har peiling på dette?? Kom med innspill! -Chief- Lenke til kommentar
b-real Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Det man bruker for å begrense utgående og innkommende hastigheter er en shaper. Men, det er få gratise og gode shapere på markede desverre. Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 ved å sette opp en ruter med iptables i linux kan du begrense båndbredde på iper tror det også skal gå med porter.. Lenke til kommentar
kelloggs Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 QOS er ikke det du skal ha. Det er en tjeneste for å prioritere trafikk. Dvs. at du kan gi tale prioritet på båndbredden, foran f.eks. web surfing, nedlasting av mail. Dette for å sikre at du får en jamn datastrøm. Det er ikke kritisk om en mail blir ett bar sekunder forsinket, men det er kritisk i den grad noen pakker som hører til en talesesjon blir forsinket. Det finnes dvs. FTP klienter, der du kan begrense båndbredden som blir brukt til nedlastning. Setter du opp en FTP server på maskinen din, f.eks. ServU, så har den gode muligheter til å begrense båndbredden helt ned til brukernivå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå