Savage Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Hmm... fikk litt sånn plutselig lyst til å spille gamle spill igjen, er det noen som vet om det går i winxp?? eventuelt hva jeg må gjøre for at det skal kunne fungere?? Lenke til kommentar
flyhigh Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Jeg tror ikke WinXP støtter de gamle dos spillene, noe som er et slit for nostalgikere. En løsning kan være å legge inn Win95 eller lignende inn på en ny partisjon. Lenke til kommentar
extreme Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Dos spill funker helt fint i XP Har prøvd MANGE gamle klassikkere, og alle har funka perfekt...med lyd! Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 dos spill funker bedre i XP enn i win98 synes eg :smile: Lenke til kommentar
lardvader Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 avhengig av hvilket spill du skal spill (og lydkort!) erfaringsmessig så funker god gammel ´95 med AWE32/64 best på de gamle uunværlige DOS-classics (Larry, LucasArts-adventure o.l.) foreløpig synes jeg XP fungerer ganske bra, men det er lurt med dual-boot hvis du ønsker å holde noen flere muligheter åpne. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Alle Lucas arts spilla mine går som en drøm utenom Fate of Atlantis(mangler bare voice resten av lydene er der) men det virka ikke i win98 heller så kjør dual boot med Ms-Dos og XP :razz: Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Hvis lyd skal funke må man vel h en legacy-driver som plukker opp IRQ/DMA og annet som de gamle spillene snakker med. Alle SB-kort jeg har vært borti har dette, men det kan nok være vanskelig å få tak på til endel innebygde/jalla kort. Lenke til kommentar
TVPR Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Utrolig nok funker DOS-spill bedre i XP enn i noen annen Windows etter 95. Fantastisk. O lykke! Jaa... Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Quote: On 2002-01-15 14:18, TVPR skrev:Utrolig nok funker DOS-spill bedre i XP enn i noen annen Windows etter 95. Fantastisk. O lykke! Jaa... hmm... får ikke spilt X-com UFO :sad: Gjør jeg noe veldig feil? Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Det er ikke noe forskjell på Windows 2000 og Windows XP når det gjelder spillkompatibilitet. Hvis du skal spille gamle dos-spill så anbefaler jeg sterkt Windows 98SE (ikke ME), og SB LIVE/AUDIGY. SBLIVE legger automatisk inn legacy drivere i 98se, og du kan finne innstillingene du skal bruke i "device manager". Audigy har akkurat samme støtte, men driveren må installeres manuelt fra cd'en som fulgte med. Du kan også få endel spill til å funke i 2K/XP, da installerer du NTVDM, det finner du her: http://www.ece.mcgill.ca/~vromas/vdmsound/ Det er ikke like bra som "the real thing", dvx win9x og legacy drivere, men funker på endel spill Lenke til kommentar
Napoleon Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Å nei! Quake virker IKKE i Windows XP! Ikke på PC-en min i hvertfall... Lenke til kommentar
Vegard# Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Quote: On 2002-03-20 16:30, Napoleon skrev:Å nei!Quake virker IKKE i Windows XP!Ikke på PC-en min i hvertfall... Gjør d ikke? svajte! Da fjerner jeg xp at once... Sånn er d når man er quake-addict Særlig quake1 (som var den beste) Lenke til kommentar
Napoleon Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Quote: On 2002-03-20 18:31, Thaxx skrev: Quote: On 2002-03-20 16:30, Napoleon skrev: Å nei! Quake virker IKKE i Windows XP! Ikke på PC-en min i hvertfall... Gjør d ikke? svajte! Da fjerner jeg xp at once... Sånn er d når man er quake-addict Særlig quake1 (som var den beste) Var vel Quake 1 jeg mente også da... Quake II/III virker jo aller best i XP! FPS'en dobla seg etter jeg la inn det! Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Quote: siDDIs skrev (2002-01-14 13:46):Alle Lucas arts spilla mine går som en drøm utenom Fate of Atlantis(mangler bare voice resten av lydene er der) men det virka ikke i win98 hellerså kjør dual boot med Ms-Dos og XP :razz: Har du prøvd alle MI- spillene da? MI1 og 2 funker bra, bortsett fra at lyden i toa er borte. Tre kræsjer hele tida når filmene spilles :sad: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå