Gå til innhold

Total heng :(

Insomnis

Anbefalte innlegg

I slutten av forige uke begynte pc'n min plutselig å låse seg helt, det kunne skje selv uten at pc'n var i bruk, bare at den sto på.

Problemet ble bare værre og værre til det nivå at pc'n hang rett etter at den kom inn i windows.

Jeg begynte å overvåke cpu temp og den var på det meste oppe i 54 grader når det hang.

Jeg klokket ned FSB'n til 100Mhz og dette viste seg tilsynelatende å fungere fint i et par dager, oppdaget i dag at det var en del støv på kjøleribba og fikk støvsugd dette, noe som resultetre i at cpu temp falt ca 5gr.

Jeg trodde dermed at det var cpu som hadde hatt det for varmt og skrudde pc'n opp på full guffe igjen med 133Mhz FSB (266ddr) - desverre hang pc'n igjen rett etter oppstart.

Min neste tanke gikk da til ram'en - den hadde jo tross alt også kjørt på lavere hastighet når jeg kjørte fsb på 100.

Jeg tok ut den ene brikken (har 2x256MB) uten at det hjelper, tok ut den siste brikka og satt i den andre igjen men heller ikke det hjelper.

Akkurat nå kjører jeg fsb på 133 og ram på 100 - noe som tilsynelatende fungerer greit.

Jeg har vanskelig for å skjønne at begge ram brikkene plutselig ikke skal takle å kjøre på full guffe ??

Noen som har tips ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok CPU på full guffe og RAM på 100Mhz hjalp ikke, tok bare litt lengre tid før det hang. Kjører nå RAM på 133 og FSB på 100 for å se hva som skjer nå.

Teorien faller da tilbake på CPU som synder, og den teorien blir forsterket nå hvis systemet nå er stabilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...