Gå til innhold

Hvem er landets beste overklokker?

Anbefalte innlegg

Et lite spørsmål jeg håper noen kunne svare på ....

eks. hvis jeg skulle være huheldig og eks. ram'n ryker etter 10min er jeg da yte eller kan jeg få de erstatet så jeg forsatt kan delta ?

Edit: mener bare at det fort kan bli litt for mye volt når amn bare skal litt lenger :p

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et lite spørsmål jeg håper noen kunne svare på ....

eks. hvis jeg skulle være huheldig og eks. ram'n ryker etter 10min er jeg da yte eller kan jeg få de erstatet så jeg forsatt kan delta ?

Edit: mener bare at det fort kan bli litt for mye volt når amn bare skal litt lenger :p

9580929[/snapback]

Det lurer eg også på! Er litt glad i pumpe gjennom masse spenning til CPU, ram og skjermkort :p:innocent:

Lenke til kommentar

Dette er min mening, vet ikke åssen det reglene er hvis det ryker. Men selv om det er nm og man får utlevert Hw så bør man bruke de samme reglene for temp osv. Klart man skal kjøre på, men uvettige innstillinger som Aspstein sier bør man være forsiktig med. Ser ikke noe problem hvis en ting ryker med et uhell, men hvis man har luft og kjører 1,8v igjennom cpuen og den ryker....det er uvettig volt.

Litt tåplig forklart kanskje, men dere forstår sikkert :!:

Lenke til kommentar

men om vi skal bruke DDR2 og det står en vifte over er vel 2.5v overkommelig :innocent:

Null erfaring med ddr3 ram her i gårn men om jeg ikke tar feil burdte man vel holde seg på maks 2-2.2v ?

men hvis man har luft og kjører 1,8v igjennom cpuen og den ryker....det er uvettig volt.

:innocent:

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Den som klarer å ødelegge en Intel LGA775 CPU uten å voltmodde hovedkortet skal få 100,-

Men det spørs jo litt "the ghost" kjører du 2,5v gjennom noen chipper som ikke tåler det så kan det ryke. Kjører du 2,5v gjennom noe microns er det en annen sak.

Tror det har litt å si hva du vet om hwen som blir brukt. Hvis en person ikke har peiling så har han kanskje ikke noe å gjøre i noe NM?

Lenke til kommentar
Den som klarer å ødelegge en Intel LGA775 CPU uten å voltmodde hovedkortet skal få 100,-

bare å finne fram bil batterriet og startkablene det og trekke unna :p

vet hva man gjør, men vet også at man innomellom må ta en liten risk får å komme vidre her i livet :)

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke heller droppe Aquamark 3, og heller bruke 3DMark 06.

Aquamark 3 er jo bare kjedelig å teste.

Skjermkortet har jo svært lite å si, og da blir det ikke "skikkelig overklokking" om man ikke fokuserer på å klokke skjermkortet. :(

Greit nok med CPU tester, men synes da man burde ha en skikkelig grafikk-test også. (noe Aquamark er altfor gammel til) :ermm:

Kanskje om man kjører i en 2560x1600 og 16QxAA at man ser litt... :innocent:

Lenke til kommentar

Men Aquamark3 gir ett mer nøyaktig bilde over helheten, det finnes også like mye tweaks til AQ som til 3dM.

Jeg ser ikke hvorfor dette er ett problem for dere?

Dere kan prise dere lykkelige over å slippe 3DM06, det kræsjer ofte i CPU-testen, da må dere kjøre alt på nytt, i tillegg til at Deep Freeze-testen ofte medfører det navnet tilsier - Freeze...

Da er det fryktelig kjedelig å måtte kjøre på nytt flere ganger når dere likevel må tweake for wprime/spi/pcmark etc.

Og å kjøre 3DM05 er iallefall tullete...

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...