Bloody Mess Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Det her er litt komisk... Skulle ha en elektriker på besøk i dag, for å legge inn jordet kontakt til PC-en, og ha et overspenningsvern på kontaktene. Jeg skrur av PC-en, slår knappen på PSU til 0 (av), drar ut alle stikkontakter, eletrikeren kom ikke (skulle visst komme dagen etter isteden), så jeg setter i alle ledninger igjen, skrur over knappen på PSU, og prøver slå på maskinen. Ingen reaksjon. Helt død. Jeg er ganske overbevist om at det er PSU som har tatt kvelden, men hvorfor det skjedde skjønner jeg ikke helt, noen som kan forklare? Jeg håper at med jordet kontakt og overspenningsvern så vil det være mindre sjanse for slike hendelser? EDIT: Mulig denne posten skulle ligget i strømforsyningskategorien, i så fall, flytt den dit. Endret 26. september 2007 av BTK Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 For å være på den sikre siden anbefaler jeg deg å sjekke at Power On knappen på kabinettet fungerer. Kan også prøve å sette en leder mellom de to pinnene som starter maskinen for å sjekke. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Bra tips, hehe. Jeg tok en jumpstart nå (koblet grønn og svart på ATX med en binders) og den startet faktisk. Så da har altså PO-knappen min sluttet å virke... Men hvorfor? Helt tilfeldig? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Har ikke peiling. Skjedde det samme med restartknappen min. Har aldri tatt meg bryet å fikse det. Skulle det vise seg at du ikke får fikset power knappen, kan du jo bruke restart knappen som et alternativ power on. Lenke til kommentar
SpaceFrog Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 det at knappen din ikke virker kan være så mangt: sjekke at alle ledninger er satt skikkelig i (de små irriterende) sjekke at knappen ikke er knekt ( da mener eg bakom selve knappen du ser) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå