Gå til innhold

Presentere seg for potensiell arbeidsgiver ?

Anbefalte innlegg

Jeg er i den situasjonen at jeg leter etter jobb. Jobber i et stort IT firma, og er ute hos en kunde.

Denne kunden har nettopp utlyst en IT jobb som jeg kunne tenkt å søke på.

Jeg vandrer rundt i denne kundens lokaler og drifter for dem.

Burde jeg gå direkte til han som søker og presentere meg, eller sende søknad på mail ?

Eventuelt nevne i mail at jeg er hos dem og drifter ?

DarkSheer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg ville møtt opp personlig med søknaden i papirformat.

jeg har gjort dette selv ett par ganger, funker bra det.

En mail blir litt upersonlig.

edit: mail blir ofte også borte.

Merker fort selv hvor lett mail blir "borte" og glemt, men så tar jeg imot ca 300 mail om dagen da

Endret av aklla
Lenke til kommentar

9578526[/snapback]

De utlyste jobben i avisa, med oppfordring til å sende til en epostadresse.

Så jeg burde uansett heller bare valse rett bort til personen og gi ham søknaden ?

Bare CV ?

Tror han sitter i naborommet, sammen med alle IT direktørene.

DarkSheer

Lenke til kommentar

9578526[/snapback]

De utlyste jobben i avisa, med oppfordring til å sende til en epostadresse.

Så jeg burde uansett heller bare valse rett bort til personen og gi ham søknaden ?

Bare CV ?

Tror han sitter i naborommet, sammen med alle IT direktørene.

DarkSheer

9578538[/snapback]

Hvis du vanligvis vandrer rundt i gangene der så er det vel naturlig om du bare stikker hodet inn en dag og leverer søknaden på papirform. Da får de ett ansikt på søknaden også. Hvordan dette blir oppfattet varierer fra person til person så det er vanskelig å si hva som er riktig i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Jeg er i den situasjonen at jeg leter etter jobb. Jobber i et stort IT firma, og er ute hos en kunde.

Burde jeg gå direkte til han som søker og presentere meg, eller sende søknad på mail ?

DarkSheer

9577710[/snapback]

De ber om å få søknaden pr mail, ergo: send mail... Deretter kan du stikke hodet innom noen dager senere og spørre om han/hun har sett den utrolig bra søknaden din ;)

Lenke til kommentar

Jeg hadde helt klart gått og levert den personlig. Da har man muligheten til å slå av en liten prat med en gang, og vips stikker søknaden din seg ut i bunken. Ikke vær pushy, men starte emd å si at du har sett annonsen og gjerne vil levere søknad - så stikker du inne hvorfor du vil ha jobben og hvorfor du passer. Sånn helt casual uten å gjøre noe stort ut av det.

Lenke til kommentar
Jeg hadde helt klart gått og levert den personlig. Da har man muligheten til å slå av en liten prat med en gang, og vips stikker søknaden din seg ut i bunken. Ikke vær pushy, men starte emd å si at du har sett annonsen og gjerne vil levere søknad - så stikker du inne hvorfor du vil ha jobben og hvorfor du passer. Sånn helt casual uten å gjøre noe stort ut av det.

9634981[/snapback]

Enig.. det værste som kan skje er at de ber deg sende den på mail i steden. Og da har du alt klart å stikke deg ut :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

DarkSheer

Når du er ute hos kunden, er du der som representant for firmaet du er ansatt i. Å levere en søknad i en slik kontekst, vil jeg karakterisere som uprofesjonelt. Det vil nok de som mottar søknaden også mene.

Werner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...