Gå til innhold

FIFA vs PES


Defekt

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid valgt FIFA også på grunn av alt det utenom kampene også. Det er det som er halve moroa. Når jeg har prøvd PES så har det virka helt mongo. Det gikk jo ikke en gang og kontre. Og alt var så treigt.

 

Alt det utenom kampene? Er det ikke fotballen som er det viktige? :dontgetit:

 

Det har da fint gått an å contre i PES så lenge jeg har spilt det. Rart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fifa har alltid vært, og vil alltid være best! (I mitt hjerte)

 

Gi PES en sjanse. ;) Jeg var akkurat sånn som deg for noen måneder tilbake.

 

Da vi spilte FIFA klaget bestandig noen av kameratene mine på at det bestandig kom retur fra keeper. Og det er jo nesten helt sant. Som jeg skrev i et innlegg på den forrige siden så prøvde jeg FIFA igjen for noen dager siden etter å ha spilt PES i mange måneder. Og jeg klarte som sagt ikke en halv omgang en gang. Jeg scorte et mål og da kom jeg alene med keeper, avslutningen gikk midt på keeper og returen på åpent mål kom selvfølgelig. Da ble jeg bare nødt til å skifte spill.

Lenke til kommentar
Kunne man fått kontrlollene til FIFA på PES kunne jeg gitt det en sjanse. Kan godt hende det nyeste er mye bedre enn de forrige. Jeg har bare prøvd PES 5 og 6.

 

 

Hørt om controller setup??

 

Flere kompiser av meg er FIFA frelst og de klagde at kontrolleren var feil. Ordet opp egne profiler til dem på PES 6(X360) hvor alt er likt som på FIFA og de er nå like frelst som meg.....PES er kongen på haugen og vil alltid være der oppe.....

Lenke til kommentar

Jeg var også FIFAmann før jeg ble overtalt til å velge PES6 isteden.

Har hatt følgende FIFA spill tidligere:

- FIFA 98

- FIFA 99

- FIFA 2003

- FIFA 2004

- FIFA 2005

 

Angrer ikke på at jeg gikk over til PES.

På PES kan du faktisk føle i en mye større grad hva spillerne du har er gode på når du bruker dem. Og målene blir ikke pang i krysset hver gang som det er med FIFA heller.

 

Gleden av å score et vakkert mål i PES er 50 ganger større enn i FIFA, nettopp fordi det ikke skjer så ofte og er vanskeligere å utføre.

 

FIFA = Fotballspill

PES = Fotballsimulator

 

Min mening dog.

Lenke til kommentar

PES= bare kamper og spillbaerhet.

FIFA= spill med mange muligheter, mange flere ligaer, mange flere spillere, mange flere lag, mye mer å gjøre

Nå er spillet blitt mer realistisk og man scorer ikke hver eneste gang man skyter. Nå er det også at man kan velge vanskelighetsgrad på keeper. Alt av skudd og pasninger er mye mer manuelt.

Endret av S_B_R
Lenke til kommentar
PES= bare kamper og spillbaerhet.

FIFA= spill med mange muligheter, mange flere ligaer, mange flere spillere, mange flere lag, mye mer å gjøre

Nå er spillet blitt mer realistisk og man scorer ikke hver eneste gang man skyter. Nå er det også at man kan velge vanskelighetsgrad på keeper. Alt av skudd og pasninger er mye mer manuelt.

 

 

 

PES har ligaer og turneringer det også, men ikke såmange lisenser som FIFA. Spillbarheten er den avgjørende faktoren. Du sitter ikke spiller et spill timer, måneder og til og med år pga at det har noen flere ligaer..

 

Vanskelighetsgraden skaa samsvare med spillet ute på banen også synes jeg.

 

For å mestre FIFA må du lære deg spillet, men for å bli god i PES må du spille god fotball=)

Lenke til kommentar
Det er bare piss Libra1988, man trenger ikke å spille god fotball i PES, i alle fall ikke i tidligere PES, er alltid en oppskrift på hvordan man skal score. I PES 6 hadde man cutbacks, men slik er det jo i alle fotballspill også FIFA.

 

I eldre PES stemmer det nok ja, men i de nyeste er muligheten så store.

 

Cutbacks?

Lenke til kommentar
Da vi spilte FIFA klaget bestandig noen av kameratene mine på at det bestandig kom retur fra keeper. Og det er jo nesten helt sant. Som jeg skrev i et innlegg på den forrige siden så prøvde jeg FIFA igjen for noen dager siden etter å ha spilt PES i mange måneder. Og jeg klarte som sagt ikke en halv omgang en gang. Jeg scorte et mål og da kom jeg alene med keeper, avslutningen gikk midt på keeper og returen på åpent mål kom selvfølgelig. Da ble jeg bare nødt til å skifte spill.

Det kommer selvfølgelig an på hvilken vanskelighetsgrad. Etter min mening er Verdensklasse det eneste man burde spille med på Fifa, da er keeperne gode og noen ganger kan det være vanskelig å score.

 

Gleder meg til jeg får en ordentlig konsoll så jeg får spilt PES og Fifa som etter min mening er begge glimrende spill :)

Lenke til kommentar
Det kommer selvfølgelig an på hvilken vanskelighetsgrad. Etter min mening er Verdensklasse det eneste man burde spille med på Fifa, da er keeperne gode og noen ganger kan det være vanskelig å score.

 

Gleder meg til jeg får en ordentlig konsoll så jeg får spilt PES og Fifa som etter min mening er begge glimrende spill :)

 

Når jeg spilte FIFA sammen med venner måtte vi selvsagt ha keeperen på verdensklasse, hvis ikke var det helt håpløst. Målene rant jo inn. Nesten som med Adriano på PES. Uansett hvor man skyter fra så suser ballen forbi keeperen.

Lenke til kommentar

Trenger vel ikke være rakettforsker for å skjønne at det er laget som ligger i 9-0-1 formasjon stort sett hver kamp er det som leker fotball, og igjen trenger man da ikke være rakettforsker for å skjønne hvem av de vi snakker om ;)

 

Forøvrig har jeg planlagt å gå til anskaffelse av begge to, men med mindre noe svært uforutsett hender, blir det nok å tilbringe en del mer tid med PES.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...