Gå til innhold

FIFA vs PES


Defekt

Anbefalte innlegg

Hello!

 

Siden begge spillene er multikonsoll, hadde det muligens vært rettere å legge den i en annen del av forumet, men jeg skal uansett bare ha dem på PS3, så jeg spør her. Har folk noen formening av hvem som blir "best" (i den grad man greier å kåre noen vinner) av de to? Er en liten PES-fan fra tidligere selv, men har hørt FIFA har gjort en del bra til denne versjonen. FIFA er visstnok penest grafisk, mens PES fortsatt ligger litt foran på spillbarhet?

 

Hørte forøvrig at 360 har fått demoer... får vi det før utgivelse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor er det langt bedre?

9580359[/snapback]

 

Fordi spelet er langt meir intelligent. Du veit aldri kva som skjer. Du scorar nye mål stadig vekk, sjølv eit år etter at du fekk det.

 

Kort sagt: langt meir realistisk. Det beste er å prøve det.

 

Spelet er vanskelegare, men det tar du igjen med litt trening.

 

Det får så være at du ikkje har hundrevis av ligaer å velgje mellom. Det betyr fint lite for min del. PES har også tatt igjen FIFA på grafikken.

Endret av Neslepaks
Lenke til kommentar

Jeg velger PES, uten tvil.

Blir aldri lei spillene. Kampene er alltid spennende, og målene man scorer er alltid forskjellige. FIFA har ikke klart det samme, og mange av målene føler man at man har scort flere ganger før.

 

Endelig er også Edit-modusen tilbake (på next-gen, fantes ikke på pes6 på 360). Kan ikke huske hvor mange timer jeg brukte i Edit-modusen på pes4 på xbox.

I tillegg syns jeg det er interessant at man kan ta bilde av seg selv og andre med xbox live vision-camet og lage en spiller som er prikk lik deg selv. Slik som i R6, bare at det så ut som om det har blitt lagt mye mer arbeid i det i PES. Så rimelig bra ut.

 

Gleder meg veldig til det kommer ut!

Lenke til kommentar

har ikke vært inne i fotballspill på en god stund, men jeg har spilt så å si alle FIFA spillene siden '94 versjonen og har testet PES opp igjenom årene.. Det intrykket jeg sitter med er helt klart at PES er mye mer realistisk og tilfredstillende å spille. hvertfall for min del.. FIFA føler jeg aldri utvikler seg, samme greia hvert eneste år OG ikke minst føler jeg at det er så sykt TEK-basert. Dvs at så lenge du står på det ene punktet på 16-metern eller har den styrken på frisparket går ballen ALLTID i mål. Altså du får en tek på hva du gjør.. føler ting er mer prestasjon på PES.

 

Spilte FIFA på XBOX med en kompis som ikke spiller mye spill i det hele tatt.. Han slo meg dog 5-2 osv (ekke helt rutt på de helt nyeste FIFA, og spess ikke XBOX), men alle målene han scorte var så å si like... Langskudd fra samme sted som "alltid" gikk i mål.. Vet ikke hva folk ser i FIFA egentlig, det er som å spille FPS med full auto-aim for meg...

Endret av axe_puzzle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...