Sindre Aleksander Skrevet 23. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2007 ok, jeg gikk uansett for Crucial brikkene http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334571 har disse D9? Jepp. En av disse: Micron D9GMH (B6-3) Micron D9GCT (B6-37E) (possible) Micron D9GKX (B6-25E) (possible) Her (link) har dere en veldig nyttig liste om dere lurer. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 23. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2007 Er Elpida god chip? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 23. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2007 Ja det beste man for tak i Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 23. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) http://www.tbreak.com/reviews/article.php?id=540 ser ut til att Maximus SE er en ektremt god overklokker. FSB fungerte helt fint opptil 525Mhz ifølge siden der.. ah, gleder meg til å få dette kortet, og Core 2 Quad Q6600 Endret 23. oktober 2007 av Simkin Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 23. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg har begge deler... Sitter her å surmuler fordi posten bruker så inni hampen lang tid med kabinettet mitt! Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 23. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2007 fffsssss Kabinett er for pyser Lenke til kommentar
andylove Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2007 Hva slags PSU velger dere å kombinere Q6600 og hovedkortet for OC? Går ut ifra at flere av dere også tar høyde for kvalitetsskjermkort til OC det også. Og hva slags CPU kjøler er det som skal kombineres med dette hovedkortet? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 24. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2007 PSU: Corsair HX620 og vannkjøling med Fuzion Extreme vannblokk på CPU. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2007 Dette kortet må være en bra match med E6850. Noen som har invendinger på det? Lenke til kommentar
JegHarMangeRareSpørsmålJeg Skrevet 25. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Endret 25. oktober 2007 av jaapden Lenke til kommentar
andylove Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) XXX SENSURERT AV HENSYN TIL FORUMREGLER Les forumreglene for posting. Det er ikke lov å selge eller lignende i en forumpost, det er derfor man har bruktmarkedet. Endret 25. oktober 2007 av andylove Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 25. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2007 stille i tråden her.. kansje ikke så mange som har fått det ennå.. mitt Asus Maximus Formula SE ligger på posten. blir hentet i morgen... noen som har klokket med kortet enda?? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 25. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2007 Har prøvd å klokke litt med en Pentium D 820 ..... Den ville ikke boote med mindre alt av volt stod på auto selv vcore .... Eks. jeg setter vcore til 1.5v og den vil ikek boote så jeg setter den til auto og den booter selv om HK setter volt til 1.35v Har hørt at "stock" BIOS er ustabil og elendig, skal snart bytte til nyeste venter bare på en Q6600 .... LCD psoteren min viser noen timer feil på klokka uansett hva jeg gjør noen som har et tips ? Funka ordentlig i starten men ikke nå ... Noen som vet om amn akn plasere sin egen tekst på LCD poster når man er i windows eller spill å sånt ? Lenke til kommentar
8520dcn Skrevet 25. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg fikk mitt Maximus Formula SE her om dagen, får det ikke til å funke, får bare "cpu init" på lcd skjermen med engang jeg setter i strømkabelen og setter på bryteren bak på psu! Prøvd alle de tipsene som stod på ASUS sidene men det funker fortsatt ikke. Så kom jeg over i brukermanualen at kortet ikke støtter rambrikker som er bygget opp av 128 mb blokker. Minnet jeg har er : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334570 Kan det være derfor? Prosessoren er en q6600... Skulle jo tro jeg klarte å kommer lenger enn å sette inn kontakten før jeg fikk feilen alikevel, ingenting skjer når jeg prøver på-knappen på kortet heller... Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 25. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2007 Er jo den feilmeldingen alle som kjører 4 ram-sticks som ikke "passer" til hovedkortet. Var en her på forumet som demonterte hele PC-en, og så monterte den igjen, og fikk fiksa det slik. Ellers vil nok ny ram av typen 512mb og pc5300 og oppover funke. Lenke til kommentar
8520dcn Skrevet 25. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2007 Er jo den feilmeldingen alle som kjører 4 ram-sticks som ikke "passer" til hovedkortet.Var en her på forumet som demonterte hele PC-en, og så monterte den igjen, og fikk fiksa det slik. Ellers vil nok ny ram av typen 512mb og pc5300 og oppover funke. Jeg brukte bare en brikke (1gb) og funket fortsatt ikke Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 25. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2007 Ja det beste man for tak i Om Elpida chip er det beste, hvorfor kostet da 8gb 6400 ram 2700 kr. De har Elpida chip, røverkjøp? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2007 Er det noen her som leser QVL fra ASUS FØR de kjøper minnet? Det kan tenkes å være en god idè siden denne feilmeldingen tydeligvis kommer av at man har feil minnet for å kunne kjøre på 4 slots. Lenke til kommentar
Øl_Mariachi Skrevet 26. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2007 8520dcn: Prøv å ta ut alle minnebrikkene før du starter PC-en. Hvis ikke dette fungerer, koble fra grafikkort, harddisker og alt annet enn cpu fra kortet. Når du da forhåpentligvis har kommet forbi cpu init problemet, kan du sette inn del for del igjen. Husk å bruke de blå slottene, hvis du skal kjøre kun to minnebrikker. Memtest86+ er også fint å kjøre for å sjekke at det ikke er noe feil med minnet. Lenke til kommentar
holtiz Skrevet 26. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2007 Jeg fikk mitt hovedkort idag, etter at jeg fikk byttet inn mitt Asus P5K Premium til et Maximus X38 kort. (RMA hos Komplett.no) Skal bruke vannkjølingen og en q6600 cpu, samt Corsair 4GB DD2 minne. Skal montere med luft først, så skal kabinett bygges i treverk, da skal jeg få inn vannkjølingen, og det skal overklokkes litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå