Gå til innhold

Den store ASUS Maximus Extreme / Formula tråden

andylove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gah! Nå er jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Det viser seg nemlig at dette kortet har problemer med å kjøre 4x1GB RAM skikkelig. Mange får visstnok BSOD selv uten noen form for overklokk. Dette kan jo selvfølgelig forbedre seg, men det er en risk å ta, spesielt med et så dyrt hovedkort.

Lenke til kommentar

Er en del interessant lesning her: http://www.clunk.org.uk/forums/showthread....=124&page=9

og her: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=160945

Generelt sett ser det ut som et ekstremt problemladet hovedkort for øyeblikket. Greit at sånt kan bedre seg over tid med nye bios-utgaver, men jeg liker ikke å være betatester for Asus. Enkle ting som at 4 minnebrikker fungerer bør være ok "out of the box", mener nå jeg. Selv mitt gamle 975x-hovedkort har ingen problemer med 4x1GB.

Akkurat heller jeg mot å heller spare litt penger og kjøpe et Abit IP35 Pro. Dette ser ut til å være et velfungerende kort med svært lite problemer. Men jeg er fortsatt veldig usikker.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Jeg ga opp hele X38-idéen og gikk for P35 i form av et Abit IP35 Pro. Ikke bare sparte jeg 700 kroner, men jeg får også et "velprøvd" hovedkort som har hatt tid til å modne seg i form av biosoppdateringer. Får se om det ikke kommer noen bedre X38-kort etter hvert som det får litt modningstid på seg som kan interessere meg.

Lenke til kommentar
ikke mer enn 5725,- inkl frakt :p

Men jeg får ikke 3Dmark06 til å funke så jeg vet ikke ennå og sitter på "server" CPU nå, og det er ikke mye futt i en Pentium D 820 !

HAHA! Såpass :D

Trodde du hadde kvalitetskomponenter? Og hvorfor funker ikke 3DMark06 hos deg?

Spørsmål bare: kan man kjøre dualview på CF?

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Beklager, så størrelsen på bildet, så orket ikke vente på at det skulle åpne seg...

Tenkte meg de samme korta selv... Men tror kanskje jeg venter til 3850 og 3870 (?)

Hva er det du venter på? Skjønte ikke helt de tallene der. Har du ISDN eller? hehe... tok meg 2 sec å åpne bildene ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...