Gå til innhold

Den store ASUS Maximus Extreme / Formula tråden


andylove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal du kun ha ett skjermkort,ville jeg også vurdert et P35 hovedkort.Som nevnt over,ville jeg uten tvil gått for et i Abit IP35 serien.Har 2 stk Abit IP35 Pro her i huset som jeg ikke får fullrost nok.

 

Takk for mange gode tips. Etter 13 år med Asus tar jeg denne gangen sjansen på Abit. De vitale delene ble til slutt:

ABIT IP35 PRO

Crucial DDR2 BallistiX TRACER RED PC6400 4096MB KIT

Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz

 

(Samt Corsair 650W, Zalman CNPS9700 NT, Gainward GeForce 9800GTX - ukens tilbud på Komplett)

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om Thermalright Ultra 120 eXtreme vil passe på ASUS Maximus Formula X48? Og vil den stå loddrett eller vannrett på HK'et? Vil den medfølgende vifta til HK'et sitt chipset få plass ved siden av Thermalright'en?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Skal du kun ha ett skjermkort,ville jeg også vurdert et P35 hovedkort.Som nevnt over,ville jeg uten tvil gått for et i Abit IP35 serien.Har 2 stk Abit IP35 Pro her i huset som jeg ikke får fullrost nok.

 

Takk for mange gode tips. Etter 13 år med Asus tar jeg denne gangen sjansen på Abit. De vitale delene ble til slutt:

ABIT IP35 PRO

Crucial DDR2 BallistiX TRACER RED PC6400 4096MB KIT

Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz

 

(Samt Corsair 650W, Zalman CNPS9700 NT, Gainward GeForce 9800GTX - ukens tilbud på Komplett)

 

Husk å oppdater bios til bios 16.Er sikkert shippet med bios 14,noe som ikke er noe problem,annet at cpu temperatur vil bli avlest feil med 45nm cpu.Bruker du feks coretemp,vil den avlese riktig.

Lenke til kommentar

det er vel egentlig ikke så stor forskjell...

 

Bare offesiell støtte for 1600 QFSB og noen bios settings som du like godt kan flashe til :p

 

kanskje noe bedere ytelse. ser ikke grunnen til å kjøpe x48 isteden for x38.

 

virker som den 0401 til RF fikser en del minneproblemer. minne ballistix (single side :S) var lette å få stabile nå.

Lenke til kommentar

Hmm...tenker litt på flashing av Biosen jeg også. Har ingen problemer med minnesettingsa mine, kjører Q660 Go-steppinga mi på 3.45 på 1.33 volt. Og har en max temp (på to av kjernene) på 62 grader, i et veldig varmt rom (Kanskje over 30 grader).

Minnesetingsa min har jeg på 1007 Mhz (følger selvsagt CPU-hastighet), forøvrig har jeg det på 5-4-4-12. (får den faen meg ikke stabil på 4 cas-latency).

HK: Maximus formula X38, og med standard biosen 0505.

Bør jeg flashe? Har jeg noe å tjene? (Evt. Hvor mye?)

Lenke til kommentar

Hei alle sammen!

 

Jeg har ikke glemt hva jeg har lovet, men jeg er opptatt med sykt barn som ligger på overvåkning på Ullevål, så jeg prioriterer ikke oppdatere når jeg først har 10 min å spandere på nettet med en kopp kaffe.

 

Jeg lover å få gjort det jeg har sagt, men dette hadde jeg ikke tatt høyde for.

Lenke til kommentar
Hei alle sammen!

 

Jeg har ikke glemt hva jeg har lovet, men jeg er opptatt med sykt barn som ligger på overvåkning på Ullevål, så jeg prioriterer ikke oppdatere når jeg først har 10 min å spandere på nettet med en kopp kaffe.

 

Jeg lover å få gjort det jeg har sagt, men dette hadde jeg ikke tatt høyde for.

Til tross for at flesteparten har formula vil jeg gjerne at du skriver litt rundt Extreme og:) 975x klokket forresten IKKE bra:P

Lenke til kommentar
Hei alle sammen!

 

Jeg har ikke glemt hva jeg har lovet, men jeg er opptatt med sykt barn som ligger på overvåkning på Ullevål, så jeg prioriterer ikke oppdatere når jeg først har 10 min å spandere på nettet med en kopp kaffe.

 

Jeg lover å få gjort det jeg har sagt, men dette hadde jeg ikke tatt høyde for.

Ta den tiden du trenger du.

Får håpe at alt ordner seg med ungen din, er aldri artig med et sykt barn...føler med deg.

God bedring.

Lenke til kommentar

Hmm, kjører Maximus Formula SE kortet (det som er klargjort til vannkjøling)

Sammen med 1xDominator Ram(2GB nå, hadde 4)

 

Hadde 2, men den ene modulen i det andre settet var feilaktig fra starten av..

Men må klokke ram brikkene ned til 800Mhz for at det skal gå stabilt...

Får ikke kjørt de på 1066 (origianlt er vel 1200?) for da klikker pc-en.

 

Noen som kan ha en idé?

Er ikke med temp og gjøre, for ha MER en bra nok kjøling. Etter noen timer med AoC (open beta)

Så ligger CPU temp på rundt 50 grader :)

 

EDIT: 800Mhz er jo standard for denne typen brikkesett, men fra fabrikant kommer den overklokket.. Sånn til info :)

Endret av Iglooo
Lenke til kommentar

Slet litt med mine brikker også i starten, har Maximus Extreme og Dominator DDR3. Har du kjørt opp volten til rett nivå? Prøvd å ta den ett par små hakk over det minnet skal kjøre på? Bruker du 1T eller 2T? Prøv begge.

 

Bruker du den mest anbefalte BIOS versjonen? (Vet ikke hvilken dette er for ditt kort).

Lenke til kommentar
Slet litt med mine brikker også i starten, har Maximus Extreme og Dominator DDR3. Har du kjørt opp volten til rett nivå? Prøvd å ta den ett par små hakk over det minnet skal kjøre på? Bruker du 1T eller 2T? Prøv begge.

 

Bruker du den mest anbefalte BIOS versjonen? (Vet ikke hvilken dette er for ditt kort).

 

0907 har jeg lastet ned i dag.

Mener jeg har 0407 elns for øyeblikket.

Skal prøve med det, sitter på jobb så får ikke svart om jeg bruker 1T eller 2T.

Lenke til kommentar

Omsider så er E8400 på veg til meg...

 

Første skritt på vegen mot den nye riggen ble tatt i går....måtte kutte litt i festplatene på Noctuaen min for å få den på plass i HKet.

 

Venter i spenning på å se hva jeg klarer å få ut av systemet, og ikke minst om PSU'en orker å dra det hele

Endret av AndArne
Lenke til kommentar

andylove: Ingenting å beklage, du har prioriteringene helt i orden.

 

Slet litt med mine brikker også i starten, har Maximus Extreme og Dominator DDR3. Har du kjørt opp volten til rett nivå? Prøvd å ta den ett par små hakk over det minnet skal kjøre på? Bruker du 1T eller 2T? Prøv begge.

 

Bruker du den mest anbefalte BIOS versjonen? (Vet ikke hvilken dette er for ditt kort).

 

0907 har jeg lastet ned i dag.

Mener jeg har 0407 elns for øyeblikket.

 

Jeg gikk fra 0907 til nye 1201 i går, slet med minneproblemer lenge, og so far so good. For første gang på lenge kan jeg ha brikkene i dual channel igjen... jeg poster bare for å gi min erfaring, at 0907 ikke var til hjelp med mine ramproblemer, men det ser så langt ut til at 1201 har hjulpet. Det skiller jo endel måneders utvikling mellom de to biosversjonene, så vil vel anta de har klart å fikse et og annet. Melder fra her om jeg får problemer med 1201.

 

1201: ftp://ftp.asus.com/pub/ASUS/mb/socket775/...ormula-1201.zip

Lenke til kommentar
Jeg gikk fra 0907 til nye 1201 i går, slet med minneproblemer lenge, og so far so good. For første gang på lenge kan jeg ha brikkene i dual channel igjen... jeg poster bare for å gi min erfaring, at 0907 ikke var til hjelp med mine ramproblemer, men det ser så langt ut til at 1201 har hjulpet. Det skiller jo endel måneders utvikling mellom de to biosversjonene, så vil vel anta de har klart å fikse et og annet. Melder fra her om jeg får problemer med 1201.

 

1201: ftp://ftp.asus.com/pub/ASUS/mb/socket775/...ormula-1201.zip

 

Godt å høre at du fikk tingene på stell til slutt. Vi får håpe det holder seg. Jeg har forresten funnet ut at RAM-en min ikke liker å kjøre på for lav hastighet, da nekter maskinen å boote. Kanskje det betyr at volten er for høy på RAM-en? Anyone know for shure?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...