Gå til innhold

Den store ASUS Maximus Extreme / Formula tråden

andylove

Anbefalte innlegg

Maximus har plass for tilkobling av 7 vifter spredd over hele kortet. Trenger du flere?

Hehe, nei. Med de kabinett viftene jeg har i dag er koblet direkte til psu`n. Kunne tenke meg å benytte utgangene på hk nå, derfor lurer jeg på hvilke vifter jeg kan bruke til det...slik at jeg får riktige kontakter...noen tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ah, sånn sett. Da kan du søke opp tester av viftene, sjekke produsentens hjemmeside, eller sjekke om de har dem på Newegg.com. Newegg har grundige bilder av de fleste produktene sine.

http://www.newegg.com/Product/ProductList....;name=Case+Fans

Ser der ^ at alle sunbeam kabinettviftene har 3-pin kontakt for HK.

Nå snakker vi...hehe.

Hadde dog vært greit med norske butikker da.

Lenke til kommentar
Ah, sånn sett. Da kan du søke opp tester av viftene, sjekke produsentens hjemmeside, eller sjekke om de har dem på Newegg.com. Newegg har grundige bilder av de fleste produktene sine.

http://www.newegg.com/Product/ProductList....;name=Case+Fans

Ser der ^ at alle sunbeam kabinettviftene har 3-pin kontakt for HK.

Nå snakker vi...hehe.

Hadde dog vært greit med norske butikker da.

Microplex har Sunbeam og en mengde andre, de skriver også i info om det er 4 eller 3 pins vifte kontakt.....

http://www.microplex.no/category.aspx?cat=...amp;mcat=15s351

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Hei, fått meg Asus maximus kortet (ikke SE), når jeg bootet får første gang viser POST Northbride Overheat protection. Men det er ikke varmt. Har bios 907.

Jeg kan bruke tastaturet før Vista loader seg opp, men så snart den er loadet låser tastaturet og musen seg. Må sikkert installere chipsett drivere, men hvordan skal jeg få dette til når jeg ikke kan bevege verken på musen eller bruke tastaturet.. (G15 og G5 mus) Hva kan være årsaken? :ermm: Bør jeg formatere og legge inn Vista 64-bits på nytt?

Lenke til kommentar
Deluxe_REborn: Jeg anbefaler deg å prøve bios 1004 beta, denne fungerte best for meg. Prøv så igjen!

Skal prøve senere etter jobb :) Har aldri opplevd tidligere selv om Vista egentlig var installert på P5W DH Deluxe.. Men jeg tipper at jeg må installere Vista på nytt alikevel..

Btw... neste uke får jeg QX9650 :p Då skal te testes skikkelig... men håper å få løst dette tullet først.. :hrm:

Endret av Deluxe_REborn
Lenke til kommentar
Drt er alltid lurt å installere Vista på nytt etter bytte av HK. med disse syptomene må du reistallere Vista.

Angånde NB-teperaturen, det skal ikke gi "overheat protection" under booting, dette høres ikke bra ut. Jeg leste testen om DFI's nye X48 kort, og etter jeg så den digre NB-kooleren på DFI, tenkte at det er ikke noe Rart at maximus har NB-heat problemer.

Jeg installerer Vista på nytt nå.. Det skal fikse tastatur/mus problemene :)

Har oppgradert til 1004 beta bios, men får fortsatt NB overheat protection.. aner ikke hva det kan være. Men venter og ser om det bedrer seg når chipset drivere er på plass.

tempen på NB står på -64 forresten... er dette noe stor bug i bios eller er nb sensoren defekt..

Lenke til kommentar

Noen som har vært borti at Maximus Formula går i blåskjerm med BIOS helt "standard", dvs ingen forandringer gjort i det hele tatt, mens hvis man overklokker så funker alt som bare f*en?

Har forsøkt 1004, 0907 samt BIOS som lå på kortet fra butikk. Har forsøkt å manuelt sette alt til stock speed. Samt forsøkt både XP og Vista, og det virker som feilmeldingen som kommer er rimelig tilfeldig

E8500, Geil 2GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra, MSI 8800GTS OC edition

Lenke til kommentar

maN1C

Kanskje du bør nok formatere og installere operativ systemet på nytt... Eventuelt prøve deg fram med 1GB brikke og se om du får Blåskjerm, altså i stock speed :)

Forresten.. hvilken error kode kommer opp på bluescreenen?

Endret av Deluxe_REborn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...