Gå til innhold

Den store ASUS Maximus Extreme / Formula tråden


andylove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mister jeg ytelse hvis jeg setter mitt xfx 8800gtx i pci-e x16 sloten isteden for 2.0 som den står i nå?

 

Jeg vurder å bytte slott også. Fordi en diger 9800 GTX går rett over kobber-røret som går fra southbridge til Nortbridge. Jeg har eksperimentert litt og fant at GPUen blir gansge varmt på oversiden. Siden dette står tett over dette kobber-røret, fører det til oppvarming av både SB og NB.

 

Jeg tror ikke bytting av slott vil føre til dårligere ytellse, men kan ikke si det for sikker før jeg tester dette.

 

Har noen prøvd å bytte slott? har det ført til lavere temp på NB og SB?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Jeg sitter nå her å skal installere XP på maskinen med et Raid 0 oppsett med to Raptor disker. Men har nå funnet ut at jeg trenger disket for å få det til. Så har nå klart å skaffe meg en diskettstasjonen, og må prøve å skaffe meg en disket. Men går utifra den disketen skal være tom?

 

Hovedkorte: Asus Rampage Formula

Lenke til kommentar
Tommyms, hvilken blokk har du tenkt å bruke på southbridge? Tror ikke det er noen blokker som passer p.g.a crosslinx chippen..

 

EDIT: Eller om noen andre vet om en southbridge blokk til Maximus Extreme?

 

 

Da spør jeg om NB blokker som er lagd til Maximus extreme passer på standard maximus? Er det noen fysisk forskjell på disse kortene?

 

 

her er blokk til deg:)

 

http://www.performance-pcs.com/catalog/ind...ac1106dc37e49e8

 

her er en til extreme. SB blokk!

 

http://www.performance-pcs.com/catalog/ind...oducts_id=23493

Lenke til kommentar
Tommyms, hvilken blokk har du tenkt å bruke på southbridge? Tror ikke det er noen blokker som passer p.g.a crosslinx chippen..

 

EDIT: Eller om noen andre vet om en southbridge blokk til Maximus Extreme?

 

Feler har brukt disse vannblokene EK-NB/SB ASUS 3, EK-NB/SB ASUS 3 - Acetal, EK-NB/SB ASUS 4 - Acetal, EK-NB/SB ASUS 4 - på Asus Maximus Formula, om de passer på Extreme må du undersøke.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Tommyms, hvilken blokk har du tenkt å bruke på southbridge? Tror ikke det er noen blokker som passer p.g.a crosslinx chippen..

 

EDIT: Eller om noen andre vet om en southbridge blokk til Maximus Extreme?

 

 

Da spør jeg om NB blokker som er lagd til Maximus extreme passer på standard maximus? Er det noen fysisk forskjell på disse kortene?

 

 

her er blokk til deg:)

 

<a href="http://www.performance-pcs.com/catalog/ind...ac1106dc37e49e8" target="_blank">http://www.performance-pcs.com/catalog/ind...ac1106dc37e49e8</a>

 

her er en til extreme. SB blokk!

 

<a href="http://www.performance-pcs.com/catalog/ind...oducts_id=23493" target="_blank">http://www.performance-pcs.com/catalog/ind...oducts_id=23493</a>

Linkene fungerer ikke, men fant blokkene.

Takk!

 

Tommyms, hvilken blokk har du tenkt å bruke på southbridge? Tror ikke det er noen blokker som passer p.g.a crosslinx chippen..

 

EDIT: Eller om noen andre vet om en southbridge blokk til Maximus Extreme?

 

Feler har brukt disse vannblokene EK-NB/SB ASUS 3, EK-NB/SB ASUS 3 - Acetal, EK-NB/SB ASUS 4 - Acetal, EK-NB/SB ASUS 4 - på Asus Maximus Formula, om de passer på Extreme må du undersøke.

Formula har ikke kjøling på crosslinx chippen, om kortet har crosslinx chip i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Det er ganske varmt på oversiden av den digre 9800GTX og den tilfører en del varme til SB og kobbr-røret som går fra SB til NB på maximus kortet. Jeg har tenkt på å legge isolasjon mellom GPU og dette røret/SB for å eksperimenter litt med temperaturene.

 

Det må ikke være tykkere enn papp-ark, men med bra isolasjonsegenskaper, har noen noe forslag hva som kan brukes her?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Det er ganske varmt på oversiden av den digre 9800GTX og den tilfører en del varme til SB og kobbr-røret som går fra SB til NB på maximus kortet. Jeg har tenkt på å legge isolasjon mellom GPU og dette røret/SB for å eksperimenter litt med temperaturene.

 

Det må ikke være tykere enn papp-ark, men med bra isolasjonsegenskaper, har noen noe forslag hva som kan brukes her?

Armaflex eller neopren?

Lenke til kommentar

Foreløpig har jeg ikke tenkt til å bytte ut hele kjøleløsningen. Jeg prøver å klokke opp kortet med en Q6600 (G0) nå, men sliter med å få kortet til å boote med manuelle innstillinger. Har kun vannkjølt CPUen for øyeblikket, og temperaturene på NB og SB, MB er alle innenfor grensene såvidt jeg vet. Leste at NB kan være maks 55 før det kan bli ustabilt, og jeg tror den holder seg under den grensa.

 

Har Corsair DDR3-1800 XMP kit, og vil derfor gjerne kjøre det på 1800MHz, men selv med multiplier på 6 på CPU (2.7GHz ved 1800, 2.4 ved 1600) får jeg ikke bootet...

 

Innstillinger:

DRAM: 2.06V, 2T, 7-7-7-20 resten=AUTO

CPU: MP=6, Vcore=1.3750

NB: Vcore=1.55

PCIe: 100 Mhz

Lenke til kommentar
Min apogee gt fikk ikke god nok kontakt så jeg måtte fram med baugfil på CPU blokka. Skjærte av litegrann bare. Dette var på et standard maximus kort. Men det skal ikke være noe problem egentlig!

 

Var det dårligst kontakt oppe eller nede? Syns det ser ganske trangt ut oppe på min, mulig den ikke er optimal. Temp målingene viser alt for lave verdier på mitt kort til at jeg blir klok på dem. (Samme som eller under romtemp).

Lenke til kommentar
Min apogee gt fikk ikke god nok kontakt så jeg måtte fram med baugfil på CPU blokka. Skjærte av litegrann bare. Dette var på et standard maximus kort. Men det skal ikke være noe problem egentlig!

 

Var det dårligst kontakt oppe eller nede? Syns det ser ganske trangt ut oppe på min, mulig den ikke er optimal. Temp målingene viser alt for lave verdier på mitt kort til at jeg blir klok på dem. (Samme som eller under romtemp).

 

 

 

Var dårligst nede. Men jeg sagde av oppe og nede. er ikke mye det er snakk om da. Jeg prøvde først og knekke av finner på NB ribben men fant ut at det ikke var vits så det ble baufil gitt. Men er ikke fornøyd med kjølingen min så prøver og bytte radiator. når det blir varmt i rommet så stiger vanntempen og jeg ligger på over 40grader på cpu. en q6600 på 3.2ghz...

 

mente jeg så at det fantes et 775 pro mounting kitt til apogee gt?

Lenke til kommentar

Jeg har NB temp på 46 under load, men synes det er på grensen og jobber med å få det ned. Flere hevder at NB-temp over 47 på maximus vil føre til usablitet, sitat:

 

" Raju found that loaded NB temps over 47°C have been prone to failures, during longer Prime torture test runs. This is not an exact number, nor should it be considered as such. It is simply ment to help give you a better idea, of what NB temp you might wan't to avoid, for the best system stability." Link

 

Jeg har ikke hatt Maximus lenge, og fremdeles eksperimenterer med tempene, men derer som har hatt dette kortet på lange, kan noen avkrefe påstanden i sitaten?

 

EDIT: Det er vel å merke at Asus probe II har max verdi på 45°C for NB og hyler og skriker over det.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Var det dårligst kontakt oppe eller nede? Syns det ser ganske trangt ut oppe på min, mulig den ikke er optimal. Temp målingene viser alt for lave verdier på mitt kort til at jeg blir klok på dem. (Samme som eller under romtemp).

 

Var dårligst nede. Men jeg sagde av oppe og nede. er ikke mye det er snakk om da. Jeg prøvde først og knekke av finner på NB ribben men fant ut at det ikke var vits så det ble baufil gitt. Men er ikke fornøyd med kjølingen min så prøver og bytte radiator. når det blir varmt i rommet så stiger vanntempen og jeg ligger på over 40grader på cpu. en q6600 på 3.2ghz...

 

mente jeg så at det fantes et 775 pro mounting kitt til apogee gt?

 

Jeg har sjekket litt, ikke så veldig grundig, men fant kun et kit for Xeon prosessorer.

 

Hvilken radiator har du nå, og hvilken bios versjon får du den tempen med?

 

Jeg har en Mist Extreme 120 singel rad. Mulig jeg legger til en ekstra radiator senere...

Endret av tommyms
Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hvordan jeg får installert Windows XP på et Raid 0 oppsett? Har nå prøvd og prøvd, men får det faen ikke til. Blir mer og mer irritert hver gang jeg prøver.

 

Det som er problemet er at jeg får aldri den disketten til å fungere! Har gjort alt som står i manualen, men nei, det funker ikke. Det første jeg gjorde var at jeg satt inn driver-CDen til hovedkorte, og en tom disket inn i diskettstasjonen, og velger 1 siden jeg skal ha 32 Bit. Så begynner den å skrive, men når den kommer til filene: "Iastor.SYS", "License.TXT" og "Readme.TXT" så kommer det "Copy failed" på de tre. Hva er galt? Har også prøvd inni Windows XP, og da skriver den til den er 100%. Når jeg da etterpå går inn disketen så mangler filen "Iastor.SYS" og Readme og License går ikke an å lese.

 

Har også prøvd å laste ned ICH9 drivere fra nettet og skrevet til disketen, men det samme skjer. Så når jeg da trykker F6 helt i begynnelsen av installasjonen av XP så når det kommer til at den skal lese fra disketen så kommer det bare opp at filene på disketen ikke stemmer eller noe sånt. Har også prøvd med flere forskjellige disketer uten hjelp.

 

Så hva gjør jeg? Noen forslag?

 

(Har også prøvd å skrive 64 bit for å se om det funket, men samme skjer)

 

Hovedkorte er Asus Rampage Formula (X48)

Lenke til kommentar

Kan tenke meg at jeg har prøvd med 4-5 forskjellige disketer nå, så tror nok ikke det er de som er noe gale med. Derimot så kan det godt være diskettstasjonen som ikke er helt oppe å går. Men er jo litt rart at den får skrevet noen filer, og noen andre ikke. ER alltid de samme filene som ikke funker.

 

Hvor finner jeg filene hvis jeg skal kopiere filene manuelt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...