Ourasi Skrevet 20. april 2008 Rapporter Del Skrevet 20. april 2008 (endret) skall prøves ut, men va anbefaler du på vcore? min feilet på small FFTva med strappen? jeg har den på 400 nå. Annbefaler deg å ikke gå høyere på vcore 24/7 enn det du har nå, heller gå litt ned på CPU frekvensen for å se om du kan klare deg med den volten du har nå på 4.000ghz ok så ikke over 1.4v da på cpu? har bedre cpu enn meg du da sikkert. cpu pll? er det viktig? har den på 1.60v i bios er på 1.69 ser jeg. kjører cpu på 3.600mhz nå og det ser ut som det virker. Du kan regne med ca. 0.03-0.05 voltøkning pr 100mhz på disse E8400 når du kommer over grensen for hva den tåler på standar volt, finn minste stabile volt på 3.6ghz, så har du en pekepinn på hva du må øke i volt for å nå høyere. Når du kommer over en viss grense vil du måtte hive på med volt ca. 0.1v for å komme høyere, denne grensen liker jeg å holde meg under... Endret 20. april 2008 av Ourasi Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 20. april 2008 Rapporter Del Skrevet 20. april 2008 (endret) Jeg har forøvrig CPU PLL på minste mulige volt i bios, 1.50v, CPU PLL ender da på ca. 1.61v. Min CPU går fint på 4.2ghz på 1.35v, men jeg synes det både blir litt varmt og høy volt for at jeg gidder å stresse med disse ynkelige 100mhz, jeg er godt over 4ghz på meget grei volt, og jeg sier meg fornøyd med dette. I forhold til min gamle Q6600 på 3.3ghz, gikk jeg på et par av spilltestene i 3dmark 2006 opp med massive 20-30fps eller over 30-40%, meget fornøyd med denne CPU'en i spill........ Endret 20. april 2008 av Ourasi Lenke til kommentar
tomas7137 Skrevet 20. april 2008 Rapporter Del Skrevet 20. april 2008 Jeg har forøvrig CPU PLL på minste mulige volt i bios, 1.50v, CPU PLL ender da på ca. 1.61v okei. så typisk meg å få en dårlig cpu. aldri hatt en god oc cpu. men takk for alle svara. Lenke til kommentar
Akando Skrevet 20. april 2008 Rapporter Del Skrevet 20. april 2008 Noen som vet hva hvordan jeg skal få bort "CPU fan error" i oppstart. Har innstallert vannkjøling og har da ingen vifte koblet til.. Det var en her som sa at jeg kunne skru av den beskjeden i bios. Noen som kan fortelle meg hva jeg skal disable da? Eksakt hva den optionen heter helst:) Lenke til kommentar
RW Skrevet 20. april 2008 Rapporter Del Skrevet 20. april 2008 (endret) Har lagt in bestilling hos Netshop, går bra med ramen her på dette korte? 30722 ASUS Maximus Formula X38 Socket 775 DDR2, SATA, ATX, GbLAN, 2x PCIe 2.0 16x 29903 Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Socket775 6MB, BOXED m/vifte 1333Mhz 29884 Mushkin DDR2 4096MB extreme Performance XP2-8000 2x2048MB 1000MHz. (5.5.5.15) eller bør jeg kjøpe 30489 Mushkin DDR2 4 GB extreme Performance XP2-8500 2x2048MB 1066MHz. (5.5.5.12) Takker for all svar. Endret 20. april 2008 av RW Lenke til kommentar
Loffen1 Skrevet 20. april 2008 Rapporter Del Skrevet 20. april 2008 rambrikke alternativ nummer 1 er definitivt den beste. Men, redline seriene skal være OC venige, men mange HK'er klarer ikke disse rambrikkene bra. Lenke til kommentar
RW Skrevet 20. april 2008 Rapporter Del Skrevet 20. april 2008 (endret) rambrikke alternativ nummer 1 er definitivt den beste.Men, redline seriene skal være OC venige, men mange HK'er klarer ikke disse rambrikkene bra. Har lest at noen har hatt problemer med XP2-8000 2x2048MB 1000MHz. (5.5.5.15)og det fixes med bios update for dette korte. Det er dem du menner er best av de eller hva det XP2-8500 2x2048MB 1066MHz. (5.5.5.12)? Endret 20. april 2008 av RW Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 20. april 2008 Rapporter Del Skrevet 20. april 2008 (endret) Jeg bruker "Mushkin DDR2 4096MB extreme Performance XP2-8000 2x2048MB" på Asus Maximus. Denne kobinasjonen er ikke akkurat overklokker's drøm. For å kjøre dette på 1066MHZ, må det ha ganske høy voltage på Nortbridge. Stock-kjeøleren på Maximus er ikke veldig effektive for å kjøle NB. Noen har valgt å demontere heatsik for å påføre ny kjølepata for å løse dette problemet. Jeg måtte bruker en vifte over NB for å få styring på temperaturen. Men dette er mer et "Msximus-problem" enn "Mushkin-problem" Min erfaring med "Mushkin DDR2 4096MB extreme Performance XP2-8000", den har høy kvalitet, bra stabilitet og yter veldig bra på lavere frekvenser også. Til og med på 800MHZ har den veldig bra lese-skrive hastighet. Mange kjører dette på 966MHZ, og er veldige fornøyde med ytelsen. Disse brrikene yter bra, men å få dem opp til 1066MHZ på maximuius krever bra kjøling på NB. Endret 20. april 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
RW Skrevet 20. april 2008 Rapporter Del Skrevet 20. april 2008 Har lest denne posten og ble litt usikker no. http://forums.mushkin.com/phpbb2/viewtopic.php?t=9700 Du bruker 1004 Bios? håper jeg slipper å tenke på flashing av bios etter installasjon.. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 20. april 2008 Rapporter Del Skrevet 20. april 2008 (endret) Jeg bruker 1004 Bios og kjørte dette på 966MHZ for en stund, det gikk grait men NB-temperaturen var på grensen. Jeg valgte å gå tilbake til 900MHZ for avlaste varmeutvikling på NB. Fremdeles holder jeg med å eksprimentere med frekvensene, men disse brikkene yter veldig bra på 900MHZ også. EDIT: Da jeg kjøret på 966 hadde jeg 1.45 volt på NB, og NB-temp steg opp til 46 grader C under load. Jeg bruker kunn luft, men har en Cooler Master cosmos 1000 med 5X120 vifter, og ville tro at det er nok luftstrøm i kassen. Endret 20. april 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 20. april 2008 Rapporter Del Skrevet 20. april 2008 jeg har akkurat hentet meg mushkin 4gb redline pc8000 5-5-5-15 kommer jeg til å få kompatibilitetsproblemer med bios som er på hk originalt? kan noen bekrefte/avkrefte om dette er stabilt med nyeste bios? hvor langt kommer brikkene? må man ta av kjølerne på formula og legge på ny pasta for å få bra temperaturer? noen som har bilder av hvordan det ser ut under blokkene mtp standard-pasta? hva med e8400, er den støtta out of the box? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 20. april 2008 Rapporter Del Skrevet 20. april 2008 (endret) Jag har mushkin PC8000 og vet ikke noe om første spørsmålet ditt. Andre spm, hvis du skal fjerne heatsink, gjør det før du tar kortet i bruk, fordi tempraturen vil føre til at limet stivner og sitter fast som klegg. I dette forumet er det en del bilder og tips for å fixe stock-kjøleren på maximus. Det er en del bilder og tips for fjerning av kjøleren ved hejlp av kulde. Tredie spm, ja det er støtta out of the box. Du kan putte en e8400 i dette kortet uten å påta noe ekstra tull. EDIT: I ovennevnte forumet har noen brukt "circuit freeze spray" for å kjøle ned heatsiknen, og påstår at den løsnet seg veldige enkelt. Jeg har prøvd å få litt info om denne spryen, men fant ikke noe på norske nettbutikker. Er noen som vet om tilsvarende? Endret 20. april 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
ebola950 Skrevet 21. april 2008 Rapporter Del Skrevet 21. april 2008 noe ala http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=18594278 ? Kjølespray, CRC, Minus 50. Kjølemiddel for elektriske og elektroniske deler og komponenter. Gjør det lettere å spore periodiske feil. 200 ml. Artikkelnummer 34-7415 Lenke til kommentar
Nator Skrevet 21. april 2008 Rapporter Del Skrevet 21. april 2008 (endret) Har kjøpt et Maximus Extreme og Apogee GT. Jeg fikk vannblokka på (vertikalt) selv om den kommer borti onboard-kjølingen på begge sider. Har ikke fyrt opp systemet enda, og er litt usikker på om CPU-blokken kan sitte dårlig pga plassmangelen. Håper noen har erfaring med dette og kan svare på disse spørsmålene... Er det bedre å snu Apogee GT-en horisontalt eller bør jeg kutte vekk ytterkantene med dremel f.eks. for å være på den sikre siden? Endret 21. april 2008 av tommyms Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 21. april 2008 Rapporter Del Skrevet 21. april 2008 Hvor finner jeg EIST i biosen(1004) eller blir det kalt noe annet? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 21. april 2008 Rapporter Del Skrevet 21. april 2008 Har kjøpt et Maximus Extreme og Apogee GT. Jeg fikk vannblokka på (vertikalt) selv om den kommer borti onboard-kjølingen på begge sider. Har ikke fyrt opp systemet enda, og er litt usikker på om CPU-blokken kan sitte dårlig pga plassmangelen. Håper noen har erfaring med dette og kan svare på disse spørsmålene... Er det bedre å snu Apogee GT-en horisontalt eller bør jeg kutte vekk ytterkantene med dremel f.eks. for å være på den sikre siden? Det går helt fint. Har selv Apogee GT på Maximus Extreme og blokke er i kjøleløsningen, men det er så lite at det gjør ingeting. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 21. april 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. april 2008 Noen som vet hva hvordan jeg skal få bort "CPU fan error" i oppstart. Har innstallert vannkjøling og har da ingen vifte koblet til.. Det var en her som sa at jeg kunne skru av den beskjeden i bios. Noen som kan fortelle meg hva jeg skal disable da? Eksakt hva den optionen heter helst:) Ser ikke ut til at noen har svar deg, så da får jeg svare da.. hehe. CPU fan error får du ikke vekk med mindre du plugger i en vifte i CPU vifte-kontakten. That's it, liksom Men du kan finne i BIOS hvor du endrer "holt" på maskinen, altså hva den skal gjøre når det er unormal oppstart. Vanligvis må du trykke F1 for å komme videre, men den kan du ta vekk. Det gjorde jeg. Men meldingen kommer fortsatt. Ser av flere fora at dette hovedkortet har det ganske tungt og tøft. Virker som mange har problemer med minnet, her må man være pinlig nøyaktig på timings og strøm later det til. Ellers ser jeg at flere med Vista faktisk har slitt, ACPI 2.0 ser ut til å være et problem her. Trodde SP1 og en BIOS update skulle løse det. En kompis av meg har dette kortet og det har vært en del problemer med minnet, at OS'et nekter å starte drivere annenhver gang maskinen slår seg på etc. Mulig en retanking hadde løst det siste der, men så kjedelig a gitt Flere her som har "brukerproblemer" og ikke OC relaterte problemer? For hvis det er slik at kortet "out-of-box" er trøblete og gir masse feil, så kan jeg vel nesten ikke anbefale disse kortene lenger. Har de rettet opp i feil for hver ny revisjon, eller er det samme gjengangerfeil? Beklager alle spørsmålene og et rotete innlegg... Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 21. april 2008 Rapporter Del Skrevet 21. april 2008 Noen som vet hva hvordan jeg skal få bort "CPU fan error" i oppstart. Har innstallert vannkjøling og har da ingen vifte koblet til.. Det var en her som sa at jeg kunne skru av den beskjeden i bios. Noen som kan fortelle meg hva jeg skal disable da? Eksakt hva den optionen heter helst:) Ser ikke ut til at noen har svar deg, så da får jeg svare da.. hehe. CPU fan error får du ikke vekk med mindre du plugger i en vifte i CPU vifte-kontakten. That's it, liksom Men du kan finne i BIOS hvor du endrer "holt" på maskinen, altså hva den skal gjøre når det er unormal oppstart. Vanligvis må du trykke F1 for å komme videre, men den kan du ta vekk. Det gjorde jeg. Men meldingen kommer fortsatt. Ser av flere fora at dette hovedkortet har det ganske tungt og tøft. Virker som mange har problemer med minnet, her må man være pinlig nøyaktig på timings og strøm later det til. Ellers ser jeg at flere med Vista faktisk har slitt, ACPI 2.0 ser ut til å være et problem her. Trodde SP1 og en BIOS update skulle løse det. En kompis av meg har dette kortet og det har vært en del problemer med minnet, at OS'et nekter å starte drivere annenhver gang maskinen slår seg på etc. Mulig en retanking hadde løst det siste der, men så kjedelig a gitt Flere her som har "brukerproblemer" og ikke OC relaterte problemer? For hvis det er slik at kortet "out-of-box" er trøblete og gir masse feil, så kan jeg vel nesten ikke anbefale disse kortene lenger. Har de rettet opp i feil for hver ny revisjon, eller er det samme gjengangerfeil? Beklager alle spørsmålene og et rotete innlegg... Joda, du kan slå av cpu fan i biosen. Nå står det sikkert cpu fan n/a, men sett den til ignore...da er problemet løst seh. Hvor finner jeg EIST i biosen(1004) eller blir det kalt noe annet? Noen som vet dette....har dårlig tid seh. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 21. april 2008 Rapporter Del Skrevet 21. april 2008 Det går helt fint. Har selv Apogee GT på Maximus Extreme og blokke er i kjøleløsningen, men det er så lite at det gjør ingeting. Tusen takk! Jeg satser på at det går bra da. Var umulig å se om kontakten var god da jeg monterte. Jeg har et til spørsmål hvis du har montert vannkjøling på Fusion Blocken? Hva brukte du til å stramme til slangen? Jeg fikk ikke på de medfølgende slangeklemmene da slangen min er litt for tykk (masterkleer 3/8") og uten noen form for klemmer ble det litt drypping. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 21. april 2008 Rapporter Del Skrevet 21. april 2008 Det går helt fint. Har selv Apogee GT på Maximus Extreme og blokke er i kjøleløsningen, men det er så lite at det gjør ingeting. Tusen takk! Jeg satser på at det går bra da. Var umulig å se om kontakten var god da jeg monterte. Jeg har et til spørsmål hvis du har montert vannkjøling på Fusion Blocken? Hva brukte du til å stramme til slangen? Jeg fikk ikke på de medfølgende slangeklemmene da slangen min er litt for tykk (masterkleer 3/8") og uten noen form for klemmer ble det litt drypping. Har ikke fått montert vannkjølinga på blokken enda, men strips er jo et godt alternativ. Eller så kan du bruke de tradisjonelle slangeklemmene av stål, noe som jeg kommer til å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå