Shaka82 Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) Den nyeste betaversjonen som kan lastes ned på Asus sine nettsider (1004, til Formula), er det noen som har noen negativer eller positive erfaringer med den? Har selv tenkt å prøve den ut, men hadde vert greit å vite om de fleste har positive eller negative erfaringer. Grunnen til at jeg vil prøve den er at det skal vere mulig å sette tRFC på minnet mannuelt med den versjonen. Tidligere versjoner har det vist nok ikke vert mulig å sette den høyere enn 42, noe som kan vere litt for lavt for enkelte minnemoduler på visse frekvenser. Endret 27. mars 2008 av Shaka82 Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 den funker fint den. brukt den i 2 uker nå uten problemer. litt mer stabil pc og kanskje. brukte den før jeg flashet til rampage formula Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Funker det å flashe bios fra windows i 64bit OS nå? Ser at det er en utgave av asusupd som lister vista64 som støttet, noen med erfaringer? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Er nok like greit å bare gjøre det fra ASUS EZ-FLASH. Ikke noe problem der i alle fall, så er du på den sikreste siden. Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Mener å lest at bugen er fiksa, men bruk EZ-FLASH for det. Det er like enkelt å mye sikere. Fikk bad flash med 64-bit OS på mitt P5B og bruker ALDRI asus update igjen. Lenke til kommentar
albe Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Noen tanker om "Corsair TWIN3X DDR3-1333 4096 MB (2 x 2048 MB)" på Maximus extreme? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Noen tanker om "Corsair TWIN3X DDR3-1333 4096 MB (2 x 2048 MB)" på Maximus extreme? Det virker som om 99% i denne tråden har formula kortet, jeg har spurt om erfaringer med DDR3 her før. Har fått noen råd her Minne til Asus maximus extreme Kansje vi skal lage en egen tråd på Extreme? Hva annet skal du putte på HK? Skal du OC? Lenke til kommentar
albe Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Hva annet skal du putte på HK? Skal du OC? "OCZ DDR3 4 GB Platinum XTC DualChannel" så ikke så gal ut. Bare litt dyrere en Corsair'en og klokket raskere. Litt rart at jeg ikke fant den i prisguiden. Jeg har i utgangspunktet ikke planlagt å klokke noe særlig, men vil nok klokke det jeg får til allikevel. Men fokus blir på lyd. Jeg vil vannkjøle CPU/HK/GPU, antagerlig med MIST Tsunami Dual rad. Jeg planlegger 2x2GB minne i første omgang, og utvide til 4x2GB når prisene blir hyggeliog og behovet større. Videre tenker jeg på "Core 2 Quad Q9450" og antagerlig GeForce 9600gt. -Hvor finner man forresten Qvl'en til Maximus extreme? Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&...amp;modelmenu=1 QVL download øverst til venstre Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Har nå lastet inn den siste biosen. Jeg har musklin 8500 rambrikker og har problemer med a sette opp hastigheten på brikkene til 1066 kommer bare til ca 900. Leste noen tidligere poster der de mente at dette skulle bli fikset på denne biosen. Er det noen som har erfaring med dette og kan si meg om det har blitt bedre og evnt. hvordan man stille rammen inn i bois får å få den til og gå med den hastigeten rammen har i utgangspunktet...1066 Hadde altså musklin 8500 brikker. Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Fant noe informasjon på Muskin forumet som forklarer litt av problemet med høy minnefrekvens på Asus Maximus Formula: Mange av Mushkins EU brikker bruker "Row Refresh Cycle Time (tRFC)" 42T som default, problemet med dette er at høye frekvenser f.eks over 950mhz blir veldig vanskelig. Grunnen til at dette er så vanskelig på Asus Maximus Formula, er at de ikke tillater manuell justering over dette, og at auto instillingen ikke virker som den skal (på alle biosene ifølge Mushkin). Normalt vil bioser følge visse tabeller, men dette går dårlig på Maximus Formula, da den ikke hever denne verdien uansett frekvens. Dette skjer også ved bruk av enkelte andre minne produsenter. Mushkin annbefaler tRFC på 52 eller høyere på hastigheter på 950-1066mhz. Asus har innsett denne feilen, og den nye biosen som sirkulerer på XS v1004, har mulighet for å sette denne manuellt. Problemet med denne biosen er at den ikke engang har "Beta" status, og om det er noen som har erfaring med denne biosen så vær vennlig å del med "tråden". Sitter nå med ett nytt sett med 2x2048 XP28500 1066mhz, og på Asus kortet er 1066mhz helt sjanseløst. Om dette bare er tRFC på 42 sin feil veit jeg ikke, men er jo umulig å finne ut om brikkene holder det de lover uten å få justert denne og testet dem. Om jeg setter på auto på tRFC blir den fremdeles på 42 uansett frekvens, mens mitt gamlere Gigabyte DQ6 hevet denne.. tRFC på 52 så ordner det seg Lenke til kommentar
Shaka82 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Har nå lastet inn den siste biosen.Jeg har musklin 8500 rambrikker og har problemer med a sette opp hastigheten på brikkene til 1066 kommer bare til ca 900. Leste noen tidligere poster der de mente at dette skulle bli fikset på denne biosen. Er det noen som har erfaring med dette og kan si meg om det har blitt bedre og evnt. hvordan man stille rammen inn i bois får å få den til og gå med den hastigeten rammen har i utgangspunktet...1066 Hadde altså musklin 8500 brikker. Hvilken bios versjon er den "siste" biosen du har lastet inn? Viss det er 907 biosen så vil du få problemer med å komme høyere enn 900, dette er på grun av at tRFC ikke blir satt høyere enn 42 i auto og du ikke kan manuelt sette den høyere i Biosen. Vist du har lastet inn bios 1004 som er en beta bios (har ikke testet den selv) så kan du sette tRFC høyere enn 42. Tror du kan få rammen din opp til 1066 med tRFC på 52. Endret 1. april 2008 av Shaka82 Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Har nå lastet inn den siste biosen.Jeg har musklin 8500 rambrikker og har problemer med a sette opp hastigheten på brikkene til 1066 kommer bare til ca 900. Leste noen tidligere poster der de mente at dette skulle bli fikset på denne biosen. Er det noen som har erfaring med dette og kan si meg om det har blitt bedre og evnt. hvordan man stille rammen inn i bois får å få den til og gå med den hastigeten rammen har i utgangspunktet...1066 Hadde altså musklin 8500 brikker. Hvilken bios versjon er den "siste" biosen du har lastet inn? Viss det er 907 biosen så vil du få problemer med å komme høyere enn 900, dette er på grun av at tRFC ikke blir satt høyere enn 42 i auto og du ikke kan manuelt sette den høyere i Biosen. Vist du har lastet inn bios 1004 som er en beta bios (har ikke testet den selv) så kan du sette tRFC høyere enn 42. Tror du kan få rammen din opp til 1066 med tRFC på 52. Har den siste biosen. Det fungerer flott nå, kunne dog ikke stille den til 52 så jeg satt den til 55. Nå kjører rammen på 1066 Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Funker det å flashe bios fra windows i 64bit OS nå? Ser at det er en utgave av asusupd som lister vista64 som støttet, noen med erfaringer? Har vista 64bit selv og har nettopp lastet ned v1004 biosen med asusupdate. Det gikk smertefritt. Det kan dog lønne seg å laste ned filen først, slik at update programmet bruker filen fra maskinen istedenfor nettet. Lenke til kommentar
Akando Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Noen som vet om en NB vannblokk som passer bra på Maximus formula? gjerne med link til noen gode nipler:) burde vel ha litt kjøling der og hvis jeg skal ha cpu på 3.6/3.8ghz? http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1116017;c:36139 kjøpte dette kabinettet i går^^ Står bare at slangene er 3/8. da er vel det ID? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Ja 3/8 ID, Har du SE kan du jo bruke blokka som er det fra før av. Selv så har jeg Swiftech MCW30 på SB og NB og de går å feste men er litt trange Det vil si at de passer ikke på millimeter'n, men at du må bruke bitelitt kraft eller presse litt på dem får å fa de på, men det er ikke'no problem Skal sende it et Defekt SE kort til komplet idag, håper at jeg får igjen et Rampage Formula Mangler lydenheten doh, noen som stjelte den på TG Lenke til kommentar
Akando Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Bare jeg slipper og trikse noe forferdelig så er jeg fornøyd:) får finne et sted de har den blokken og sette på det da^^ Blir det noen fare for lekasje btw? når man presser de inn lissom... Og vil da disse niplene være perfekte tror du? http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...amp;mcat=14s298 Må bare beklage for "dumme" spørsmål!! Endret 2. april 2008 av Akando Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Akando:Det følger med nipler til Swiftech blokkene. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Du finner blokken på Sidewinder Computers til en hyggelig pris Lenke til kommentar
FranzJeger Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Er det noen her som har hatt problemer med at minne ikke vil kjøre 1200mhz på Maximus Formula'en? Har et par KINGSTON DDR2 HyperX PC9600 2048MB CL5, Kit w/two matched HyperX 1GB DDR2 (KHX9600D2K2/ 2G)som jeg ikke får kjørt på frekvensene det står oppført på brikkene og på kingston sine sider... Så da lurer jeg på om det er hk el ram det er noe feil med? Endret 3. april 2008 av FranzJeger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå