lucky666 Skrevet 27. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Hva synes dere Nb og SB volt burde stå på? Og Dram frequency(800 atm). SB spenning kan du prøve på det laveste. NB spenninga kommer an på hvor høy fsb du bruker.med min Q6600 og fsb på 423 er det stabilt på 1.41v i bios. Begynn så lavt som mulig og test litt med Prime blend.Øk til det blir stabilt over 5-8 timer.Dette her henger også sammen med hvilken strap du bruker.DRAM Static read control,AI clock twister og Transaction booster har enorm betydning på minnefrekvens under klokking. Kopierer fra et innlegg jeg har i en annen tråd: CPU:Q6600/stepping:L728A802 Minne:Cricial Ballistix pc8500 Kjøling:D-Tek Fusion/Swiftech MCP355 m/PT custom topp/ThermoChill PA120.3 Bruker den orginale Fuzion NB kjølern med vann. Dette kjører jeg 24/7: Temp: Prime Small FFTs:72-72-67-67 12 timer stabilt.En del kaldere i "large FFTs" Prime Blend:6 timer stabilt NB:maks 41 grader Bios:0802 Extreme Tweaker Ai Overclock Tuner : Manual OC From CPU Level Up : AUTO CPU Ratio Control : Manual - Ratio CMOS Setting : 9 FSB Frequency : 422 FSB Strap to North Bridge :400 PCI-E Frequency: 110 DRAM Frequency: DDR2-1125MHz DRAM Command Rate : 2T DRAM Timing Control: Manual CAS# Latency : 5 RAS# to CAS# Delay :5 RAS# Precharge : 5 RAS# ActivateTime : 15 RAS# to RAS# Delay :Auto Row Refresh Cycle Time :Auto Write Recovery Time : Auto Read to Precharge Time :Auto Read to Write Delay (S/D) : Auto Write to Read Delay (S) : Auto Write to Read Delay (D) : Auto Read to Read Delay (S) : Auto Read to Read Delay (D) : Auto Write to Write Delay (S) :Auto Write to Write Delay (D) :Auto DRAM Static Read Control: Enabled Ai Clock Twister : Light Transaction Booster : Enabled Boost Level:0 CPU Voltage : 1.48750v CPU PLL Voltage : 1.5v North Bridge Voltage : 1.41v DRAM Voltage : 2.04v FSB Termination Voltage : 1.26v South Bridge Voltage : 1.05v Loadline Calibration : Enabled CPU GTL Reference :Auto North Bridge GTL Reference : Auto DDR2 Channel A REF Voltage : Auto DDR2 Channel B REF Voltage : Auto DDR2 Controller REF Voltage :Auto SB 1.5V Voltage : 1.5v NB LED Selection : NB Volt SB LED Selection : SB Volt CPU LED Selection : CPU VOlt Voltiminder LED : CPU Spread Spectrum : Disabled PCIE Spread Spectrum : Disabled Advanced CPU Configuration CPU Ratio Control : Manual - Ratio CMOS Setting : 9 C1E Suppport : Disabled CPU TM Function : Disabled Vanderpool Technology : Disabled Execute Disable Bit : Enabled Max CPUID Value Limit : Disabled USB Configuration USB Functions: Enabled Legacy USB Support : Disabled Endret 27. februar 2008 av lucky666 Lenke til kommentar
Akando Skrevet 27. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2008 Nå har jeg klokket min Q6600 til 3ghz og dette er bios innstillingene mine. Si gjerne fra om du ser en feil. Noe du sikkert gjør siden jeg aldri har gjort dette før:D Ai overclock tuner: Manual OC from CPU level up:Auto Cpu ratio setting: 09.0 FSB Frequency: 333 Fsb strap to North Bridge: Auto PCIE Frequency: 100 DRAM Frequency: DDR2-800Mhz DRAM Command rate:Auto Dram timing control:Auto Primary Info 5-5-5-18-3-42-6-3 Secomdary info:8-3-5-4-6-4-6 DRAM Static read control:Auto AI clock twister:Auto Transaction booster: Auto Cpu Voltage: 1.22500v Resten derfra og ned står på auto og ellers urørt. Cpu configuration Cpu Ratio Setting: 09.0 CIE Support:Disabled CPU tm function:Disabled Vanderpool technology:Disabled Execute disable bit:Enabled Max cpuid value limit:Disabled Varme grader i Bios: CPU:32 grader MB:36 grader NB:43 grader SB:43 grader Likt i Pc Probe 2 men der er Cpu på 28grader. Core varme i Speedfan 4.33 er 22 i hver core. Har kjørt OCCT cpu stress test i 30 min og CPU kom maks opp i 42 grader og stabil. Dette er med Silent KnightII kjøler. Vil gjerne få ned SB og NB temp! Jeg synes det er rart at CPU temp har forblitt det samme etter overklokking:P Derfor jeg spør om dere finner noen feil her:) Har kjørt 3dmark06 3 ganger nå og får litt over 14k points. Klokket skjermkortet til 620/1010. Har forresten 22cm vifte i front og en på siden som suger inn luft. Og en 90cm i enden som blåser ut.Så kjøling for og klare usle 3ghz burde jeg ha imo. Vel nå kommer jeg ikke på flere spørsmål(eller mer tull og skrive) så da er det vel på tide og legge seg:P Da bare quoter jeg meg selv jeg:) Vel da prøver jeg på det laveste på SB og 1.2 på NB tenker jeg. Du kan jo se over her Lucky hvis du ikke så den før nå. Ser du oe feil så si gjerne i fra. Skal kjøre min Q6600 på 3ghz evt 3.2 etterhvert. Ikke noe høyere pågrunn av at jeg bare har Luftkjøling.. Takker for svar Lucky666:D Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 27. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2008 Tror 1.2 volt på NB blir for lavt Akando. Kjører selv på 3.4 med 1.41 volt på NB. Tror nok du får blåskjerm hvis du prøver... Lenke til kommentar
Akando Skrevet 27. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2008 Tror 1.2 volt på NB blir for lavt Akando. Kjører selv på 3.4 med 1.41 volt på NB.Tror nok du får blåskjerm hvis du prøver... Stemmer bra det:D haha! Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 27. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Tror 1.2 volt på NB blir for lavt Akando. Kjører selv på 3.4 med 1.41 volt på NB.Tror nok du får blåskjerm hvis du prøver... Stemmer bra det:D haha! Haha, se der ja . Hva har du den på nå? Ville kanskje prøvd på et sted rundt 1.38 Endret 27. februar 2008 av Centuss Lenke til kommentar
Akando Skrevet 27. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2008 Hehe:) satt den til. 1.29 og SB til 1.50. Cpu volt er på 1.23125... Kom meg ihvertfall inn i windows nå da. Temp i Probe2. Cpu:25 MB:33 NB:39 SB:40 CPU:2428RPM PWR:841RPM Tok med rpm og jeg:P CPU temp er for god til og være sann.Noe er feil:P Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 27. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2008 Last ned CoreTemp og sjekk der. Mer nøyaktig... Du har iværtfall vært heldig med SB og NB med tanke på kjølepasta. På mitt HK er temperaturen 50~ grader heletiden. Lenke til kommentar
Akando Skrevet 27. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2008 I følge speed fan er hver core på 19 grader. Og det står 25 grader når jeg legger den ned Speedfan. Men skal sjekke i coretemp jeg. Brb^^ Lenke til kommentar
Akando Skrevet 27. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Hmm her var det stor forskjell ja! Core 0: 37grader Core 1: 38grader Core 2: 35grader Core 3: 34 grader Idle temp. Hmm stole på core temp da? Versjon 0.96.1 Endret 27. februar 2008 av Akando Lenke til kommentar
Akando Skrevet 27. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Ser du noe jeg mangler i Bios btw? Tror du jeg kan gå litt høyere enn 800mhz på ramen? Har ram brikkene i en hvit og en blå slot btw. Såvidt jeg har forstått så er dette ikke optimalt? Beklager for spam med spørsmål men jeg har veldig lyst til og lære dette! Og dette er jo en god måte sålenge noen tar seg tid til og svare:) Endret 27. februar 2008 av Akando Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 27. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Hmm her var det stor forskjell ja! Core 0: 37grader Core 1: 38grader Core 2: 35grader Core 3: 34 grader Idle temp. Hmm stole på core temp da? Versjon 0.96.1 Coretemp er til å stole på. BIOSen ser grei ut i mine øyne. Kanskje strappe FSB til NB med 400 hadde vært bra, fått klokket minnet litt også. 19 grader i SpeedFan er iværtfall ikke å stole på, for å si det sånn... Endret 27. februar 2008 av Centuss Lenke til kommentar
Akando Skrevet 27. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Ok takk Centuss! Da skriver jeg 400 her da: Fsb strap to North Bridge: Auto<--- Får jeg blå skjerm så prøver jeg 333 for eks.. Endret 27. februar 2008 av Akando Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 27. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2008 Du må ha begge minnebrikkene i enten blå eller hvit slot hvis du skal få dual channel. Lenke til kommentar
Akando Skrevet 27. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2008 Skjer ikke no kødd hvis jeg bytter om de nå etter overklokking? Btw vet du/dere hva som er grense på overklokking av xfx 8800gtx? Kjører 625/1020 nå. Mener og huske at man kan gå en del høyere på memory clock.. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 27. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2008 Ok takk Centuss! Da skriver jeg 400 her da: Fsb strap to North Bridge: Auto<--- Får jeg blå skjerm så prøver jeg 333 for eks.. Det du gjør da er at du kikker på hvor mye Freq gikk opp på rammen, hvis det ble for mye, stiller du det ned ved RAM freq eller hva det er. Hvis du ikke kan få det lavere enn ønsket, setter du FSB strap to NB til 333 eks. Lenke til kommentar
Akando Skrevet 27. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2008 Ok takk Centuss! Da skriver jeg 400 her da: Fsb strap to North Bridge: Auto<--- Får jeg blå skjerm så prøver jeg 333 for eks.. Det du gjør da er at du kikker på hvor mye Freq gikk opp på rammen, hvis det ble for mye, stiller du det ned ved RAM freq eller hva det er. Hvis du ikke kan få det lavere enn ønsket, setter du FSB strap to NB til 333 eks. Ok takker! Hadde ram brikkene i de hvite før. Men etter at jeg hadde Pc`n på service pågrunn av boot problem så har han puttet de i samme channel. Har ikke merket noe forskjell så har ikke puttet de der de var før. Men får teste det da, og håpe det ikke skjer noe uønsket. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 27. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2008 Skjer ikke no kødd hvis jeg bytter om de nå etter overklokking? Btw vet du/dere hva som er grense på overklokking av xfx 8800gtx? Kjører 625/1020 nå. Mener og huske at man kan gå en del høyere på memory clock.. Det skal ikke skje noe spesielt. eneste jeg ville gjort i så tilfelle var å gå inn i BIOS og sjekket at alt var sånn det var før du byttet minnebrikkene. Lenke til kommentar
Akando Skrevet 27. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2008 Det gikk smertfritt dette:) Takk for all hjelp! Hadde jeg kjent dere hadde dere glatt fått en halvliter nå! Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 27. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) hehe...synes det hele tia har vært Cantus, eller hva du nå heter, og Akando..hehe.som prater her fortia.... Endret 27. februar 2008 av Lusken Lenke til kommentar
Akando Skrevet 27. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2008 Ja har fått litt hjelp i dag kan du si:) God stemning! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå