Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store ASUS Maximus Extreme / Formula tråden

andylove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei! Kan noen poste settings i bios for klokking til 3.ghz med en Q6600. Er litt ny i dette så må starte et sted:) 3ghz burde vel gå fint på luftkjøling. Bruker Silent KnightII som cpu kjøler.. Har den på 2.88 nå, alt over blir blåskjerm:/

Hei!

Jeg har også montert en Silent Knight II, som jeg kjører på 3.4 for tiden. Kjølingen er intet problem.

Får du blåskjerm kan dette tyde på for lav volt. Prøv å still vCore og NB volt opp litt.

Lenke til kommentar

Har nå satt fsb til 334 og core volt på 1.31. Dram står på 803 atm. Dette er det ikke jeg som har skiftet på så vet ikke om det er riktig.(?)

Er det noe annet jeg burde/må sette opp eller enable/disable?

Men cpu`n ligger på 24 grader nå i følge Speedfan. Dette er vel altfor godt til og være sant?:)

Lenke til kommentar

Hmm...Sliter med å klokke rambrikkene på mitt asus maximus formula kort....har 4x1 gb crucial BallistiX PC8500 (nesten helt nye) 1066 mhz, dem når, på alle 4 brikkene, kun 970 mhz på 4-4-4-12, og ikke noe mer hvis jeg går opp til 5-5-5-15.

Noe jeg har gjort feil?

Har jeg noe å tjene på å få den nyeste og beste biosen? Evt. Hvor kan jeg last ned den? Hva heter den? Link?

jeg satt ned til 1.25 ca og cpu datt ned 15 grader idle!

Hva burde Dram Frequency stå på?

Eneste jeg har bytta på nå er Fsb til 330 og core voltage.. Og dram frequency står på 779 eller no..Usikker på det nå pga jernteppe:P

wow, 15 grader...nice...

Lenke til kommentar

Nå har jeg klokket min Q6600 til 3ghz og dette er bios innstillingene mine. Si gjerne fra om du ser en feil. Noe du sikkert gjør siden jeg aldri har gjort dette før:D

Ai overclock tuner: Manual

OC from CPU level up:Auto

Cpu ratio setting: 09.0

FSB Frequency: 333

Fsb strap to North Bridge: Auto

PCIE Frequency: 100

DRAM Frequency: DDR2-800Mhz

DRAM Command rate:Auto

Dram timing control:Auto

Primary Info 5-5-5-18-3-42-6-3

Secomdary info:8-3-5-4-6-4-6

DRAM Static read control:Auto

AI clock twister:Auto

Transaction booster: Auto

Cpu Voltage: 1.22500v

Resten derfra og ned står på auto og ellers urørt.

Cpu configuration

Cpu Ratio Setting: 09.0

CIE Support:Disabled

CPU tm function:Disabled

Vanderpool technology:Disabled

Execute disable bit:Enabled

Max cpuid value limit:Disabled

Varme grader i Bios:

CPU:32 grader

MB:36 grader

NB:43 grader

SB:43 grader

Likt i Pc Probe 2 men der er Cpu på 28grader.

Core varme i Speedfan 4.33 er 22 i hver core.

Har kjørt OCCT cpu stress test i 30 min og CPU kom maks opp i 42 grader og stabil. Dette er med Silent KnightII kjøler.

Vil gjerne få ned SB og NB temp!

Jeg synes det er rart at CPU temp har forblitt det samme etter overklokking:P Derfor jeg spør om dere finner noen feil her:)

Har kjørt 3dmark06 3 ganger nå og får litt over 14k points. Klokket skjermkortet til 620/1010.

Har forresten 22cm vifte i front og en på siden som suger inn luft. Og en 90cm i enden som blåser ut.Så kjøling for og klare usle 3ghz burde jeg ha imo.

Vel nå kommer jeg ikke på flere spørsmål(eller mer tull og skrive) så da er det vel på tide og legge seg:P

Endret av Akando
Lenke til kommentar

Har endelig fått orden på "DET DRAM" problematikken med mine Mushkin Extreme Performance brikker. No Boot og bytte av RAM brikker drev meg til å annskaffe noe greie 2gb brikker for å slippe maset med å bytte brikker hver gang den nektet å boote.

Ved å forandre på DDR2 Controller REF Voltage til +.1 så ser allt ut til å fungere smertefritt, også ved "overdrevne klokke innstillinger" som medfører no boot fungerer det perfekt...

Koser meg nå med CL4-3-3-10 på 802mhz..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Hmm, hva vill den nye biosen gjøre, er den bedre enn den forje...

Vill den hjelpe på ytelsen?

Det er svært sjeldent at BIOS update gjør noe med ytelsen. Poenget med BIOS update er å rette på feil i hovedkortet evnt oppgraderinger/forbedringer (derav flere revisjoner av kortene) og for støtte av nye CPU'er (nye instruksjonssett). I noen tilfeller kan det løse en del ytelsesproblemer knyttet til RAM f.eks, men generell Windows/spill ytelse kan du ikke regne med. Det blir i såfall ikke på samme måte.

Lenke til kommentar

Ofte så vil gjerne bios-oppdateringer kunne gi økte muligheter for overklokking. Det er det sikkert flere som også har merket. Men, med mindre du overklokker cpu, ram eller fsb, så vil ikke bios-oppdateringer gjøre annet enn hva andylove lister opp over meg, altså løse problemer. Det er dog målt visse ytelsesøkninger i ram-latency, men dette er så marginalt at med mindre du måler for å måle så vil du ikke kunne ha sjanse til å merke noe i praksis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...