Simkin Skrevet 22. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) Trenger desperat hjelp her nå! jeg installerte den nye BETA biosen 0907 nå, men det viste seg att den ikke ville boote med de instillingene jeg har (3.4ghz) så jeg tenkte jeg skulle gå tilbake til 0901 biosen, som jeg hadde, men jeg får beskjed om att den biosen som er installert nå, er nyere, så jeg får ikke lov å installere en eldre bios, hva f*** er det? herregud noe så bedritent! noen råd? prøvde å trykke in Clear CMOS bak på kortet, men det hjalp ikkeno. noen måte å gå tilbake på den biosen kortet kom med? Endret 22. desember 2007 av Simkin Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 22. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2007 Husker jeg møtte samme problemet på mitt P5N-E SLi. Husker ikke eksakt hva jeg gjorde, men mener jeg flasha i DOS eller Windows. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 22. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2007 prøve å flashe i dos, men afudos, men får beskjed om att biosen er for gammel.. bruker vanligvis EZ Flash 2, fra bios setup nå begynner jeg å bli lettere hissig her Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 22. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2007 prøve å flashe i dos, men afudos, men får beskjed om att biosen er for gammel.. bruker vanligvis EZ Flash 2, fra bios setup nå begynner jeg å bli lettere hissig her Så så ta det med ro Du må bruke denne Asus update versjonen.Det er den eneste jeg vet om som tillater nedgradering av bioser i 9xxx serien.Siden er litt treg å laste fra,men ta det med ro så ornær det seg. Pass selvsagt på at du ikke flasher med klokket pc.Du må heller ikke bruke Asus update hvis du har 64 bits os. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 22. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) warning! the date of the BIOS image is later than corrent one, please flahs the BIOS using ASUS DOS utility if you still want to do this men det går jo heller ikke med afudos hva er det Asus driver med? gud bedre edit: det ser ut til stt det går. men hvorfor må asus gjøre slik? jeg har ikke hatt noe problem med å gå til eldre bioser med dette kortet. skjerpings asus! Endret 22. desember 2007 av Simkin Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 22. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) warning! the date of the BIOS image is later than corrent one, please flahs the BIOS using ASUS DOS utility if you still want to do this men det går jo heller ikke med afudos hva er det Asus driver med? gud bedre Du prøvde update versjonen og fikk den meldinga? Merket du i såfall av i boksen for "downgradeble" ? Du MÅ bruke Asus update for å nedgradere til hvilken som helst bios med 09xx bioser. Endret 22. desember 2007 av lucky666 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 22. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) måtte huke av downgradable ja, så ikke det. huff, skjønner ikke poenget med å drive på slik, det har jo gått å nedgradere bios før, så bare plutselig bestemte asus seg for att det ikke skal gå mer via EZ flash of Afudos? Endret 22. desember 2007 av Simkin Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 22. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2007 huff, skjønner ikke poenget med å drive på slik, det har jo gått å nedgradere bios før, så bare plutselig bestemte asus seg for att det ikke skal gå mer via EZ flash of Afudos? Da må det ha vært lenge siden, for det går ikke på mitt A8N32 kort heller (s939) Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 22. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) ikke lenge siden jeg nedgraderte, fra 0602 til 0505 tror jeg det var. kansje et par måneder siden men tusen takk for linken lucky666 aldri mer BETA bioser på meg Endret 22. desember 2007 av Simkin Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 22. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2007 måtte huke av downgradable ja, så ikke det. huff, skjønner ikke poenget med å drive på slik, det har jo gått å nedgradere bios før, så bare plutselig bestemte asus seg for att det ikke skal gå mer via EZ flash of Afudos? Nei det er ikke alltid lett å skjønne seg på Anus Så det gikk bra? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 22. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2007 ja, det gikk bra.. Lenke til kommentar
tomas7137 Skrevet 23. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2007 kan umulig være riktig den totale på cpu, men kjernene stemmer. Tempen på diskan din va litt høy mine ligger på 19-21-21 de to siste er Raptor Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 23. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2007 Mulig dere har voldsomt bra kjøling over diskene da. Min raptor ligger på 40 grader. Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 23. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2007 synes det er vanlige temp på disker... jeg sliter litt med å få det stabilt her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=883341 :S help Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2007 Feil ved avlesning av temperatur av programmet kalles nok dette. Temp under rom temp på hd er helt sikkert feil. Normal temp på harddisk med vifte forran og rom temp på 20 grader er ca 35 grader. :-) Lenke til kommentar
tomas7137 Skrevet 23. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2007 Feil ved avlesning av temperatur av programmet kalles nok dette. Temp under rom temp på hd er helt sikkert feil. Normal temp på harddisk med vifte forran og rom temp på 20 grader er ca 35 grader. :-) Romtemp her ligger på ca 18-19 å jeg bruker to delta vifter i front. 59db pr vifte Lenke til kommentar
andylove Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. desember 2007 Siden jeg har opprettet denne tråden, så tar jeg meg den frihet og går veldig offtopic! Jeg ønsker herved å ønske deg en riktig god jul og et godt nytt år! Jeg håper forumet blir like innholdsrikt og spennende som i 2007. Takk for alle bidragene og hjelp jeg har fått med denne tråden ----- julehilsen fra "andy" Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 24. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2007 Systemet mitt ble ufattelig mye mer stabilt etter jeg flashet til 0907. Fikk før dette en par blåskjermer om dagen med IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL (som jeg vil gjette er en minnefeil). Nå har jeg ikke sett tegn til blåskjerm siden jeg oppdaterte til siste bios, så dette tyder bra. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 25. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2007 IRQ er avbruddssignal som blir sendt til prosessor fra f.eks. tastaturet når du trykker ned en knapp. Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 28. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2007 noen som vet om en Thermalright HR-05 SLI/IFX passer på NB uten at det sperrer for PCI sporet ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå