Gå til innhold

Den store ASUS Maximus Extreme / Formula tråden

andylove

Anbefalte innlegg

Du greier deg veldig greit uten vannkjøling på dette kortet her.. Les litt mer på andre forum også, bare google så finner du fort.

Bootet forresten med en fsb på 500 nå, multi på 7. Jeg har litt igjen på å lære meg innstilinger, for jeg kom meg ikke over 3,8ghz på en E6600 som jeg vet har vært over 5ghz med cascade..

post-70198-1195503792_thumb.jpg

Har noen funnet en god og utdypende "veiviser" til bios?

Og, det rapporteres mye om forskjellige bios i tråden, hva er den beste for overklokking?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ville ikke gjort det da jeg tror du må ha FAT format på den :confused:

Men jeg Flasha fra OS og det har jeg alltid gjort uten problemer ;)

Kan du poste hvilket instillinger du har for 500FSB maks jeg har komemt til nå er 480FSB

Lurer også på hva du har satt av volt på div ting

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Det skulle helt klart ha vært et program som lagret alle bios-innstillinger slik at man bare kunne uploade en tekstfil. Det hadde vært på grensen av automagisk.

Jeg hadde multi på 7, 1,9V på minnet, det meste annet står faktisk på auto..

Hva slags kjøling har du? Vet ikke hvor mye det hjelper at jeg kjører vann, men så mye kan det da ikke være..

Lenke til kommentar

Jeg sliter med å toppe 3,8, som jeg sa. Kjører den på 3,6 som et slags kompromiss for min egen del. Skal flashe bios til 0701 nå tenkte jeg.

Tror dog jeg flasher i selve bios, tar ikke sjansen på en vista-flash etter å ha hørt historier.

See you on the other side (helst på andre siden av 3,8....)

Lenke til kommentar

Mulig denne havner feil. Men har en utfordring med mitt Asus Maximus Formula SE. Kjører Thermaltake ultra 120 på prosessor. (Q6600)

Trenger råd om kjøling av chipset. North bridge fyker fort opp i 55 grader og såvell uten form for klokking. Forøvrig lave temperaturer på resten.

Hva kan dere anbefale meg å bytte ut eksisterenede kjøling på North bridge med? Er det noen som har byttet ut den kombinerte vannblokk chipset kjøleren?. Eventuelt dersom dere ikke kjører luft kjøling så lurer jeg på hvilke komponenter jeg burde velge. Gjerne et sett hvor alt følger med.

Er ikke vant til vannkjøling så dette blir såfall første gang.

Håper forøvrig å fortsatt kjøre på luft.

Takk for tips

Mvh

Hans

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...