tore_v1 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Du greier deg veldig greit uten vannkjøling på dette kortet her.. Les litt mer på andre forum også, bare google så finner du fort. Bootet forresten med en fsb på 500 nå, multi på 7. Jeg har litt igjen på å lære meg innstilinger, for jeg kom meg ikke over 3,8ghz på en E6600 som jeg vet har vært over 5ghz med cascade.. Har noen funnet en god og utdypende "veiviser" til bios? Og, det rapporteres mye om forskjellige bios i tråden, hva er den beste for overklokking? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Kan man bruke mp3 spiller for å flashe bios ? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) ville ikke gjort det da jeg tror du må ha FAT format på den Men jeg Flasha fra OS og det har jeg alltid gjort uten problemer Kan du poste hvilket instillinger du har for 500FSB maks jeg har komemt til nå er 480FSB Lurer også på hva du har satt av volt på div ting Endret 19. november 2007 av The Ghost Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 asus EZ flash fant minne pennen min idag så jeg regner med at mp3 spillern funker siden det er en slags minnepenn Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Det skulle helt klart ha vært et program som lagret alle bios-innstillinger slik at man bare kunne uploade en tekstfil. Det hadde vært på grensen av automagisk. Jeg hadde multi på 7, 1,9V på minnet, det meste annet står faktisk på auto.. Hva slags kjøling har du? Vet ikke hvor mye det hjelper at jeg kjører vann, men så mye kan det da ikke være.. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 På Hk kjører jeg luft nå da vannkjøling står flint plassert i en ekse på toppen av klesskapet (venter på noen deler fra USA) På CPU er stock HS, med den klarte jeg 3840Mhz på en E6750 dog ikke stabilt da Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Jeg sliter med å toppe 3,8, som jeg sa. Kjører den på 3,6 som et slags kompromiss for min egen del. Skal flashe bios til 0701 nå tenkte jeg. Tror dog jeg flasher i selve bios, tar ikke sjansen på en vista-flash etter å ha hørt historier. See you on the other side (helst på andre siden av 3,8....) Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Som min historie? Flasha i Windows, og fikk error. Fikk ikke starta PC-en etterpå. Kjipt å vente 2 uker på nytt hovedkort... BIOS fant ikke mp3 spilleren min... Får koble til en floppystasjon jeg har her en plass når jeg skal inn i PC-en igjen Lenke til kommentar
perhanse Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 nå har dem tatt vek bios 0701 men det er en ny 0802 i forumet til asus jeg legger den ved jeg har testa den og den er ok MF0802.zip Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Den 0802 hørtes spennende ut.. Den skal testes i morgen tenker jeg. Gikk faktisk ned i ytelse etter at jeg flashet til 0701 på minnesiden i alle fall. 0401 var bedre hos meg hva gjelder klokking. Men nå skal jeg legge meg, så da får klokking være klokking... Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Jeg får ikke endra fsb i bios... Noen som har noen peiling hvorfor? Har ikke endra noe foruten å sette det på manuelt... Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 har du prøvd å trykke på - og/eller + ? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Eller bare skrive verdien du vil ha rett inn. Det er litt lettere om du skal flytte på deg mer enn fem hakk. Hvilke muligheter! Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 jeg vet jeg vet, emn neone ganger surrer den seg opp og at det ikke går så jeg må bruke -/+, men vanligvis så går det å bare skrive det rett inn Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Trykke enter og deretter skrive inn verdien funker også. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 offtopic: Hvordan underlag kan man ha under et hovedkort hvis man ikkje skal montere HK i et kabinett? HK pappeska eller kanskje antistatisk plastpose? Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Antistatisk er en fordel ja. Men gjerne eska også. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Legger du kortet på en pappeske kan ikke noe gå galt Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Holder på å sette opp Abit ix38 og en q6600 g0. Dette sammen med 4 gb supertalent minne. Og sette i 2 stk SAS kontrollere.... 8 SAS disker... Skal klokke dette til h.... Takk for svar! Lenke til kommentar
Hanzzz Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Mulig denne havner feil. Men har en utfordring med mitt Asus Maximus Formula SE. Kjører Thermaltake ultra 120 på prosessor. (Q6600) Trenger råd om kjøling av chipset. North bridge fyker fort opp i 55 grader og såvell uten form for klokking. Forøvrig lave temperaturer på resten. Hva kan dere anbefale meg å bytte ut eksisterenede kjøling på North bridge med? Er det noen som har byttet ut den kombinerte vannblokk chipset kjøleren?. Eventuelt dersom dere ikke kjører luft kjøling så lurer jeg på hvilke komponenter jeg burde velge. Gjerne et sett hvor alt følger med. Er ikke vant til vannkjøling så dette blir såfall første gang. Håper forøvrig å fortsatt kjøre på luft. Takk for tips Mvh Hans Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå