Fhtagn Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Snart er regjeringa i gang med og avgjøre spørsmålet om hvorvidt homofile skal få lov til å inngå ekteskap her til lands. Artikkel: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=171359 Dette blir selvfølgelig avgjort av regjeringa uten innblanding fra det norske folk. Kanskje like greit, i og med at dette ikke har det største "impactet" på samfunnet til oss vanlige folk. Eller har det det? Det blir sagt i artikkelen at hvis norge får fritt fram for homofilt ekteskap så kan dette kanskje føre til at mange homofile og lesbiske par fra hele europa kommer hit for og gifte seg. Hva syntes dere om dette? Er det bra for Norges image og bli kjent som et homoparadis? Eller vil det heller få et image som tolerant? Vil dette ha noe innvirkning på noe som helst i det hele tatt? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Jeg kan ikke se noe negativt med dette i det hele tatt. Hvorfor skulle det være et problem at folk reiser hit for å gifte seg? Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Ser ikke helt vitsen med å forby det in the first place. Hvem er staten til å bestemme hvem som skal få lov til å gifte seg, og hvem som ikke skal få lov til å gifte seg? Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Hva syntes dere om dette? Er det bra for Norges image og bli kjent som et homoparadis? Synes det er flott, egentlig. Personlig synes jeg det er ekkelt å se to menn kysse, men det er mitt problem. De har all rett i verden til å gjøre det de gjør. Som reisenæringen påpeker: folk som gifter seg, og særlig homofile, som gjerne har høy inntekt og ingen barn å understøtte osv. legger også igjen store penger. Ser ingenting galt i dette. Bare økonomiske og medmenneskelige muligheter til å gjøre noe positivt. Tvert imot synes jeg det er litt skrekkelig å tenke på at man heller vil at Norge skal ta standpunkt MOT homofile. Homofile bør ha de samme rettighetene og pliktene som alle andre. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Personlig synes jeg det er ekkelt å se to menn kysse, men det er mitt problem. Jeg velger å se mer pragmatisk på det. Om to menn ønsker å være sammen betyr det at det blir to damer til overs for oss andre. Lenke til kommentar
Evilfish Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 står det ikke i bibelen at det ikke er lov å gifte seg med samme kjønn? jeg er ikke kristen men hvis man er kristen å gifter seg i kirka må man jo følge Guds regler? Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Hvis det er noen som så godt de kan unngår å gjøre som det står skrevet i bibelen så er det kristne. Så lenge vi har en statskirke i Norge skal alle og enhver ha mulighet til å gifte seg der. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 står det ikke i bibelen at det ikke er lov å gifte seg med samme kjønn? jeg er ikke kristen men hvis man er kristen å gifter seg i kirka må man jo følge Guds regler? det står også i bibelen at en skal elske sin neste.... Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Ser i utgangspunktet ikke poenget med "homoekteskap," og synes heller de burde kunne få alle rettighetene til ekteskapet gjennom partnerskap. Vielsen var jo i utgangspunktet en kristen greie og synes det blir litt for dumt at homser skal gifte seg da. Hvis man kan få samme rettigheter på andre måter så virker det på meg kun som trass... Lenke til kommentar
Evilfish Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 hah.. homser som gifter seg.. må være satans værk å gjøre kirken korupt Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Den statusen har vel Amsterdam faatt allerede. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Ser i utgangspunktet ikke poenget med "homoekteskap," og synes heller de burde kunne få alle rettighetene til ekteskapet gjennom partnerskap. Det jeg ikke kan forstå er hvorfor folk ser ut til å mene at dersom homofile kan gifte seg, så nedverdiger det "instutisjonen" ekteskap... det påvirker da ikke forholdet mitt med kona mi et døyt om en million homser kommer og gifter seg i Norge? Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 står det ikke i bibelen at det ikke er lov å gifte seg med samme kjønn? jeg er ikke kristen men hvis man er kristen å gifter seg i kirka må man jo følge Guds regler? det står også i bibelen at en skal elske sin neste.... 9583381[/snapback] At man skal elske sin neste er mulig å tolke på både den ene og andre måten. Nå er jeg ikke 100% sikker på hva bibelen sier om homofile. Men homofili er ihverfall synd ifølge bibelen. Det står også i bibelen at om man stjeler en ku, så må man gi ti tilbake. Det står også at man kan risikere å bøte med livet om man er så uheldig å "hoppe av i svingen". Kort sagt er bibelen full av bullshit. Men uansett så er det bibelen den kristne trosretningen er bygd på. Og man kan ta mange dumme sitater ut av bibelen som har blitt ignorert de siste 200årene. At homofili er en synd er ikke et av disse og om homofile begynner å gifte seg i kirken så er det bare ennå et bevis på at kirken, bibelen og kristendommen er gått ut på dato. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Synes at det er på tide at de innfører en kjønnsnøytral ekteskapslov. Jeg synes ikke norge bør sakke etter når det gjelder å gi folk rettigheter. Synes heller vi kan være et foregangsland Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 står det ikke i bibelen at det ikke er lov å gifte seg med samme kjønn? jeg er ikke kristen men hvis man er kristen å gifter seg i kirka må man jo følge Guds regler? Det står også i Bibelen at man ikke skal spise skalldyr eller svinekjøtt... og likevel blir det servert i mange bryllup. Det står også i Bibelen at man ikke skal bruke tøy vevd av flere typer tråd... og likevel står mange forran alteret kledd nettopp i dette. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) hah.. homser som gifter seg.. må være satans værk å gjøre kirken korupt Gjøre kirken korrupt? Om du lever i den illusjon at Kirken har en "plettfri vandel" har du ikke fulgt særlig med. Og selv idag driver de stadig og fører utmeldte personer inn igjen i kirkeregistrene for å svindle til seg mere penger. Endret 27. september 2007 av robertaas Lenke til kommentar
John-B Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Det blir sagt i artikkelen at hvis norge får fritt fram for homofilt ekteskap så kan dette kanskje føre til at mange homofile og lesbiske par fra hele europa kommer hit for og gifte seg.9577485[/snapback] Hæ? Jeg trodde minst en av partene som gifter seg i Norge måtte ha norsk statsborgerskap. Jeg ser i hvert fall ingen grunn til hvorfor det skulle være lovlig for tilfeldige utlendinger å gifte seg i Norge - homo eller ei. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Hæ? Jeg trodde minst en av partene som gifter seg i Norge måtte ha norsk statsborgerskap. Jeg ser i hvert fall ingen grunn til hvorfor det skulle være lovlig for tilfeldige utlendinger å gifte seg i Norge - homo eller ei.Ja, at nordmenn for eksempel drar til Roma for å gifte seg er jo et helt ukjent fenomen. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Norge, spesielt da dalføra innafor, ligger vel et stykke etter resten av Vest-Europa når det gjelder homofil frigjøring. Derfor er det hyggelig om man kan få disse reglene, jeg mener det handler om likeverd. Det er folks holdninger som er problemet, ikke "homo-turistene". Lenke til kommentar
Fhtagn Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Jeg personlig gir blanke eff, i hvorvidt disse får giftet seg eller ikke. Eneste jeg er imot er at homofile par skal få lov til og adoptere barn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå