ersa Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Noe jeg ikke forstår er hvorfor TopGear ikke sendes på BBC HD. Fy faen for en episode! Oliver... Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Bra episode Synes Lanciaen til Jeremy vant på stil. Fikk skikkelige "Mad Max" assosiasjoner av den. Men må si oliver imponerte Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Noe jeg ikke forstår er hvorfor TopGear ikke sendes på BBC HD. Fy faen for en episode! Oliver... Blir Top Gear sendt i HD? Trodde det kun gjaldt The Polar Special jeg. Lenke til kommentar
ersa Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Det blir ikke sendt i HD. Forstår ikke hvorfor. De legger jo så mye arbeid i kameraføring og redigering at det er rart de ikke sender i HD. Lenke til kommentar
chma Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 At ikke ting som snooker faktisk må vike vei for TG er litt rart, evnt hvorfor ikke bare sende TG på BBC prime? Fordi BBC Prime sendes ikke i England.. I england har de BBC1, BBC2 og noen andre som er Digitale.. mens BBC Prime sendes IKKE i england.. Rota til litt med kanaler her, var jo klar over det..... Tenkte mer på generellt å få sendt det mot utlandet. Det blir ikke sendt i HD. Forstår ikke hvorfor. De legger jo så mye arbeid i kameraføring og redigering at det er rart de ikke sender i HD. Fordi HD er dyrere enn SD og færre sender HD med tanke på videresalg idag enn SD. I tillegg har ikke alle bestemt seg for sendestandard enda, 720p vs 1080i. HD er heller ikke synonymt med "bedre kvalitet", det er kun ett teknisk spørsmål, innholdet er verdt mer. Bare se på evnt NRK, er vel hvertfall ett år eller to før dem begynner å sende tester i HD og innen ca 2015 skal alt være HD. Om jeg har lest riktig skytes det meste av innslag/filmene med digibeta, altså bortsett fra minicams opplagt nok. Dette er mer enn bra nok en stund til for "folk flest", HD er ikke så enkelt som HDV kameraer, digibeta gir bedre bilder selv om det kun er SD. I tillegg har du hele etterarbeids prosessen med tung lyssetting/fargekorrigering som la oss si det pent blir ufint mye tyngre i HD enn SD. Men det er nok ikke pengene det står på, BBC har ett voksent budsjett og TG for en stor bit av det. I tillegg så har firmaet som gjør etterarbeid nok alle muligheter til å kjøre alt i HD, om det trengs. Det sagt, TG i HD som Polar episoden ser vanvittig pent ut og i TG sitt tilfelle vil man kanskje kunne si at HD betyr mye, men det er mer å ta hensyn til enn bare ett kamerabytte. Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Har folk sluttet og se Top Gear eller? Det ble så stille her... Selv henger jeg litt etter og har akkurat sett episode 7, og den var hysterisk! Synes sesong 10 har vært bra til nå, men begynner å bli litt lei av alle homsevitsene fra Hammond mot May... Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Slutter aldri å se på top gear Ikke top gear i dag? Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Slutter aldri å se på top gear Ikke top gear i dag? Det er snooker i dag. Lenke til kommentar
dedLy_sCoRpIoN Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 The Stig har visst drevet med tvilsom virksomhet... http://www.bt.no/lokalt/article474981.ece Ken skal no kjøre for Top Gear? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå