Gå til innhold

Wii er faktisk Gamecube 1.5


Dragoncrest

Anbefalte innlegg

For det første, denne generasjonen satser Nintendo på bestemor og bestefar. Glemmer de ikke da folka som faktisk fikk dem dit de er idag ved å kjøpe produktene deres?

9662144[/snapback]

:dontgetit:

 

Spill som er ute:

LoZ: Twilight Princess

Exitetruck

Super Mario Strikers

Pokemon(Ikke sikker på om det er ute i Norge)

Super Paper Mario

 

Kommende spill:

Metroid Prime 3: Corruption(Oktober)

Super Mario Galaxy(November)

Fire Emblem

Super Smash Bros Brawl

DK: Barrel Blast

Disaster

Battalion Wars 2

Mario Kart Wii

Animal Crossing

 

Alle spillene bortsett fra Animal Crossing er i rute for å bli utgitt innen Q1 2008

Vil påstå at Nintendo bryr seg mer om hardcore spillerene enn på lenge...

Endret av Bruskork
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For det første, denne generasjonen satser Nintendo på bestemor og bestefar. Glemmer de ikke da folka som faktisk fikk dem dit de er idag ved å kjøpe produktene deres? Folk som er interessert i grensesprengende grafikk og fysikk og ikke synes det er like kult å slenge og deise med armene i lufta.

 

Med tanke på at vi har 3 konsollprodusenter på markedet, så mener du at nintendo har gjort noe genialt, spesielt med tanke på at HW faktisk er mange år gammel, og kontrollsystemet har vært kjent i mange år også. Lolz.

9662144[/snapback]

 

Hvordan vet du at de som støtter Nintendo er interesert i grensesprengende grafikk og fysikk? Slutt å utale deg som om du er mesiasen for alle Nintendo intereserte, for det er du ikke, så langt derifra. At du ikke finner det interesangt med Wii er ditt problem, snakk for deg selv og deg selv alene. Jeg vil i alle fall ikke ha deg som representant.

 

Wii er og en konsoll laget for alle og med alle i tankeke. Det er meningen at alle skal ha glede av å spille med Wii, og det ser slik ut i alle fall utfra salgstallene å dømme.

 

Hardwaren i Wii er vistnok eldre enn den du finner i de 2 andre konsollene, men å klassifisere den som mange år er bare en bøtte shit.

 

Jeg vil og utfordre deg til å finne en kontroll som er nøyaktig identisk med Wiimoten, som gjør akkurat det samme som Wiimoten gjør med akkurat de samme komponentene. Dvs IR kamera i front for søking, sensorbar med dioder for oppfattelse av hvor du pekter IR kameraet, akselometrene i kontrollen.

 

Finn 1 kontroll som gjør akkurat det, og da skal jeg være enig med Wiimoten er gammel HW. Men om du ikke finner noe, har du en ting å gjøre og det er å holde ordene dine for deg selv når det kommer til ting du ikke vet noe om.

Lenke til kommentar
Finn 1 kontroll som gjør akkurat det, og da skal jeg være enig med Wiimoten er gammel HW.

9663410[/snapback]

 

Hardwaren benyttet i Wimmoten er vel gammel, så vidt jeg vet. Men det Nintendo har gjort er vel i grunn å sette sammen eksisterende hardware på en måte som andre ikke har gjort før. Fungerte ikke Power Glove til NES på en lignende måte som Wiimoten gjør, eller er jeg helt på jordet?

Lenke til kommentar
Finn 1 kontroll som gjør akkurat det, og da skal jeg være enig med Wiimoten er gammel HW.

9663410[/snapback]

 

Hardwaren benyttet i Wimmoten er vel gammel, så vidt jeg vet. Men det Nintendo har gjort er vel i grunn å sette sammen eksisterende hardware på en måte som andre ikke har gjort før. Fungerte ikke Power Glove til NES på en lignende måte som Wiimoten gjør, eller er jeg helt på jordet?

9663505[/snapback]

 

Powerglowen fungerte med lyd. Hansken sendte ut lyd som høytalerne som du satte på skjermen fanget opp og utfra det fastslo hvor handa var.

 

Det er ingen kontroll der ute som er som Wiimoten, det er det som er poenget mitt. De har tatt gammel HW og satt sammen til ny HW.

Lenke til kommentar
Med tanke på at vi har 3 konsollprodusenter på markedet, så mener du at nintendo har gjort noe genialt, spesielt med tanke på at HW faktisk er mange år gammel, og kontrollsystemet har vært kjent i mange år også. Lolz.

9662144[/snapback]

 

Selvfølgelig har Nintendo gjort noe genialt. Ellers hadde det ikke sett ut som det gjør når du går inn på VGChartz.com. HW-en er kanskje utdatert (men ikke gammel) og kontrollsystemet har kanskje vært kjent i mange år, ikke vet jeg, men Nintendo skal ha honnør for å tørre å satse på dette. Man kan jo ikke akkurat si at Wii har floppet.

Lenke til kommentar
At Wii bruker hardware som, sammenlignet med PS3 og 360, kan defineres som "utdatert"

Nå tøyser du :) Wii har hardware som er langt foran de andre: Wii Remote!

 

Jeg ser egentlig på det som et større problem at det virker som om det som kommer til Wii er Nintendos egne storspill, og en haug med porter (fra PS2/PSP og eventuelt nedstrippede porter fra 360/PS3), spinoff-titler (Final Fantasy: Crystal Chronicles og Soulcalibur Legends er to eksempler), minispill og partyspill.

Slik er det alltid den første tiden en konsoll er ute.

Lenke til kommentar

Er selv en wii-eier og en nintendo-fanboy,

vært det hele livet mitt,

hadde NES før jeg var født (fattern hadde den....!)

 

Men uansett føler at denne Casual gamer "politikken" til ninty

er litt feil,

joa de har jo hardcore titteler men, de har blitt litt forenkla for Casual gamers,

greit nok, men føler at nintendo går feil vei,

har wiien kun for de hardcore tittelene!!

MP:3,SM:G,SSBB osv blir deilig :D

 

så for å få mer ut av denne generasjonens gaming skaffer jeg meg en 360 for å lappe hullene til release datoene til disse hardcore spillene :)

 

Wiien er unik med sin revolusjonerende kontroll, jeg bryr meg egentlig ikke om at den

ikke har next-gen grafikk, eneste problemet jeg har med wiien er dette CASUALGAMERPREIKET!!

 

men fortsatt ninty FTW :)

Lenke til kommentar
Vil heller kalle det teknologi, Wii har topp kontrollerteknologi. Hardware vil si innmaten til Wii.

Er ingen grunn til at vi ikke kan kalle elektronikken inni Wiimoten en del av Wiis hardware, spesielt med tanke på hvor stor del av Wii-opplevelsen Wiimoten er. Dessuten bruker man hardware om innmaten i stortsett alle elektroniske produkter.

Når det gjelder generasjons løypa, vil jeg si Wiimoten ligger en foran de andre. Playstation introduserte jo et forsøk på styring ved bruk av bevegelse i sin kontroller, og jeg er ganske sikker på at Microsoft følger opp med noen form dette i sin neste konsoll. Så på noen deler av Hardware fronten er Wii faktisk en generasjon foran de andre.

Lenke til kommentar

At noe ikke er hardware trenger ikke bety at det er shoftware, eller? Når noen snakker om Wii sin hardware så er det ikke akkurat kontrolleren jeg tenker på først, heller det som skaper grafikk. Er Wii-Mote ny hardware, eller er det ny teknologi? Det må vel ikke være hardware/shoftware? Men når det er snakk om shoftware tør jeg påstå at en stoor del av Wii motens prosessering består av velutviklet shoftware også. Sensorbaren f.eks, det var ikke en blanding av masse ny hardware som kokte fram idéen om at den skulle hjelpe kontrolleren bli bedre og mer presis. Heller en blanding av nytenking og ny teknologi (ny teknologi får vel være alt innen både hardware og shoftware).

 

Men som alltid er jeg sikkert bare på villspor.

Lenke til kommentar

Enten har du software som er programmer som gjør at får benyttet elektronikken. Eller så har du hardware som er selve elektronikken som gjør det mulig å kjøre softwaren. Så har du teknologi som er et veldig vidt begrep. Katapulter var i sin tid ny teknologi, men her bli både begrepene software og hardware feil. Eller hardware kan vel til dels forsvares, men det er neppe noen som benytter det om katapulter.

Endret av Ant1
Lenke til kommentar

Kan vi ikke heller mobbe Dualshock kontrollen? Den har den værste ergonomien på en kontroll til en konsoll, ever i mine øyne.

 

Eneste negative med NGC kontrollen er D-Pad plasseringen, hvem fant på den plasseringen?

 

Siste dag før NGC kontrollen sendes til produksjon:

 

SHIT, vi glemte D-padden. Erm, klask den *peker random på kontrollen* der. OK, send den.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...