Gå til innhold

Wii er faktisk Gamecube 1.5


Dragoncrest

Anbefalte innlegg

1. Wii ble bygget om fra bunnen av, og bruker kun 1/3 så mye strøm som GC

 

Tar man en gammel cpu er det lett å få denne til å bruke mindre strøm. Når xbox 360 og ps3 går ned til 65nm produksjon så vil strømforbruket på disse konsollene gå ned ca 30-35 %. Er ingenting imponerende med at de har fått den gamle gamecube prosessor arkitekturen til å bruke lite strøm. Jeg hadde ikke blitt imponert om Intel annonserte i dag at de har laget en pentium 3 cpu som bare bruker 10-15 watt.

 

2. Wii er kraftigere enn GC

 

Mindre strømforbruk betyr mindre varme, og de har derfor kunnet kjøre cpu og gpu med en større hastighet. Samtidig var det vel mere ram i Wii. Dette er vel forskjellen?

 

3. Wiimoten er ikke "gammel maskinvare"

 

Er ikke så mye nytt i Wiimoten, men selve Wiimoten er vel første gang den er bygd. Men den er bygd på gamle prinsipper som er blitt utført mange ganger før.

 

Synes heller vi skal skryte av Nintendo, som har truffet sinnsykt godt i deres markedstratigi. De hoppet over hele HW racet til Sony og MS og satset heller på å innovere med kontrolleren. Dette med kontrolleren og prisen gjorde Wii til en umiddelbar suksess.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Neste runde blir nok svak hardware på alle sammen siden Nintendo har vist at power ikke betyr noenting.

9598523[/snapback]

Selv om at wii har vist at hw ikke er alt er ikke forbrukerene overbevist enda så neste konsoll kan like gjerne bli en Xbox 720 med dobbelt så mye kraft som en ps3.

9598776[/snapback]

 

Tviler sterkt på det hvis Wii salget fortsetter. Og ingenting tyder på at det ikke vil det. Gjør det det vil Wii kanskje bli like dominant som PS2 var. Da tror jeg de to andre vurderer ting to ganger før de kjører på med samme igjen.

Lenke til kommentar
Tviler sterkt på det hvis Wii salget fortsetter. Og ingenting tyder på at det ikke vil det. Gjør det det vil Wii kanskje bli like dominant som PS2 var. Da tror jeg de to andre vurderer ting to ganger før de kjører på med samme igjen.

9598864[/snapback]

Da skal xbox 360 selge like mye hele generasjonen som de gjorde det første året. Det skjer ikke.

Lenke til kommentar
Tviler sterkt på det hvis Wii salget fortsetter. Og ingenting tyder på at det ikke vil det. Gjør det det vil Wii kanskje bli like dominant som PS2 var. Da tror jeg de to andre vurderer ting to ganger før de kjører på med samme igjen.

9598864[/snapback]

Da skal xbox 360 selge like mye hele generasjonen som de gjorde det første året. Det skjer ikke.

9599562[/snapback]

 

Skjønner ikke helt hva du mener her? Kan du utdype?

Lenke til kommentar
For at Wii skal bli like dominant som PS3 må 360 nesten selge like mye resten av generasjonen som den solgte på ett år. Den solgte vel 10 mill innen 2006 og den må ikke mye over 20 mill før den allerede har solgt bedre enn sin forgjenger.

9599672[/snapback]

 

Sånn sett, ok. 360 vil nok selge mer enn 20 millioner, tipper både 360 og PS3 vil selge rundt 40-50 millioner, men jeg vil ikke bli overrasket hvis Wii har solgt nærmere 200 millioner til slutt.

 

Ingen annen konsoll har vært i nærheten av hva det Wii har solgt på så kort tid og jeg tror Wii's appell strekker seg lengre enn PS2 gjorde. Den vil nok også koste ekstremt lite om noen år, såfremt den fremdeles ikke selger som hakka møkk med dagens pris.

Lenke til kommentar

Kan også se for meg at neste generasjon vil bare ha små grafikk/ytelse-forbedringer. Selsvagt hakket bedre enn PS3/X360, men ikke noe selskapene vil bruke store penger på. Grafikk blir ikke noen stor salgsfaktor. Tror de vil erkjenne at lav pris og gameplay er det man må satse på. Om ikke Wii-lignende kontroll, så er de kanskje nødt å komme opp med noe nytt. Er verden klar for VR?

Lenke til kommentar
Kan også se for meg at neste generasjon vil bare ha små grafikk/ytelse-forbedringer. Selsvagt hakket bedre enn PS3/X360, men ikke noe selskapene vil bruke store penger på. Grafikk blir ikke noen stor salgsfaktor. Tror de vil erkjenne at lav pris og gameplay er det man må satse på. Om ikke Wii-lignende kontroll, så er de kanskje nødt å komme opp med noe nytt. Er verden klar for VR?

9600095[/snapback]

 

Blir nok noe videreutvikling av Wii kointroll systemer. VR er det vel ingen som tør å ta sjansen på etter Virtual Boy.

Lenke til kommentar

Til din informasjon har ikke Sony ført an noen gang når det gjelder kontrollsystemer. Det er Nintendo som har ledet dette fram og sørget for at dagens kontrollere er slik dem er i dag.

 

Men dette er ikke hva tråden handler om. Potensialet til Wii som "1.5 av Gamecube" er ikke tappet i det hele tatt ennå. Begynner å bli lei av at utviklere prøver å tjene lettvindte penger. Nå som Wii er lederen i denne generasjonen (litt ulike rapporter til nå men) vil det nok endre seg til at Wii får mer prioriterte titler.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Var nettopp en spillutvikler som gikk ut og fortalte at wii og den originale xbox er omtrent likestilte når det kom til kraft.

9598358[/snapback]

Dette er selvsagt tullprat.

 

 

1. Wii ble bygget om fra bunnen av, og bruker kun 1/3 så mye strøm som GC

Tar man en gammel cpu er det lett å få denne til å bruke mindre strøm.

Det er ikke bare snakk om CPU, men et helt system. Uansett er det idioti å kalle det "svindel" og "6 år gammel maskinvare" når det ikke er det.

 

3. Wiimoten er ikke "gammel maskinvare"

Er ikke så mye nytt i Wiimoten

Jo, det er en unik kontrollmetode som ingen andre spillkonsoller har hatt tidligere.

Lenke til kommentar

Nå har Nintendo hele tiden sagt at de har hoppe av Hardware racet og vil helle fokusere på en konsoll for alle, derav navnet og slagordet "We want to play".

 

Dette er en konsoll bygget for alle, og da er det mer naturlig å satse på spill som appelerer til massen, og HW etter det og.

 

Wiimoten består av komponenter som har vært tilgjengelig på markedet en stund, men det er ingen som har satt den sammen i den kombinasjonen som Nintendo har gjort, og det gjør det til en ny stykke HW.

Lenke til kommentar
Var nettopp en spillutvikler som gikk ut og fortalte at wii og den originale xbox er omtrent likestilte når det kom til kraft.

9598358[/snapback]

Dette er selvsagt tullprat.

 

 

9660855[/snapback]

Hva med å lese denne artikkelen før du uttaler deg?

 

Nå har Nintendo hele tiden sagt at de har hoppe av Hardware racet og vil helle fokusere på en konsoll for alle, derav navnet og slagordet "We want to play".

 

Dette er en konsoll bygget for alle, og da er det mer naturlig å satse på spill som appelerer til massen, og HW etter det og.

 

Wiimoten består av komponenter som har vært tilgjengelig på markedet en stund, men det er ingen som har satt den sammen i den kombinasjonen som Nintendo har gjort, og det gjør det til en ny stykke HW.

9661869[/snapback]

For det første, denne generasjonen satser Nintendo på bestemor og bestefar. Glemmer de ikke da folka som faktisk fikk dem dit de er idag ved å kjøpe produktene deres? Folk som er interessert i grensesprengende grafikk og fysikk og ikke synes det er like kult å slenge og deise med armene i lufta.

 

Med tanke på at vi har 3 konsollprodusenter på markedet, så mener du at nintendo har gjort noe genialt, spesielt med tanke på at HW faktisk er mange år gammel, og kontrollsystemet har vært kjent i mange år også. Lolz.

Lenke til kommentar

mulig dette er tatt opp før, men jeg synes ihvertfall WII ikke har gammel teknologi i sammenligning med PS3 og 360, selv om hardwaren kanskje er noe utdatert.

 

WII har laget en helt ny måte å spille på, PS3 og 360 har fortsatt den tradisjonelle kontrolleren med knapper og stikker og ikke så mye mer enn det, men det har bedre CPU og RAM og kan viser flere pixler pr cm enn WII.

 

Men de fleste spiller ikke spill pga antall pixler pr cm på tv`n, men pga av at det er morro å spille spillet...

Jeg kjøpte ihvertfall ikk WII eller XboX 360 pga antall pixler de kunne vise, men pga spillbarheten og utvalget av spill.

 

Så det var en som kalte det svindel å selge 6 år gammel HW, jeg viste veldig godt hvilken hardware jeg fikk, men alikevel kjøpte jeg WII, ikke fordi jeg ville ha mest HW for pengene, men fordi jeg ville ha mest morro for pengene :)

Lenke til kommentar
Hva med å lese denne artikkelen før du uttaler deg?

Jada, det strømmer på med fantastiske påstander fra ulike utviklere. Hvorfor har akkurat denne utvikleren rett?

 

For det første, denne generasjonen satser Nintendo på bestemor og bestefar. Glemmer de ikke da folka som faktisk fikk dem dit de er idag ved å kjøpe produktene deres?

Det var da svært til elitisme. Er ikke Zelda, Mario, Metroid, osv. bra nok for deg? Må spillene være slik at de utelukker alle som ikke har spilt spill siden NES eller SNES var på markedet?

 

Folk som er interessert i grensesprengende grafikk og fysikk og ikke synes det er like kult å slenge og deise med armene i lufta.

Jeg synes grensesprengende grafikk og fysikk er kult, men det varer ikke lenge hvis spillet stinker. Hvor har du det fra at du må "slenge og deise med armene i lufta"? Litt saklighet kunne være en fordel...

 

Med tanke på at vi har 3 konsollprodusenter på markedet, så mener du at nintendo har gjort noe genialt, spesielt med tanke på at HW faktisk er mange år gammel, og kontrollsystemet har vært kjent i mange år også. Lolz.

9662144[/snapback]

Hardwaren er ikke mange år gammel, men ble bygget opp fra bunnen igjen for Wii, og Wiimoten kom først med Wii.

Lenke til kommentar

Oh lawd. At Wii bruker hardware som, sammenlignet med PS3 og 360, kan defineres som "utdatert", det er vel ikke det største problemet. Jeg ser egentlig på det som et større problem at det virker som om det som kommer til Wii er Nintendos egne storspill, og en haug med porter (fra PS2/PSP og eventuelt nedstrippede porter fra 360/PS3), spinoff-titler (Final Fantasy: Crystal Chronicles og Soulcalibur Legends er to eksempler), minispill og partyspill. Pr. i dag ser det ut til at det ikke er noen virkelig STORE spill tilgjengelig på Wii, utenom Zelda, Metroid og de kommende spillene Super Mario Galaxy og Super Smash Brothers: Brawl. Og om ikke det endrer seg, så tror jeg faktisk Nintendo kan komme til å slite litt etterhvert, hvis de ikke får noen store third party-titler.

Endret av Lodvgs1
Lenke til kommentar
At noen utviklere har vært SKIKKELIG late er det ingen tvil om, da jeg får følelsen av at jeg ser på at 10 år gammelt spill når jeg ser på noen av spillene. :(

(de fleste er naturligvis ikke så dårlige)

9662915[/snapback]

 

Jeg så bilder fra et eller annet NBA-spill og Call Of Duty (mener jeg det var) til Wii. Det så ut som gammel PS2-grafikk :dontgetit: Noen utviklere er definitivt SÆRDELES slappe.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...