Zamot Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Er det mulig å bruke hjemme-PC-en som lagringsplass for web-siden? Med vanlig NextGentel 2mb linje, og winXP? Eller må man drive og bestille fast IP og slikt?? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Fast IP eller en sånn dns-tjeneste-thingie, f.eks http://www.no-ip.com/ Lenke til kommentar
Zamot Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 Funker dette i praksis da??? (gidder ikke betale noe, eller gjøre noe ulovlig med nextgentel...) Lenke til kommentar
xthal Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 har selv ngt og har satt opp en liten webserver ( IIS ), det som er mest problemer er å sette opp routeren, leste en liten howto på en side men husker ikke hva den het Lenke til kommentar
Zamot Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 har ingen router, men hub... Hvordan har du satt opp denne? (Program, instillinger osv...) Lenke til kommentar
xthal Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 [rettepåmegselv] jeg mente adsl-modemet, du må koble deg opp mot det via telnet, hyperterminal e.l. og åpne noen porter og route de til maskinen din[/rettepåmegselv] hvis du skal bruke IIS som webserver er dette så lett at morra di kan klare det :wink: Lenke til kommentar
Zamot Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 Jeg vet ikke hva telnet, hyperterminal er... HVordan får man stillt på innstillingene i adsl-modemet? Hvor får jeg tak i IIS? har hjemmeside et annet sted fra før, har bare tenkt å linke videre liksom. Skal brukes til bilde-arkiv osv, slik at venner kan kikke på det. Må jeg sette rettigheter o.l. på filene også da kanskje? Hva med en trinnvis forklaring?? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Start/Kjør/telnet 10.0.0.1 - for å komme inn i adsl-ruteren din. Mer info og linker her: http://home.broadpark.no/~aroed/netopia/links.htm Lenke til kommentar
xthal Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 for å koble opp mot adsl-modemet må du starte telnet via start-->run-->telnet 10.0.0.1 når du er inne der ber den om brukernavn og passord det er 2 typer her, kommer an på om du har fått modemet nylig eller for en stund siden, hvis det er gammelt er login: admin , pass: noway (eller var det norway) på nye er login: brukernummeret du fikk av NGT eks: 74445 -10000 +P (det blir i dette eksempelet P64445 ) og pass : passordet du fikk for å aktivere modemet (det laaaange nummeret) når du da er inne der må det konfigureres som bare eff (søk på forumet, det er mange poster om dette, og jeg finner ikke noen i farta ) IIS kan du legge til hvis du har windows 2000 eller XP ved å gå inn på legg til/fjern programmer --> legge til fjerne windows komponenter (eller hva det nå enn heter i på de norske versjonene) når du har lagt inn IIS vil det bli opprettet en mappe på rota av c: som heter inetpub, går du inn der finner du wwwroot som inneholder alle dokumenter som IIS-serveren disponerer for domenet ditt. og til slutt registrerer du en konto på f.eks www.no-ip.com med mindre du har statisk ip da Lenke til kommentar
nextri Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Du trenger passord for å konfigurere modemet. Kan være det er det samme som passordet du har fra før, men mitt var ikke det, og jeg måtte få det i mail fra NGT. etter du har passordet kjører du telnet 10.0.0.1, pass på at maskinen din har ip 10.0.0.2 så skriver du inn passordet. skriv så "enable" så passord en gang til så set nat entry add 10.0.0.2 <portduvilåpne> <ipadressendin> <portduvilåpne tcp du kan også skrive udp istedenfor tcp. ipadressen finner du på broadpark under min side. Har selv åpnet enkelte porter som ikke var åpen, porter som trengs for porgrammer som direct connect, msn, kazaa, og masse andre.. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Dette er for Cisco-modem. Ikke alle har Cisco.... Lenke til kommentar
Zamot Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 Hmm. Jeg kan ikke huske noen passord jeg. Kundenr har jeg. Må nok finne frem papirene fra nextgentel. Men tror ikke jeg brukte noe aktiveringsspørsmål. Tror jeg har cisco. Skal prøve dette! En annen dag. God natt! Lenke til kommentar
nextri Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Dette er for Cisco-modem. Ikke alle har Cisco.... så sant så sant... ikke dum du Lenke til kommentar
Lch Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Ahhh, endelig noen som har forstått det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå