Nuffern Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Dersom maskinen blir så varm at den blir ødelagt før den slår seg av, er dette en konstruksjonsfeil på maskinen, og du kan derfor reklamere uansett. Det er forskjell på varme som over tid som reduserer komponentenes levetid, og rask stigende varme som skal få systemet til å skru seg umiddelbart av. Lenke til kommentar
reor Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Just presis! Tetter man igjen for vifteåpning eller varmluftsgitter med eksempelvis en pute/dyne eller klær blir maskinen varm uten at dette er konstruksjonsfeil som gir reklamasjonsrett. Mister man laptopen i bakken kan elektronikk kortslutte når maskinen blir påslått som igjen gir varme uten at hendelsen utløser noen reklamasjonsrett..... så enig med Nuffern Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Tetter man igjen for vifteåpning eller varmluftsgitter med eksempelvis en pute/dyne eller klær blir maskinen varm uten at dette er konstruksjonsfeil som gir reklamasjonsrett.Han hadde jo ikke tettet igjen noe. Men selvfølgelig, ødelegger man med vilje er det jo ikke konstruksjonsfeil. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Mitt tidligere innlegg var ikke rettet mot trådstarter da saken her sannsynligvis dreier seg om støvoppsamling og ansvaret for dette. Det jeg mente å si var at en overopphetning ikke strengt tatt trenger å være en reklamasjonssak. Lenke til kommentar
heme Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Ut ifra produsenten av skjermkortets hjemmesider ser det ut til at produkter sluppet før 31. August 2005 har 3 års garanti. Merkelig at netshop da påstår at de opererer med 2 år. Edit: direkte link funka dårlig men fant det ved velge "getting warranty service" på http://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894 for deretter å velge "I need help getting warranty service for my product". Endret 9. januar 2008 av heme Lenke til kommentar
Caze Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Ut ifra produsenten av skjermkortets hjemmesider ser det ut til at produkter sluppet før 31. August 2005 har 3 års garanti. Merkelig at netshop da påstår at de opererer med 2 år. Edit: direkte link funka dårlig men fant det ved velge "getting warranty service" på http://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894 for deretter å velge "I need help getting warranty service for my product". Garanti har lite eller ingenting med denne saken å gjøre. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Nja, det kan gi føringer for hvor lenge produsenten forventer at varen skal leve. Husk at det var et skriv om hvor lenge bransjen mente at en telefon skulle vare som felte dem i siste instans. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Men det viste seg jo, heldigvis, at hva leverandøren mente ikke ble gjeldende for hva loven sier. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Nå, har det skjedd noe mer? Lenke til kommentar
Otowi Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Nå, har det skjedd noe mer? Lurer på det samme jeg.. Har det skjedd noe i saken??? Kommer ikke til å bruke Netshop etter all den dårlige omtalen på dette forumet... Nei, bruker heller Komplett eller andre seriøse aktører evt. gå i en butikk.... Endret 7. mars 2008 av Otowi Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Vil også gjerne vite om trådstarter har kommet noe lengre. Sitter selv med ca samme pc som har tatt kvelden. Og ettersom jeg bruker min bærbar til skolearbeid så jeg hadde håpet på en rask reparasjon, men hvis jeg må gjennom det samme som trådstarter ser det stygt ut. Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Kjedelig sak dette, hva har egentlig skjedd med Netshop da? Har handlet mye hos dem, og har aldri hatt noe særlig problemer. Fikk tilogmed returnert et skjermkort som ble ødelagt etter at jeg skulle bytte vifte og sette på ramkjølere. Da spurte jeg om hva som kunne være galt, evt om det var mulighet for å gjøre noe md dette, uten forhåpning om noe da jeg selv hadde ødelagt dette. Han selgeren jeg snakket med da sa det så enkelt at jeg skulle bare bytte til original kjøler, skrive hans navn på pakken, og så sa vi ikke mer om det. Dagen etter at kortet hadde forlatt mine hender kom de med nytt(dette var på TG). Fikk til og med et nyere og bedre kort tilbake, da mitt gamle ikke var i salg lengre. Han selgeren må ha slutta... Lykke til, og la oss endelig få høre hvordan denne saken går! Lenke til kommentar
Gabriel Shear Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hvordan endte denne saken? Lenke til kommentar
MgrBuddha Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Hei alle sammen. Beklager at dere ikke har hørt noe fra meg om denne saken. Mye annet i livet osv. Vel, det hele endte med at jeg tok saken til Forbrukertvistutvalget. Pga Netshop's manglende vilje til å komme meg i møte krevde jeg like godt hele kjøpet hevet. Saksbehandlingen der tok over et halvt år. Så en dag deiset det en feit konvolutt ned i postkassa. Fullt medhold på alle punkter! Knusende seier! Netshop ble dømt til å betale meg hele kjøpssummen tilbake. De kunne nå ha valgt å kjøre videre i domstolene, men skjønte nok at de hadde en særdeles tynn sak. Og jeg hadde ikke gitt meg på tørre møkka. Så pengene har jeg fått tilbake. Lønner seg å stå på. Takk til alle her på forumet som bidro med gode råd og oppmuntring. Saksdokumentene finnes på Forbrukertvistutvalgets sider med saksnr. 08/366 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå