Gå til innhold

HD2900Pro 512-GDDR3/1024-GDDR4


Theo343

Anbefalte innlegg

HD2900PRO hadde jaggu et kort liv må jeg si.. hehe.. nå er de jo ikke å få tak i overhodet i noen butikker..

 

Jo, dette var vel egentlig varslet på forhånd, om jeg ikke husker feil. Et midrange-kort som skulle være tilgjenglig til 3850/3870 kom på banen. Litt sleipt å gjøre slikt, men man må vel knive for å være med i grafikkracet disse dagene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jo, dette var vel egentlig varslet på forhånd, om jeg ikke husker feil. Et midrange-kort som skulle være tilgjenglig til 3850/3870 kom på banen. Litt sleipt å gjøre slikt, men man må vel knive for å være med i grafikkracet disse dagene.

 

tja, sleipt og sleipt.. du får jo et kort som lett kan flashes til XT, og da har du plutselig et kort til 1700kr på høyde med et til godt over 2500kr, ser XT ligger oppunder 3000kr. og ATi tapte på PRO, grunnet det var lik minnebus og kjerne som XT, så det var rett å slett ikke lønnsomt med 512MB/512bit PRO kort

 

 

jeg kjører 2 stk PRO flashet til XT. kjører forøvrig begge kortene på 780/860 uten problemer..

 

 

fornøyd jeg, selv om HD3870 hadde vært kjekt :)

Lenke til kommentar

Var innom bruktmarkedet her om dagen, da la jeg merke til at han som kjøpte PRO kortene mine, som var flashet til XT, selger de som rene XT :hrm: det syns jeg er ren og skjær svindel... :realmad::wallbash:

 

Skrev selv i min salgsannonse at det var pro flashet til xt, som den ærlige sjelen jeg er :innocent: synes bare at det er moralsk forkastelig å jukse slik :grumpy:

 

Er det noen måte å finne ut om pro som er flashet til xt virkelig er xt?

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar
Jo, dette var vel egentlig varslet på forhånd, om jeg ikke husker feil. Et midrange-kort som skulle være tilgjenglig til 3850/3870 kom på banen. Litt sleipt å gjøre slikt, men man må vel knive for å være med i grafikkracet disse dagene.

 

tja, sleipt og sleipt.. du får jo et kort som lett kan flashes til XT, og da har du plutselig et kort til 1700kr på høyde med et til godt over 2500kr, ser XT ligger oppunder 3000kr. og ATi tapte på PRO, grunnet det var lik minnebus og kjerne som XT, så det var rett å slett ikke lønnsomt med 512MB/512bit PRO kort

 

 

jeg kjører 2 stk PRO flashet til XT. kjører forøvrig begge kortene på 780/860 uten problemer..

 

 

fornøyd jeg, selv om HD3870 hadde vært kjekt :)

 

Tja, ikke noe galt i å se det positive i saken selvfølgelig. :) Strømforbruket er jo forsåvidt litt høyt og HD3870 er jo like bra som et XT-kort. Men man får jo et bra kort uansett.

Lenke til kommentar
Ja ja... kortene var iverfall veldig bra, så evt. kjøper blir aldri å merke at det "bare" er PRO :roll:

sleipe folk finner man overalt ;)

 

Er det ikke opptill flere 'stickere' på baksiden av kortet hvor det står 'PRO'?

 

tror det er en papirsticker under kortet, men det er jo lett å "nappe" vekk. Pleier å fjerne de selv av og til.

Gjør du det er det ingenting som kan vise at det "bare" er et pro.

Lenke til kommentar

Nå har jeg lagt inn to overklokkingsprogrammer, og skal prøve å overklokke crossfireoppsettet. Har forstått det slik at man må disable crossfire for så å overklokke hvert kort med hvert sitt program. Men når jeg flytter dvi-kabelen fra det ene skjermkortet til det andre, sender dette ikke ut signaler. Noen tips?

Lenke til kommentar
Nå har jeg lagt inn to overklokkingsprogrammer, og skal prøve å overklokke crossfireoppsettet. Har forstått det slik at man må disable crossfire for så å overklokke hvert kort med hvert sitt program. Men når jeg flytter dvi-kabelen fra det ene skjermkortet til det andre, sender dette ikke ut signaler. Noen tips?

 

http://rapidshare.com/files/71500253/QF_HD...BIOS_Editor.zip

 

lag din egen bios, latterlig enkelt. du bare loader den gamle biosen inn i programmet, og enkelt setter du gpu og minne frekvenser. saver, og vips, så har du en egenlagd bios..

 

så flasher du..

 

så slipper du det maset med bytte av skjermkort, klokke først den ene så det andre.. to programmer osv osv

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
jeg foreslår 2500.

 

For begge to ?

 

Er du riv ruskanes rar eller (:tease:) G92 og R670 er umulig å få tak i !! (omentrent)

2900XT koster jo 2500-3000,- ny !

Det er snakk om to Pro-kort uten garanti. Et skinnende nytt R600 Pro-kort koster ~1700, og det er et elendig kjøp i forhold til markedet i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...