Gå til innhold

HD2900Pro 512-GDDR3/1024-GDDR4

Theo343

Anbefalte innlegg

med biosen fryser 3dmark ja.. da venter jeg litt..

har omsider fått atitool til å virke.. får man satt volt på hd2900? en på tecpowerup forumet som sier han ikke får satt volt, volten hopper tilbake til default igjen. ?

edit: min gjør det også

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror heller at AMD har hatt litt problemer med å få solgt nok og siden Intel også tar markedet fra dem så sliter de på økonomien så helt random R600 blir klokket ned og satt litt ned på volt og blir kalt pro istedenfor XT og de har et prisgunstig produkt å selge får å tjene noe peng, helt til 8800gt kom da ble det plutslig være hlet til evnt R670 og R680 kommer .....

Det er i midend markedet det er pegner å tjene ikke i lowend eller highend !!

Lenke til kommentar
Hvilken volt kjører XT på da orginalt, vil XT-kortene kunne klokke høyere enn PRO-kortene?

Pro er relablet XT som ant. ikke var gode nok til å selges som XT kort, ergo er nok XT bedre plukk.

sikker?

les posten her

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=164297

these are not failed cards from higher end products
(om 8800GT)

For the record neither are the 2900 Pros.
Lenke til kommentar

da var 2900PRO byttet ut til fordel for 88800GT etter de problemene som nevnt tidligere. Det ble et Asus ettersom det var det eneste å oppdrive per i dag. Synd jeg måtte krype til korset og returnere 2900PRO, men med de uanmeldte rebootene så holdt jeg ikke ut. Om det var feil på kortet eller det var mitt gamle HK (Asrock 939 Dual SATA2) vet jeg ikke. Nvidia kortet er ikke halvparten så kult som 2900 og kjølern er knøttliten i forhold, men det er problemfritt om ikke annet :)

Lenke til kommentar
da var 2900PRO byttet ut til fordel for 88800GT etter de problemene som nevnt tidligere. Det ble et Asus ettersom det var det eneste å oppdrive per i dag. Synd jeg måtte krype til korset og returnere 2900PRO, men med de uanmeldte rebootene så holdt jeg ikke ut. Om det var feil på kortet eller det var mitt gamle HK (Asrock 939 Dual SATA2) vet jeg ikke. Nvidia kortet er ikke halvparten så kult som 2900 og kjølern er knøttliten i forhold, men det er problemfritt om ikke annet :)

Angående rebootene var det sikkert mangel på strøm og/eller hovedkortet...

8800gt er jo et bra kort det også da :thumbup:

Lenke til kommentar

Angående rebootene var det sikkert mangel på strøm og/eller hovedkortet...

8800gt er jo et bra kort det også da :thumbup:

var ikke mangel på strøm faktisk, prøvde med skjermkortet på egen psu og resten på en annen. veldig usikker på hva det kom av, men fungerer knall med det nye skjermkortet iallfalll :D

Lenke til kommentar

Hvis dere sko velge mellom HD2900pro 512MB og 1024MB, hvilket kort ville dere ha valgt?

Fikk med meg at 1024MB versjonen har minne spesifisert til 1250MHz i motsetning til 512MB som har 1000MHz?

Forresten, er det noen ulemper med å bruke en cpuvannblokk til å kjøle ned et skjermkort?

Tenker på denne:

http://www.virtual-hideout.net/reviews/Meg...erator_2/23.jpg

Blir det dårligere ytelse pga den er snudd opp ned?

Lenke til kommentar

hei.. har akkurat oppgradert PC-en, kjøpte deriblant HD 2900pro 512-GDDR3. men har hatt noen problemer der bildet henger seg.

det snåle er at bildet henger seg oftere vist jeg laster ned, så jeg har prøvd og laste ned nye drivere til både netverks kort og skjerm kort, men det ble ikke noen forskjell. så jeg lurer på om det er noen som har det samme problemet eller vet en løsning!

(kjører half life og medal of honor airborn uten problemer untatt at bildet henger seg av og til!):p

Lenke til kommentar
Kommer det ut en 1024MB versjon?

Får klare meg med med en x800XT i mellomtiden...

Det bør det jaggu gjøre. Ryktene jeg har sett sier at det kun kommer i 512MiB versjoner, men det høres rart ut. Jeg er litt redd for å begynne å kjøpe 512MiB-kort nå, da high-end befinner seg på 768-1024MiB. Litt merkelig om de skal fortsette med 512MiB mid-high helt frem til neste generasjon (siden, om man bruker høy oppløsning, så befinner man seg over 512MiB i enkelte spill allerede nå, hvilket vil bety at man må kjøpe GTS640/GTX eller XT1024 i tospann om man skal ha noen sjans til å spille disse spillene på 1920*1200 (evt. 2900Pro 1024MiB, men de blir jo borte med en gang de blir lagt ut for salg). Det er en realtivt heftig slump penger. Hvis det viser seg at de ikke kommer til å bruke mer enn 512MiB blir jeg ganske irritert. Med CF/SLI, så burde man tenkt på dette aspektet, og hatt større valgmuligheter når det gjelder minnestørrelse. GTS320 er jo helt ubrukelig i SLI f.eks., man får ganske bra ytelse, men man har ikke nok minne til å utnytte ytelsen fra GPU i nyere spill. Med disse nye kortene blir jo ytelsen enda høyere i forhold til hvor mye minne man rutter med. Ser for meg neste sommer, i utgangspunktet kongeytelse, men skjermkort som bruker vanlig RAM fordi det ikke er nok RAM på kortene, og dermed kjører med helt horribel framerate. Jeg gleder meg allerede.

Når det gjelder spill som allerede liker veldig mye minne så har vi CoH, som ofte kan ligge på opptil 600MiB i DX10 med alle kvalitetsinnstillinger på fullt, og i høye oppløsninger. Vi har Oblivion, som til tider ligger veldig tett opptil 500MiB (med texture-mods etc.), selv i ikke helt ekstreme oppløsninger. Crysis har jeg ikke sett noen som har sjekket enda, men kan ikke tenke meg at det er snakk om under 512MiB brukt på full peis og i høy oppløsning der heller.

Det virker rett og slett som om man rett og slett ikke tar hensyn til at to greie kort i tospann ER high-end, og følgelig krever minne nok til at man kan bruke høyoppløselige teksturer og høy skjermoppløsning.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

CAT-scan: du må ikke kolapse riktig enda... :p huske at de korta som kommer nå ikke er noe anna enn mellomklasse kort. kommer nok heftigere ting litt senere. men blir ganske overasket hvis ingen brudusenter slipper 1024mb modeller ihvertfall til HD3870

tipper HD3780 X2 kommer med 1gig hissig gddr4, håper disse lett kjører CF uten for mye mas, da sitter man faktisk med Quad gpu til litt mere enn 8800 ultra ko0ster idag. da går det nok litt unna selv i crysis 1920*1200

Lenke til kommentar

klokka cpu til 3.6 nå, og begge korta på stock. kun flasha til XT

fikk 19028

men cpu ble for varm på denne frekvensen, så det blir til att jeg kjører 3.4

skjønner ikke att den kunne bli såå mye varmere ved bare 200mhz klokk.

har 68grader full load ved 3,4, ved 3.6 var den oppe i 79 grader. og det etter bare 4-5 min

post-49079-1194815886_thumb.jpg

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...