Simkin Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 får man klokket x800 og x1000 serien i crossfire? ja da ved å kun bruke ETT enkelt program, samme som du gjør når du klokker kun et kort? funker dette ? med rivatuner og amggpu klokker og så skru crossfire? http://www.nordichardware.com/Guides/?skrivelse=516 denne har jeg prøvd.. Lenke til kommentar
jeeeez Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Har ALDRI overklokket NOE som helst før! Hørte noe om at Tray tools hadde muligheter for å klokke rimelig lett, men finner det ikke :S Har nyeste offisiell Ati driver, skal overklokking være inkludert i denne? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 å klokke er ingen sak.. men når det kommer til to stk HD2900 er det mye dill.. ikke noe vanskelig, men tungvint. derfor håper jeg det kommer et program, eller att ati selv kommer med dette i catalyst snart Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Jeg tror jeg snakker for alle med 2900pro\xt i cf her, Vi vil ha et program å klokke med...ikke 2 pluss bytting av skjerm osv. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Jeg tror jeg snakker for alle med 2900pro\xt i cf her, Vi vil ha et program å klokke med...ikke 2 pluss bytting av skjerm osv. ja håper det. bare det ikke blir ati tool. det nekter å starte hos meg.. så X1000 serien @ crossfire kan man altså klokke uten å bytte skjermer? Endret 5. november 2007 av Simkin Lenke til kommentar
jeeeez Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Vel, kan noen komme med et forslag til klokkeprogram til meg? Har koble 2x6 pin kontakter på kortet... Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Vel, kan noen komme med et forslag til klokkeprogram til meg? Har koble 2x6 pin kontakter på kortet... Hvis du bare har ett kort kan du nesten bruke hva du vil. AtiTool, rivatuner, powerstrip osv osv... letteste ville vært å bruke ATIoverdrive i catalyst menyen, men er litt usikker på om du får aktivert overdrive siden du "bare" har 2x6 pin og ikke 1x6pins og 1x8pins Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 har det noe å si for overklokkingspotensialet med 8pin fremfor 6pin? Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 _sindre_: Virker ikke slik. De to siste ledningene er jord. Dog mulig det fører til mer stabil spenning til kortet. Lenke til kommentar
Kræz Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Er det noen som sitter på ett kort og ønsker å kjøre Crossfire? Jeg vurderer å legge mitt HD2900Pro 512 ut på bruktmarkedet. Endret 6. november 2007 av Chris_Henrik Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Endelig ser det ut som det skjer noe.. http://forums.techpowerup.com/showthread.php?p=516143 (post nr. 3) Da finnes det i det minste fungerende bios-editorer! Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) QF_CrossFire_HD2900XT_OC_Tool.zip det der er jo nøyaktig den samme som guiden på nordichardware. skifte om på skjermer og bruke amd gpu klokk, bare att du blir guida gjennom via det programmet der. prøvde det da, men neida.. får beskjed om å klokke kort nr 2 først, men det viser seg att jeg allerede bruker kort nr 2. så da fikser jeg slik att jeg bruker det nederste kortet, som tydeligvis er kort nr1, men da får jeg ikke skjermbilde i bios, kun i windows! fikk tilslutt fiksa så jeg satte klokk på begge kortene, men da fikk jeg ikke enabla crossfire, selv om det sto det i catalyst.. AARGH! vil ha et skikkelig program, nå! ! ! QF_CrossFire_HD2900XT_Modded_BIOS.zip Ser man kan flashe bios her, 5 bioser med forskjellige hastigheter for ekstrem kjøling/vann, og en bios for standard kjøling. vil den for standard kjøling med hastighet 880/950 @ 1.25v biosen kunne funke på et 2900pro? eller må jeg skru opp hastighet på vifta? høres litt mye ut er jo egentlig for XT Endret 6. november 2007 av Simkin Lenke til kommentar
smy Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) 880 på gpu ikke umulig det nei er opp 850/950 her med standard pro volt på mitt Endret 6. november 2007 av smy Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 880 på gpu ikke umulig det nei er opp 850/950 her med standard pro volt på mitt bruker du standard kjøler? evt skrudd opp vifta på fullt? hvor varm blir den? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) *****slettet*** Endret 7. november 2007 av Simkin Lenke til kommentar
amiga600 Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 hvor mye watt trenger man for å kjøre 2900pro i crossfire egentlig? har mist 500watt.. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 hvor mye watt trenger man for å kjøre 2900pro i crossfire egentlig? har mist 500watt.. mener at fluesopp sin corsair 650W bukka under for presset, så over det. gar sel bitt meg merke i gigabyte odin 800W, tester bra, modulær og er veldig billig https://prisguiden.no/product.php?productId=74595 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) kan også anbefale Thermaltake Toughpower 850W denne har fått meget gode kritikker, bare å søke opp selv. denne har også 2 stk 8pin pci-e kontakter + 6 pin pci-e. en meget støysvak og kraftig sak. kjører 2 stk hd2900pro uten problemer. Endret 7. november 2007 av Simkin Lenke til kommentar
amiga600 Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 blir fort mye penger for noen fps mer det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå