Gå til innhold

HD2900Pro 512-GDDR3/1024-GDDR4


Theo343

Anbefalte innlegg

ok, takker for tilbakemelding Fluesopp. Greit å få klarert det med CS:S. Uansett, jeg er redd dette kortet går tilbake der det kom fra. Bestiller 8800gt over helga så får vi se.

Man må huske på at ikke alle skjermkort er feilfrie. Høres ut som du har fått et mandagsprodukt. Du kan bytte produktet.

 

 

Sant det du sier også ja, men akkurat den buggen er veldig kjent i CS:S..bedre å teste andre spill.

Men hvis du har problemer i flere spill så hadde jeg vurdert det Theo sier ja:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Simkin: Det holder med 60% hvis du ikke liker bråket, 60% holder hos meg ihvertfall. Ellers er jo 96% bedre da( Tok en dårlig spøk i samme slangen :!: )

Men skal du gå for maks-klokk så er ikke 100% så dumt, eller så har vi vann da.

(jeg kan rett og slett ikke ha 100% her, dama kverker meg langsomt da)

Men hvis du kan ha det bør du ha så bra kjøling som mulig, du vet aldri når tempen eller andre ting begynner å krølle seg.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

ok. hva bør maks tempen være?

 

husker mitt X1900XT gikk over 100grader et par ganger.. :whistle:

 

Ati tools vil ikke starte hos meg, får en typisk windows feilmeling. har prøvd å re-installere skjermkort driverene, men nei..

 

noe annet program jeg kan bruke som styrer viftene?

 

og et par spm om amd gpu clock.

 

har fulgt den guiden på nordichardware, og jeg får satt clock på begge kortene ved å bytte om skjermene. men får ingen økning i 3dmark,, hm..

 

og hvorfor går det tilbake til default etter restart av windows?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk HD2900 er bedre enn 8800GT (hvertfall XT-versjonen), men at problemet ligger i "dårlige" drivere. Om dette stemmer vil jo imidlertid bare tiden vise.. :whistle:

 

Grunnen til at jeg mistenker noe slikt er at ATI har hatt mye mindre tid til å optimalisere drivere, samt at det yter bedre på noen ting, f.eks 3dmark, noe jeg tror kan delvis være grunnet at AMD har optimalisert driverne for dette ganske bra :hmm:

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar

Merkelig, får bare 9500poeng i 3Dmark 06 med HD 2900XT 1GB. (resten av specsa finner du i signaturen)

Alt uklokket.

 

CPU testen og SM3.0/HDR testene gir resultater som ville gitt meg ca 11 000peong. (de poengene var ganske så like som 8800GTX kortet)

Men SM2.0 var voldsomt mye lavere, og det lagget en god del i begge de to testene.

CPU: 3348

SM3.0/HDR: 4560

SM2.0: 3238

 

På 8800GTX lå både SM2.0 og SM30/HDR på ca 4600 hver.... Hva kan ha skjedd?

 

Drivere ble slettet med driver cleaner, og via enhetsbehandling. (bruker nå catalyst 7.10)'

 

Edit: Virker som om ytelsen er enda dårligere enn sist jeg prøvde. 12FPS i WIC (første gang jeg testet kortet fikk jeg 17FPS) Mens 8800Ultra XXX får ca 27FPS.

4xAA, DX10, 1920x1200

Endret av andrull
Lenke til kommentar

argh!

 

trenger litt hjelp her.

 

får klokket kortene hver for seg ved å først klokke secondary og så primary som guiden på nordichardware sier.. det går fint.

 

får klokket begge kortene, men idet jeg enabler crossfire og skal kjøre 3dmark, er det ingen forskjell.. på ETT kort er det forskjell, men ikke 2 kort..

 

:(

Lenke til kommentar
argh!

 

trenger litt hjelp her.

 

får klokket kortene hver for seg ved å først klokke secondary og så primary som guiden på nordichardware sier.. det går fint.

 

får klokket begge kortene, men idet jeg enabler crossfire og skal kjøre 3dmark, er det ingen forskjell.. på ETT kort er det forskjell, men ikke 2 kort..

 

:(

 

Bruk catalyst 7.9... ikke 7.10 :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...