Gå til innhold

HD2900Pro 512-GDDR3/1024-GDDR4


Theo343

Anbefalte innlegg

skal søke litt å se.

 

prøvde s.t.a.l.k.e.r nå nettopp.. hadde mye mer fps med Crossfire enn med bare ett kort..

 

men fikk merkelige hvite og gule striper på skjermen når jeg snudde meg fort, dette skjedde kun med crossfire på.

 

prøvde Half-Life 2, og det går perfekt. men fps er den samme med og uten crossfire.

 

Hmm og du har tilkoblet 8 og 6pins strømkontakt? Hva er 12v Amp verdiene og maks 12v total AMP(ikke addert).

 

ja, både 6 og 8 pin på en Thermaltake Toughpower 850W.

 

hvordan ser jeg amp verdi?. legger ved et bilde pc probe 2.

 

 

EDIT: HL2 og HL2 Deathmatch fungerer uten lagg og artifacts, selv om jeg mistenker jeg skulle hatt langt mer fps..

 

men prøvde CS:S igjen istad på militia som er et HDR map, og det var sinnsykt med artifact, og det virka som om HDR effekten ikke ville fungere ordentlig, blinka og flasha på hele skjermen.. grønne striper på kryss og tvers av skjermen..

post-49079-1193695869_thumb.jpg

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har klokka cpu, og satte alt tilbake til orginal verdi å prøvde nå istad. både ram og cpu

 

får artifact ved bruk av crossfire i cs source, men ikke med singel kort, selv om det hakker fælt. S.T.A.L.K.E.R hadde også tendens til artifacts ved bruk av crossfire..

 

men 3dmark06 er helt fin, scorer 17000 der. ingen artifact.. HL2 og HL2 deathmatch er også helt lagg og artifact fri.. prøvde GTR2 igår, og det fungerte også, både med og uten Crossfire..

 

begge skjermkorta er UKLOKKA

 

 

merkeligste jeg har vært borti noen gang

 

 

men en eller annen, svar meg på dette:

 

hvis en av korta hadde hatt en defekt, da ville vel dette blitt vist i 3dmark?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

har formatert en gang allerede..

 

bruker 7.10 drivere

 

 

somsagt.. HL2 og HL2:DM går fint. ingen lagg, eller artifact..

 

men det er også NULL forskjell på fps med og uten crossfire i HL2

 

Høres ut som samme type feil som jeg hadde med bf2142 tidligere. Ble kvitt det når jeg formaterte og la drivere og spill inn på alt. Viste seg at det var en typisk program bug og det er ikke bestandig 3dmark avslører slike bugs

 

program bug i catalyst drivere du tenker på da?

 

hvilken drivere bruker dere? har ikke prøvd andre enn nyeste 7.10 enda

 

 

kan chipset drivere ha noe med dette å gjøre?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Kan være mange grunner, jeg har måttet legge inn windows ca.10 ganger nå før alt fungerte som det skulle.

Hvis du ikke fikk artifacts i 06 så tviler jeg på at korta er defekt, rettere sagt kan si det ganske sikkert.

 

Prøv de driverne som fulgte med, er noen som har hatt problemer med 7.10...husk hotfixen til 7.9 hvis du legger inn drivern som fulgte med.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

ok, tviler egntli på att det er korta jeg også. er noe programvare som kødder opp..

 

uansett:

 

har nå installert 7.9 drivere MED hotfixen. og det ble mye bedre i source, den blinkinga med striper over hele skjermen er borte, men fremdeles er det langt fra bra.. hånda/pistolen går konstant og blinker, og det henger etter hvis jeg snur meg fort.. fps er fremdeles den samme med ett og to kort... er dette vanlig i source?

 

S.T.A.L.K.E.R derimot fungerer nå perfekt med crossfire, hadde en liten artifact med 7.10 driveren, men den er nå borte. prøvde det bare en kjapp tur, men så ikke noe til det.

 

irriterer meg GRØNN på att cs source er slik, det spillet jeg spiller (spilte :roll: ) aller mest

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Mye enklere å bare kortslutte :)

Men tenker å vise hvor effektivt det er å over volte og undervolte da om natta da den står å laster ned eller du bare surfer og vil ha stillhet ;)

 

rivatunergraf2900proxl2.jpg

 

Ingenting henger seg og det funker i CF bare at man må gjøre som når man klokker ta et skejrmkort av gangen :(

Bruker Atitool 0.27 beta2 og rivatuner 2.05. funker fint bare noen museklikk og du akn ha 2.038v@GPU og 3.4v@mem :thumbup:

 

Håper du får fikset volt problemet ditt da fdl, men ville ikke hatt 1.3v på luft med mindre du sitter med "støvsugeren" på 100%

 

Edit:

Har også hørt at noen har problemer md å få ATItool til å funke så her er bare noen bilder av innstillingsmuligheter med siste Beta av ATItool 0.27

innstillingersomermulighx2.png

 

Om det er plagsomt kan jeg godt fjerne det :roll:

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

jeg gir opp.. etter enda en re-installasjon av Steam/HL2/CS:S

 

har nå spilt Half-Life 2 på forskjellige steder, og spillet sklir perfekt!! god og stabil fps.. tror allikevel fps er riktig i i HL2 etter jeg har spilt litt :thumbup:

 

men så skal jeg spille CS Source da, og det lagger og hakker, pistolen/hånda går og blinker...

 

Så Half Life 2 funker, men ikke CS:Source...

 

det er jo samme spill/grafikkmotor??

 

 

HRMF :mad::realmad:

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

får se det ann litt.. prøve å søke på internett, evt sende en mail til valve eller ati

 

men har nå prøvd Half-Life 2: Last Coast. der er det en stress test med mange tunge teksturer + HDR..

 

prøvde den i 1600X1200 og ALT på maks, 16XAA og 6XAF + HDR. fikk 188fps

 

 

spent på hva andre lignende systemer klarer, i å med att jeg er usikker på om mitt system fungerer optimalt i hl2, selv om jeg tror det nå..

 

 

kom igjen folkens, ta testen, har dere steam, er programmet nede på 10 min.

 

:)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Problem (OC av singelkort).

 

Klarer ikke å få vddc til 'holde seg' gjennom hele 3Dmark06 testen. Rett før Forest Firefly detter den ned til stock 3d(1,20), med dertil tillhørende 'sudden freez'..

 

Noe som jeg må skru av? Har disabled CCC.EXE & MOM.EXE , samt servicen Ati HotKeypoller.

 

Takk for hjelp.

 

mvh r.-

Lenke til kommentar

Tillig hjemme fra Skole idag ;)

 

Skal bruke tiden på å montere fra kjøleren for å se åssen jeg ksla kjøle minne når vann blokka kommer på ...

Blir kanskje også et lite bytte til RV670 når det kommer om det viser seg å klokke bra og ikke blir for varmt (55nm) ;)

 

Det med korslutning a de 2 ekstra pinnene på power input funker skammlig bra til en veldig billig penge ;)

ståltråd er alt du trenger ;)

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...