Gå til innhold

HD2900Pro 512-GDDR3/1024-GDDR4


Theo343

Anbefalte innlegg

Måtte jekke ned VDDC fra 2.20V til 1.875V - da fullførte 3DMark :thumbup:

Er nok mye testing som skal til for å finne optimale spenninger på dette kortet..

 

Maze er flotte og se på, men denne 'steikepanna' av en GPU tror jeg trenger heftigere blokker. Maze 4 er ikke allverdens innvendig - kun sirkleformede profiler. Har mer tro på designet til high-end CPU blokker ala Storm og TDX til denne.

 

Uansett, høyeste kjernetemp under testen var 52 grader. Men ser at cpu-temp har økt med 4-5 grader, sikker fordi gfx har varmet opp vannet.Fornøyd så langt - untatt Voltage Regulator temp, den gikk faretruende høyt med bare passsiv ribbe, måtte sette på en liten vifte på 1.000 rpm i bakkant.

 

I morgen blir det mer 'find max core/men -action'! Tror dette kortet skal klare 12K i 3Mark06.

 

btw, kan noen sjekke hva VDDC er i PRO biosen ?Mulig vi har funnet en forskjell her - XT gir VDDC 2.20V

Endret av roger_h99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mener og huske dette fra 1900XT dagene, var da spennings regulatorene til minnet som var uhyre følsom for extra volt, og ble det for varmt frøs 3dmark. mener og huske at jeg endte opp med kun og klokke core. men nå har jo du fine kjøleribber på kortet. er nok lurt med ei vifte skal ikke rare brisen til for at det blir resultater

Lenke til kommentar
Får dessverre ikke lagt ut CF resultater før i morra eller onsdag, beklager dette for dere som har ventet..håper dere forstår det og ser frem til onsdag.

Personen som jeg skulle møte var syk, så han sendte den istedenfor.

Dette lukter det svindel av ;) Neida.. Vi venter i spenning vi =)

Lenke til kommentar

Hva er greia med at 2900 pro er sterkere enn 2950 pro?

Etter det jeg har sett av spesifikasjoner på 2950 så er de jo ganske heftige?

Core: 825, mem: 2.4Ghz effektivt, 320 stream-prosessorer, 512 Gddr4 samt 55nm som kan være et godt overklokkings potensiale?

 

På hvilken måte er dette kortet strippet ned, ser for meg ut som et nytt highendkort, fill me inn plz :)

Lenke til kommentar

Utenom at den er litt høyere stock så har den like mange stream pro. osv...Det eneste blir mindre kjerne og dx.10.1 som ingen har nytte av ennå utenom utviklerne. Utenom det så er det omtrent ikke forskjell.( det har jeg lest, sier ikke at dette er den fulle sannhet)Personlig så tror jeg det blir svært liten forskjell og så håper jeg at de blir i samme priskladde.

Får dessverre ikke lagt ut CF resultater før i morra eller onsdag, beklager dette for dere som har ventet..håper dere forstår det og ser frem til onsdag.Personen som jeg skulle møte var syk, så han sendte den istedenfor.
Dette lukter det svindel av ;) Neida.. Vi venter i spenning vi =)
Tviler sterkt på at denne personen svindler meg for å si det sånn :thumbup: Han her stoler jeg 100% på når det gjelder kjøp ja.

Jeg legger ut med en gang powerbomba har blitt satt inn og fått klokka opp litt :fun:

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...