Gå til innhold

HD2900Pro 512-GDDR3/1024-GDDR4


Theo343

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg blir Skikkelig fristet av dette produktet jeg også, men lommeboken (og fruen) er nok ikke enig i at det er verdt det..

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
tenkt reaksjon: Hæ!!??! Du har jo akkurat kjøpt nytt skjermkort jo!!(les: september i fjor, som for alle andre enn de som er på "oppgraderingskjøret" er veldig kort tid siden...) For ikke å snakke om prosessor, kabinett, minne, hovedkort etc, etc, siden den gang
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Kjenner jeg blir Skikkelig fristet av dette produktet jeg også, men lommeboken (og fruen) er nok ikke enig i at det er verdt det..

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
tenkt reaksjon: Hæ!!??! Du har jo akkurat kjøpt nytt skjermkort jo!!(les: september i fjor, som for alle andre enn de som er på "oppgraderingskjøret" er veldig kort tid siden...) For ikke å snakke om prosessor, kabinett, minne, hovedkort etc, etc, siden den gang

9591919[/snapback]

 

Javel?

Da må du lære deg en teknikk som fungerer.

Eksempel:

Du har uansett ikke råd til ny hardware, men du har kredittkort ikke sant? :)

Da kjøper/spanderer du på kona noe du vet *hun* vil ha, *og* kjøper (enda) ett skjermkort. På krita... (dersom dette skremmer har du ikke "rett" innstilling") :D

 

Eller så må du bytte kone til en som ikke bryr seg om slike detaljer. :)

Men det er da lurt å være litt mindre "ego" og gi jevnlige "oppmerksomheter".

Husk:

"Gutte/manne-hobbies" er 10ggr dyrere enn "jente/dame-hobbier" (som regel).

Har du råd til dame, har du råd til hobbies..

Noe sånt. :yes:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Dette er en teknikk jeg benytter meg av. Det vil si at jeg ganger alle priser i prisguiden med 2 :D. Derfor koster dette skjermkortet ca 4000 kroner for meg :)

 

Når det gjelder kredittkort, så kommer sannhetens time før eller siden og da det er jeg som har "kontroll" på økonomien, er det jeg som må svare den dagen det går til helvete :ermm: . Så ja, det er mulig jeg ikke har rett innstilling :p

Lenke til kommentar
Ikke å anbefale å kjøp 2900pro, 2950 er like rundt hjørne. Er en viss grunn for at dette var "silent" release.

9606081[/snapback]

Er da ingenting i veien med å kjøpe et kort til 1800,- nå hvis det gir deg det du trenger. 2950Pro kommer snart det også, men så enormt mange nyheter det spørs det om vi får se. R670 som den er basert på.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Prøv google.com for mer info om hvorfor dette her blir waste of money  :thumbup:

9606307[/snapback]

Du kan heller fortelle oss litt om hvorfor du mener det er waste of money, så kan vi fortelle deg hvorfor det ikke er det.

 

Kort sagt så er det langt i fra waste of money om man trenger et kort i denne klassen nå.

Lenke til kommentar
Veldig bra resultat :D

9616818[/snapback]

 

 

Takk :) Klokket litt mer etterpå og trodde at jeg postet reultatet... men jeg ser nå at det ikke har kommet med :hmm:

 

Uansett slik gikk det:

 

E6600 @ 3.53GHz

HD2900XT @ 833-2034

 

Resultatet ble 12499 poeng i 3dmark06 :D

 

PS: Noen her som vet om pro og xt har samme bios :hmm: de må vel ha samme bios for å kjøre crossfire...

Lenke til kommentar
PS: Noen her som vet om pro og xt har samme bios :hmm:  de må vel ha samme bios for å kjøre crossfire...

9616872[/snapback]

De har nok forskjellig bios da det virker som om PRO kortet opererer med lavere spenninger. Men, det er helt sikkert mulig å flashe til XT bios.

9616877[/snapback]

 

Supert... men da trenger jeg virkelig hjelp/råd til å gjøre det... har aldri prøvd å flashe skjermkort bios før :blush:

Lenke til kommentar
Lightman på XS har fått tak i et PRO kort som tydeligvis klokker vel så bra som et XT..

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showpo...30&postcount=21

 

Med andre ord så virker det som om dette er et veldig bra kjøp, på linje med 7900GTO i sin tid.

 

Løp og kjøp.

9616871[/snapback]

 

Ja det ser ut som om det klokker veldig bra. Men jeg ser at han fikk lavere SM 2 og SM 3 score enn meg selv om han kjører mye høyere core@874 og jeg @833

Hvordan kan det ha seg :hmm:

Lenke til kommentar
Han kjører Amd, du kjører Intel ;)

 

Edit: Kan hjelpe deg med flashing når det blir aktuelt :)

9616925[/snapback]

 

Ok, tenkte på at det kanskje var derfor, men var ikke sikker på om "SM" scorene ble påvirket av det..

 

Takk :D Det hadde vært kjempefint hvis du kunne hjelpe meg med flashing ja :) er helt grønn på det området... du skal få vite når "det" skjer ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...