Gå til innhold

HD2900Pro 512-GDDR3/1024-GDDR4


Theo343

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fluesopp:

Jeg ville ventet på bedre PSU og heller lekt meg med klokking på ene kortet :)

 

Startfanet:

Godt valg :)

 

Din PSU skulle holde i massevis til ett kort. Jeg mener butikkene skal ha disse overgangene, men jeg vet ikke om de er gratis. Som Corsair PSU eier kan jeg be Corsair sende meg en slik overgang til min PSU.

Lenke til kommentar
Fluesopp:

Jeg ville ventet på bedre PSU og heller lekt meg med klokking på ene kortet :)

 

Startfanet:

Godt valg :)

 

Din PSU skulle holde i massevis til ett kort. Jeg mener butikkene skal ha disse overgangene, men jeg vet ikke om de er gratis. Som Corsair PSU eier kan jeg be Corsair sende meg en slik overgang til min PSU.

 

Yupp og vet du hva jeg fikk tak i............En Tagan 900w :w00t: så jeg skal med glede klokke det ene kortet nå, mens godsaken må i hendene til Posten( styggedommen selv, men greit)

Lenke til kommentar

@Fluesopp

Sapphire 512MB.Bruker Catalyst 7.8. Tror jeg har fått XT-bios som kun er nedklokket. Kortet gir 1.2V når det går i 3D modus også (std. XT), men det gjør kanskje PRO også?

 

@khmoe

Etter flash til XT bios fikk du omtrent nøyaktig 3Dmark06 som meg da jeg klokket mitt opp til xt hastighet. Det betyr at,

* enten har jeg XT bios på mitt, eller

* så er PRO & XT biosene helt like bortsett fra hastigheten på core & ram.

 

Som nevt tidliger kan det være at PRO & XT biosene er litt forskjellig mht ram latency, men tviler på det - har ettehvert sett så mange tester som indikerer at oppklokkende PRO yter likt som XT.

 

Hvis dette er riktig skal det ikke være noe behov for å flashe disse kortene, med mindre man ønsker å slippe å manuelt klokke de opp hver gang.

Lenke til kommentar

1,2 her også ja....men da betyr det jo at xt-bios er ganske trygt, rart at vi har samme kort og 2900pro står det hos meg...men jeg bruker Catalyst 7.10 da :thumbup:

Og jeg er enig i det du sier om korta, alt er så å si steike likt,med tanke på alle testene jeg også har sett nå. Men skal sjekke volten etterpå bare for sikkerhets skyld....sitter på fruens pc nå.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

He he.. det er ikke sikkert det er så mye og hente, men vi får se.... litt voldsom bios på dette gigabyte kortet :hmm: tar nok en stund å bli vant til :whistle:

 

Er egentlig syk.... derfor jeg har vært hjemme de siste dagene... og skrudd pc med hodepine :sick:

 

før jeg fortsetter tror jeg at jeg må lage meg noe mat, fikk pcdeler i går og i dag så det har vært lite mat... mest øl og skruing :mrgreen:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...