Gå til innhold

HD2900Pro 512-GDDR3/1024-GDDR4


Theo343

Anbefalte innlegg

Da var kortet (endelig) på plass. Pga egenmekkede kjøleribber på HK passet det ikke rett inn..måte modifisere litt :)

 

Er det normalt at systemet skal gjenkjenne kortet som et XT? (se bilde). 3D klokken er 600/800 @ 1,2V, så det er nok en PRO bios I guess. Kjører foreløpig med 2 x 6pins PCI -e.

 

Foreløpig ligger kortet utennom vannloopen med org. kjøler. Det blir vann og 3Dmark / OC i morgen forhåpentigvis.

 

EDIT: Kortet gjør lett XT hastighet (750 / 825) på 1,2V og stock kjøling

post-20353-1192050023_thumb.png

Endret av roger_h99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg har fått skaffa meg en kraftigere psu, men jeg kan alltids ta ut ene kortet..muhahaha

Den begynte å låse seg, slå seg av osv. så den går ikke nei..

 

 

kjøp deg en sånn dedikert skjermkort psu for og spare litt penger . hadde en sånn men klarte og kortslute den. mener den hadde en peak på 350W 12V

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=59057

Lenke til kommentar

Synes også det var et bra resultat med de settingene fluesopp. Og kun CPU klokk.

 

Roger:

Godt å høre at kortet kjører XT hastighet uten å blunke ;)

 

Fluesopp:

Gleder meg til å se singlecard klokkingen, og du kan jo se om du får testa 7.10 Beta

 

 

Hmmm 2.195,- for 2900Pro 1GB GDDR4... jeg sliter nå...

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Andrull: syns du det var dårlige resultater? jeg vet ikke hva som er bra på så høye oppløsninger..vet at XT fikk 83 på den oppløsningen.

Leifeinar: Har tenkt på det siden det er en knall psu den Corsairen, så kunne jeg brukt de 2 6pins fra den på korta :thumbup: Har mulighet til en 250w..tror du det hadde holdt?

Det er jo 8-pins den suger kraft i fra( siden den kan trekke 150w fra hver).

Tenkte litt på den fra Tagan på 850w også.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Ad. 8-pins PCI-e kontakter.

Leste et sted (finner ikke igjen) at de 2 siste kontaktpunktene bare er 'ground' og 'sense' (egentlig pin 4 & 8). Og at eneste poenget med 8-pin er å 'lure' kortet til å tro at det sitter en ordentlig kraftig psu i andre enden..

 

Så en dude i et forum som bare hadde koblet de to siste sammen med en binders. Hensikten med dette var å muliggjøre klokking via CCC.

 

De som besitter en 8 pin kontakt kan sikkert bekrefte hvordan disse er koblet.

Lenke til kommentar

fluesopp: 250W gir ca 10A til hver kort. 300W gir 12,5A. 8 pin drar vell opp til 150W så kunne jo vært lurt og hatt en gpu psu i de?

 

når du har en såpass heftig psu som corsairen så er det lit dumt og bytte?? husker den 250W du snakker om men har ikke sett den i salg på en stund. er vel finere pris på den?

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=A...E&mcat=c531

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Tror jeg går for 1024MB versjonen.

 

Valget stod mellom 8800GTS 320MB og dette, men etter hva jeg har forstått utifra denne tråden er HD2900Pro svært klokkevennlig og mulig å få opp i XT-hastigheter.

 

Hiper Type-R 580W PSU'n min vil holde regner jeg med?

 

Leste i førstepost at man kunne be om å få med en konverter fra 6 til 8-pin, hvordan skal jeg gå fram?

 

Om noen hadde noen svar her, ville jeg satt stor pris på det:)

 

-Startfanet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...