Gå til innhold

HD2900Pro 512-GDDR3/1024-GDDR4


Theo343

Anbefalte innlegg

Synes disse diskusjonene 'den ene vs. den andre' har en lei tendesn til både å avspore og forsøple.

 

Tenk dere en bruker som ser denne tråden og ønsker å finne mer ut av sitt nyinnkjøpte 2900 pro - hva finner hun?

 

Ønsker hun å lese om hvorfor Nvida er bedre/dårligere? NEI!

 

Hold dere til trådstarters intensjon dan han opprettet dette emnet - dette er en infotråd om 2900 pro. Skjerpings.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit: Beklager.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Om du ønsker å kalle meg nvidia fan er greit for min del, jeg holder meg so mregel bare til det beste kortet. Som på dagens marked er 8800GTX/Ultra. (og derfor jeg antageligvis har skrevet mye bra om dem)

 

Uansett så advarte jeg mot det på generelt nivå. Om jeg sa noe voldsomt positivt om Nvidia (noe jeg ikke kan se at jeg har gjort), så er det også anbefalt å ta det med en klype salt.

 

Her viser du helt tydelig at du ikke vet hva du snakker om, og da blir det noe feil å komme med så skarp kritikk.

Crossfire var "dårligere" enn SLI når de var avhengig av et Masterkort design. Det er de ikke lenger og denne generasjons Crossfire er helt på linje med ytelsen til SLI, selv om SLI altså har hatt minst 1 år mer på markedet og ennå lenger på tegnebrettet.

Leste du innlegget mitt? Du reperte vel egentlig akkurat det jeg sa...

Bare med andre ord og litt mer detaljert.

 

Med før så tenkte jeg på tiden da de hadde masterkort osv.. Og som du selv sa så var SLI kanskje hakket bedre på den tiden.

 

Min generelle erfaring er at man kan spørre i tråder om både Nvidia og ATi så lenge man har med folk som har erfaring med begge produkter å gjøre.

Denne tråden er heller ikke startet som en "ATI Leir", men akkurat som at jeg ville startet en tråd om 8800GT om det kom først, noe det ikke gjorde. Jeg har ventet på et kort i dette prissjiktet(pris vs ytelse) lenge.

Selv om den kanskje ikke startet som det, så synes jeg den har blitt det.

 

Her synes jeg det er mer synsing ute å går enn at folk klarer å holde seg til fakta. Og du glemmer helt(merkelig) å nevne at i DX9 med 4x AA så yter eks XT oppimot 8800GTX i mange spill. Ellers har du rett i punktene. Hvor mye høyere varmeutvikling det er snakk om tja, men vi vet at XT/Pro har en del mer transistorer å kjøle ned.

I mange spill....? I DX9 4xAA så kan jeg bare se at XT faller godt igjennom.

Nå var det vel egentlig Pro jeg snakket om, men ok.

Som referanse så har jeg sett mye på denne testen: http://www.guru3d.com/article/review/463/8

 

Her vinner 8800GTS i 5 av 5 tester der AA (4x) er aktivert. I 4 av 5 tester så slår også 8800GTS 320MB ut HD 2900XT.

Om du mener det er testen det er noe "feil" med så greit for meg, men det er nå der jeg har fått mye av "faktaen".

 

Ps: Legg merke til i min forrige post at det er "fakta" i hermetegn, da du aldri får ren fakta.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Andrull:

La meg først få si at det var en god ide å skjule innholdet når gjennomgangene blir så lange. La meg derfor gjøre dette kort.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
- Jeg kalte deg "muligens en nvidia fan" på samme måte som du kalte denne tråden en ATI leir som ikke ser det positive med Nvidia produkter.

- Hvorfor behovet for å fremheve at Crossfire var svakerer før om de er jevngode nå? Er det ikke nå vi snakker om i denne tråden?

- Jeg synes ikke tråden har blitt en ATI leir selv om man har brukere som holder seg til ATI. Men man må jo forstå at dette er en tråd om HD2900Pro?

- Når det gjelder tester så sier jeg ikke at testene dine er feil, selv har jeg lest titalls tester siden XT kom og der yter XT(som jo er Pro) opptil GTX i mange spill og godt over GTS i en god del spill. I noen situasjoner som høy AA eller DX10 yter den svakere enn selv GTS. Samt at noen spill har helt klare problemer med XT og krever patcher for spillet.

Vi kan dra frem mange tester som også har vært omtalt i forumet og se at det går i begges favør, men den runden orker jeg ikke ta nå.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Kunne noen gitt meg noen tips på åssen jeg måler fps i spill på forskjellige oppløsninger på en sikkelig måte?

Er det lurt å bruke foreks. en hjemmelaget bench-demo, der den går auto i gjennom når du velger det...mente det fantes et program for det :hmm:

Skal legge ut resultater i morra regner jeg med og har lyst å gjøre det sikkelig :)

9665942[/snapback]

Hmm jeg er ingen hardcore reviewer og tester, men mange spill har egne FPS målere man kan aktivere. Men hvor godt det er som generell testreferanse vet jeg ikke. Andre?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Blir første gang jeg skal prøve å legge ut resultater av noe nytt, så jeg vil bare høre hva som er godkjent og ikke:)

Så lenge dere blir fornøyd, vet at jeg kan finne noen spill-benchmarks og så bruke fps( den finner vel gjennom snitter også) pluss og spille fra samme plass til en annen foreks. :hmm:

Andrull: hørtes bra ut, ville bare være sikker :thumbup:

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
- Jeg kalte deg "muligens en nvidia fan" på samme måte som du kalte denne tråden en ATI leir som ikke ser det positive med Nvidia produkter.

- Hvorfor behovet for å fremheve at Crossfire var svakerer før om de er jevngode nå? Er det ikke nå vi snakker om i denne tråden?

- Jeg synes ikke tråden har blitt en ATI leir selv om man har brukere som holder seg til ATI. Men man må jo forstå at dette er en tråd om HD2900Pro?

- Når det gjelder tester så sier jeg ikke at testene dine er feil, selv har jeg lest titalls tester siden XT kom og der yter XT(som jo er Pro) opptil GTX i mange spill og godt over GTS i en god del spill. I noen situasjoner som høy AA eller DX10 yter den svakere enn selv GTS. Samt at noen spill har helt klare problemer med XT og krever patcher for spillet.

9665882[/snapback]

- Grunnen til at jeg sa det om crossfire var fordi Kenz lurte på om crossfire, og da tenkte jeg det var like greit å nevne at crossfire har blitt forbedret og kommet opp på nivå med SLI. (bla. for å forhindre at en eller annen som ikke har fulgt helt med kommer med innlegg om at crossfire er mye dårligere osv.. fordi han har dårlig erafring med det før)

 

En måte er naturligvis å måle med fraps og så følge ca den samme ruten (og gjøre de samme tingene) mens man tar opp FPSen.

Da får du en gjennomsnittFPS som du ka nbruke. Tar du ruten flere ganger og legger et gjennomsnitt så er det overraskende hvor like resultatene har blitt.

Kanskje ikke akkurat noe pinlig nøyaktig måte. Men det duger greit nok til å få et litt grovt oversalg (+/- 5% kanskje) :dontgetit:

Lenke til kommentar

Forstår.. Då vil du kanskje ha eit program som måler fps over tid, slik at det blir litt meir nøyaktig enn berre fps i akkurat DEN augneblinken. HL2 har jo innebygd FPS-demo som måler fps over tid. Lurer på korleis dei større "review" sidene gjer det når dei måler fps... :hmm:

Lenke til kommentar

Mange smarte innlegg, fikk vite det jeg lurte på, så derfor skal jeg vente til slutten av november før jeg kjøper noe, jeg vil helst ha med dx10.1 : )

 

Men om ikke ati fikser de viftene som folk klager på, skal jeg velge nvidia pga. av det, liker ikke støy'ete PC-er :D

 

det jeg ser atm: nvidia > ati, men det kan fort endre seg etter det jeg hører og ser :p

 

takk til alle dere som svarte på det jeg lurte på ;)

Lenke til kommentar
Mange smarte innlegg, fikk vite det jeg lurte på, så derfor skal jeg vente til slutten av november før jeg kjøper noe, jeg vil helst ha med dx10.1 : )

 

da tenker du vel 2950 pro? har tenkt i de baner at det kortet skal bruke ca 100W og yte som XT. og artic cooling selger passive kjølere til x1900 serien som bruker 110-120W. kanskje en liten sjanse for at vi kan se passive kort. ihvertfall lett og få lydløse.

 

men disse korta kan vel vifte reguleres? så lenge man klarer og akseptere at gpuer takler 100 grader +++ så er det bare og stille ned vifta litt

Lenke til kommentar

Kenz:

Nvidia > Ati? De har toppkortet om det er det du mener?

 

Akkurat nå så har ikke Nvidia et produkt som 2900Pro, det kommer ikke før med 8800GT.

 

2950Pro vil støtte DX10.1, men det er mange andre fordeler med 2950Pro jeg heller ville ventet på. Mange omtaler sier at DX10.1 ikke er noe å vente på.

 

8800GT er også et spennende produkt, men det finnes ikke på markedet før nærmere jul. kanskje i november om vi er heldige, fortsatt NDA her dessverre.

 

Roger:

Og takk for innlegget :)

 

Kenz:

Ellers får vi tilbakemeldinger fra brukere i denne tråden som har kjøpt disse kortene, i morgen og utover uken. Ville nå ventet til jeg hørte hva de hadde å si.

 

 

EDIT:

Pcutstyr har Sapphire Radeon HD 2900 PRO 512MB til kun 1849,-! En meget god pris!

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...