Mannen med ljåen Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 hei! Jeg lurer på hva det skyldes at Harry spiller RUMPEldunk og har en gullSNOPP. Har oversetteren uttalt seg om dette? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Er du seriøs? Mener du virkelig at det er en sammenheng der? Det blir bare for dumt. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Jeg mener ikke at Torstein er en gris, jeg er bare nysgjerrig på hvordan han fant på de navnene... De KAN tolkes, og det finnes sikkert dem som tar det mer alvorlig enn det jeg gjør. Fant dette om gullsnoppen: Gullsnoppen ble lagt til som en følge av en annen tidlig magikersport, der magikere forsøkte å fange en gullsnupp, en rask magisk fugl. I 1269 slapp Barberous Bragge, sjefen for formansskapet for magikere, ut en gullsnupp, og lovde 150 galleoner (som tilsvarer over en million galleoner i dag) til den som kunne fange fuglen. En verdi på 150 poeng ble senere lagt til for å fange fuglen som en hyllest til denne hendelsen, og etter som tiden gikk ble gullsnuppen byttet ut med en forhekset gullball, siden fuglen ble en truet dyreart. Deretter var det en som lagde en ball, så lik gullsnupopen, at han ble belønnet, og den var like rask, at fra den dag brukte de baller, så ikke gullsnuppen skulle bli utryddet.(som det var en stor sjanse for.) Endret 25. september 2007 av Kerrigan Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Ja, det er en sær oversettelse, men tror ikke det ligger en skjult mening i det... Solution: Read the book in english! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå