gglunde Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Har kjøpt en bærbar PC med NVIDA GeForce 8400M GS skjermkort for å bl.a. å kunne spille av HD-film til TV. Den spiller greit av til egen skjerm, men via HDMI (720p) eller VGA sees tydelig at bildet ikke flyter bra (litt småhakking). Vurderer å bytte til en annen PC-modell med NVIDA GeForce 8600M. Noen som har erfaring om dette kortet vil takle oppgaven bedre ? Lenke til kommentar
Lokkeand Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 er ikke sikkert det er sjermkortet som er synderen. kan være en instilling på tvn? Lenke til kommentar
gglunde Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Hvilke innstillinger på TVen tenker du på ? Har en Pioneer 427 Plasma. Skal jo være noe av det aller beste når det gjelder billedprosessering. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Har maskinen HDMI,VGA eller begge deler? EN ideel oppløsning for 427 er 1024x768 og da via VGA. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Har selv 8600m GS. Har aldri kobla PC-en opp mot en TV, men har sett 300 i HD format på PC, og det gikk bra uten noen som helst problemer eller lagg. Lenke til kommentar
gglunde Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Maskinen har både HDMI og VGA. Over VGA skalerer den korrekt til Tvens oppløsning. Opplever den lille hakkingne både på HDMI (720p) og VGA. På 1080p så fungerer det ikke npoer særlig, det er greit i og med at jeg ikke har behov for denne oppløsningen. Som sagt tidligere så ser jeg ingen form for hakking på PCens skjerm. Synes det er litt rart, men skyldes kanskje at kortet må gjøre endel prosessering i parallell og derfor får litt problemer med den eksterne utgangen ? Lenke til kommentar
DFLW Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 8400 er mer enn bra nok. Se om du finner noe i denne tråde. Lenke til kommentar
Lokkeand Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 mener å huske å ha lest at de forrige gen pio ikke egnet seg så godt til datasignaler?? Et tips er å spørre/ lete på Avforum Der er det mange tråder om akkurat det du lurer på. Lenke til kommentar
pinguz Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Jeg har 8600 på min maskin, og opplevde bittelitt flimmer når jeg spilte av 720P over hdmi til tv, men det er kun når dupliserer skrivebordet og kjører det på begge skjermene, hvis jeg kun kjører på tv, så forsvinner problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå