Gå til innhold

Laster du ned ulovlig?

Ulovlig nedlasting  

590 stemmer

1. 1. Laster du ned ulovlig?

• Ja - jeg laster ned ulovlig
      540
    • Nei - Jeg laster ikke ned ulovlig
      50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke skyt meg om jeg tar feil når det gjelder dette:

Men jeg trodde lovene i Norge ikke sier at det er ulovlig å laste ned noe som helst, men at det er ulovlig å dele kopibeskyttet materiale.

Ergo, dersom du laster ned fra Usenet eller FTP gjør du ikke noe ulovlig, men dersom du bruker f.eks. BT er det ulovlig.

Noen som kan bekrefte/avkrefte?

Og on-topic: Ja, jeg laster ned. Jeg så første sesongen på TV, men jeg ble lei av å vente på sesong 2, og dermed startet jeg å lsate ned. Alt det andre jeg laster ned er fordi det ikke går på norsk TV enda. :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg laster ned.

Synes måten de distributerer (leif?) film og musikk på er feil, så jeg har ingen dårlig samvittighet.

Hvis jeg skal betale/se på TV, så får de værsågod fjerne pauser og reklamer. Grunnen til at jeg laster ned er fordi det er bedre resultat (Ja, bedre kvalitet på filmen, enn på vanlig TV), og jeg slipper irriterende reklamepauser og antipiracy-klipp.

Litt off-topic men samtidig on-topic; Jeg er imot platebransjen, og synes at artister ikke får stor nok del av kaka, og de gjør det feil med kopisperre og alt mulig annet, som f.eks. hindrer meg i å legge inn min lovlig kjøpte cd-plate på PC-en, for så å hive den inn på mp3-spillern (eksempel).

Jeg stemmer for Radiohead sin storsatning. Legg den ut på nett, uten noe ekstra grisk plateselskap som skal ødelegge, og ta alle pengene selv. De lar til og med folk bestemme selv hvor mye de skal betale. For de taper ingenting på det.

Og fleste jeg kjenner har betalt full pris (som i en platebutikk), eller litt under (som det hadde kostet uten platebransjens del av kaka).

Jeg håper fler og flere skjønner at slik det fungerer nå er ikke bra. Og at internett er åpen for distribusjon, også med profitt.

Lenke til kommentar

Selfølgelig laster jeg ned. Jeg er en del av et samfunn på internett som selfølgelig følger amerikanske serier på den ordentlige måten, dvs live. De norske kanalene som viser utenlandske serier er 2mnd forsene dessverre, det er 2mnd jeg ikke gidder å vente for å faktisk måtte sette av tid på dagen til å se de seriene jeg vil. Da laster jeg dem heller ned, ulovlig, så kan jeg se dem når jeg vil, fordi jeg har tilgang 24/7. Ulovlig nedlasting -> TV

Lenke til kommentar

Kjøper filmer som jeg personlig liker og som jeg vil ha orginalen av :)

Noen synes kansje mye av det jeg kjøper er sært, men so what så lenge hjernen min blir tilfreds

Så laster jeg også ned, mest dvd images og vanlige filmer i 700mb klassen. Men har også begynt så smått med 720p, funker overaskende godt på min 32" crt tv, men må si jeg gleder meg til min første hd tv kommer i hus

Lenke til kommentar

Det er det. Men hvis du oppretter en gratis konto gjennom www.Jetcarrier.com så får du en amerikansk mailbox. Denne kan du bruke når du oppretter en konto via paypal, som du kan bruke når du oppretter en konto på den amerikanske iTunes store.

Er både billigere for musikk i den amerikanske butikken i forhold til den norske, samt du kan laste ned filmer og serier. Og podcast gratis selvføgelig.

Edit: Jetcarrier kan også brukes vis du vil bestille en vare fra usa. F.eks iPhone som jeg gjorde :) Da kan du BTW se PB på den!

Endret av FooReXZ
Lenke til kommentar

Hardware-nettverket lever på godvilje fra diverse kommersielle aktører, som skaffer dem materiell til tester og anmeldelser. De færreste av disse ser særlig lyst på piratvirksomhet, selv om de kanskje ikke alle blir direkte rammet selv. Å motarbeide disse ved å tillate pirat-diskusjon ville vært som å sage av greina man sitter på.

Dessuten finnes det nok av steder du kan snakke sjørøvergreier, og det er like greit at vi slipper at annen hver post er "ZOMG! NFS:MW-cracken min virker ikke! Hjælp!"

Lenke til kommentar

Skulle gjerne lastet ned pga di stapper 10 minuts reklame i serieen vært 15 minut og du kan høre folk sitter å snakke om x episoden som ikke er på tv3 enda .. :thumbdown:

Det som er irreterende er at det er akkurat di samme reklamene hele tiden! kan vel di fleste snart utenat.. :ermm:

Men det så gjør det at jeg ser det på TV3 er pga det er TEXT, og i prison break er det litt vanskelige engelske ord etter min menig som er vanskelig å forstå (noen iallfall sånne ting du vil ha med deg)

Hadde tv3 ikke hat så mye reklame hadde di hat en del mer seere, er jeg sikker på !

Endret av CatoZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...